Meta wprowadza nowe opcje dotyczące bezpieczeństwa i dopasowania marki

fot. unsplash.com/@solomin_d

Meta testuje i sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania, które dają reklamodawcom większą kontrolę nad reklamami i ich umiejscowieniem na platformach. W związku z tym firma ogłosiła kilka nowości.

Wyłączanie komentarzy pod reklamami na Facebooku i Instagramie. Opcja pozostaje na razie w fazie testów i jest dostępna dla wybranej liczby firm. 

Lista zablokowanych wydawców na Facebooku. W zeszłym roku Meta udostępniła firmom możliwość wyświetlania reklam w profilach użytkowników Facebooka i Instagramu. Aby dać reklamodawcom większą kontrolę nad tym, w jakich profilach pojawiają się ich reklamy, pojawiła się także możliwość tworzenia listy zablokowanych wydawców, czyli listy wszystkich publicznych profili, na których reklamodawcy nie chcą wyświetlać reklam. W odpowiedzi na zainteresowanie reklamodawców Meta rozszerza tę funkcję z Instagrama także na Facebook.

Zacieśnienie współpracy z partnerami biznesowymi. Meta zacieśnia współpracę z podmiotami zewnętrznymi, które pomagają firmom m.in. w dostosowywaniu reguł dotyczących umiejscowienia reklam. Wstępne testy, łączące filtr asortymentu w Aktualnościach i Rolkach z listami zablokowanych wydawców tworzonymi przez partnerów zewnętrznych, przyniosły wzrost wskaźnika dopasowania marki.

Meta udoskonala również dotychczasowe możliwości współpracy między markami a partnerami biznesowymi. Dzięki ostatnim zmianom firmy mogą teraz otrzymywać od partnerów bieżące dane dotyczące umiejscowienia reklam o 75% szybciej, co pozwala na lepszą analizę tego, gdzie wyświetlane są poszczególne treści.

Nowe funkcje w profilu profesjonalnym. Na początku tego roku Meta uruchomiła specjalny pulpit profesjonalny, który zbiera w jednym miejscu m.in. niektóre ustawienia dopasowania marki. Teraz pojawiło się tam więcej funkcji z tej kategorii, w tym: filtr asortymentu oraz listy blokowanych wydawców.