Meta wprowadza nowe narzędzia optymalizacji dla reklamodawców

fot. unsplash.com/@solomin_d

Meta udostępnia nowe i ulepszone narzędzia, które pozwolą reklamodawcom skuteczniej optymalizować kampanie pod kątem konkretnych celów biznesowych i mierzyć sukces w sposób, który najlepiej odzwierciedla ich strategie. 

Rozszerzony pakiet produktów, obejmujący Value Optimization, Incremental Attribution i Value Rules, umożliwia reklamodawcom przekazywanie Meta informacji o typach wyników, które są dla nich najważniejsze.

Value Optimalization – umożliwia optymalizację kampanii pod kątem zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS) w oparciu o różne czynniki. Reklamodawcy mogą teraz optymalizować ROAS zakupów. Ponadto, Meta testuje obecnie możliwość optymalizacji ROAS w oparciu o marżę zysku, a także rozszerza optymalizację ROAS w oparciu o wartość zdarzeń poza zakupowych. Dzięki temu reklamodawcy mogą dostosować strategię do swoich konkretnych potrzeb, niezależnie od tego, czy zależy im na ROAS opartym na sprzedaży, zyskowności konkretnych produktów, czy wartości pozyskiwania subskrypcji. 

Incremental Attribution – umożliwia optymalizację i raportowanie w czasie rzeczywistym konwersji inkrementalnych. Jest to jedyny taki produkt na rynku, który jest w stanie robić to w czasie rzeczywistym. Reklamodawcy, którzy testowali Incremental Attribution, odnotowali średnio 46% wzrost konwersji inkrementalnych w porównaniu z kampaniami prowadzonymi w standardowy sposób. Nawet jeśli reklamodawca nigdy wcześniej nie przeprowadzał testu Conversion Lift, może po prostu włączyć odpowiednie ustawienie w Menedżerze reklam, a Meta automatycznie zoptymalizuje kampanię, aby generować więcej konwersji.

Integracja z narzędziami MTA – Meta oferuje teraz reklamodawcom możliwość udostępniania bardziej szczegółowych danych o atrybucji kliknięć (np. czy dany klik ostatecznie przyczynił się do konwersji) poprzez integrację z partnerami. Dzięki temu reklamodawcy w ciągu najbliższego roku uzyskają także dostęp do testowania nowej funkcji Custom Attribution, która pozwoli na uwzględnianie w optymalizacji danych z zewnętrznych źródeł pomiarowych i generowanie lepszych wyników, mierzonych za pomocą ich narzędzi analitycznych.

Value Rules – dzięki tej funkcji reklamodawcy mogą ustawiać reguły w Menedżerze reklam, które przypisują wyższą wartość określonym typom klientów. Na przykład, reklamodawca, który wie, że określona grupa wiekowa jest bardziej skłonna do ponownych zakupów, może utworzyć regułę, która spowoduje zwiększenie stawek dla tych klientów, ponieważ prawdopodobnie będą mieli wyższą wartość życiową i ostatecznie przyczynią się do poprawy wyników finansowych.

W erze reklamy opartej na AI elastyczność w dotarciu do najbardziej odpowiednich klientów jest kluczem do sukcesu kampanii. Dlatego Meta koncentruje się na wspieraniu reklamodawców w optymalizacji systemu reklamowego pod kątem wyników, które są dla nich najważniejsze. Aby to osiągnąć, firma zachęca reklamodawców do zdefiniowania kluczowego wskaźnika efektywności oraz metody pomiaru sukcesu i atrybucji wyników.