Meta ogłosiła wdrożenie Facebook Content Monetization, czyli nowego programu monetyzacji, który rozszerza możliwości zarabiania przez twórców na większą liczbę formatów treści. Na razie program dostępny jest w wersji beta.
Dzięki niemu twórcy w Polsce mogą po raz pierwszy zacząć zarabiać na publikacji zdjęć i postów tekstowych na Facebooku. Twórcy otrzymają wynagrodzenie na podstawie zaangażowania, wyświetleń i odtworzeń kwalifikujących się treści. Więcej informacji na temat działania wypłat opartych na wynikach można znaleźć tutaj.
Facebook Content Monetization łączy trzy istniejące już programy monetyzacji twórców – reklamy in-stream, reklamy w rolkach i bonus za wyniki – w jeden program, który pozwala zarabiać twórcom na publikacji rolek, dłuższych filmów, zdjęć i postów tekstowych.
Dotychczas twórcy musieli dołączyć do wielu programów, aby zarabiać na różnych formatach. Każdy program ma własną dostępność, kwalifikowalność i proces wdrażania. Dzięki Facebook Content Monetization twórcy będą mogli dołączyć tylko do jednego programu monetyzacji, aby zarabiać na wielu formatach i śledzić ich wyniki w jednym miejscu.
W tym tygodniu Meta rozpoczyna wysyłanie zaproszeń na całym świecie do miliona twórców monetyzujących już swoje treści na Facebooku, aby zachęcić ich do dołączenia do wersji beta.
W ramach tego ogłoszenia Meta udostępnia również kilka nowych statystyk.
- Od uruchomienia możliwości monetyzacji treści na Facebooku w 2017 z funkcji skorzystało i zarobiło na swoich treściach ponad cztery miliony twórców.
- W ciągu ostatniego roku Facebook wypłacił twórcom ponad 2 miliardy dolarów za filmy, materiały wideo, zdjęcia i posty tekstowe. W tym czasie wysokość wynagrodzenia za krótkie filmy wzrosła o ponad 80%.