Meta wdraża nowy sposób monetyzacji dla twórców treści

fot. mat. prasowe

Meta ogłosiła wdrożenie Facebook Content Monetization, czyli nowego programu monetyzacji, który rozszerza możliwości zarabiania przez twórców na większą liczbę formatów treści. Na razie program dostępny jest w wersji beta.

Dzięki niemu twórcy w Polsce mogą po raz pierwszy zacząć zarabiać na publikacji zdjęć i postów tekstowych na Facebooku. Twórcy otrzymają wynagrodzenie na podstawie zaangażowania, wyświetleń i odtworzeń kwalifikujących się treści. Więcej informacji na temat działania wypłat opartych na wynikach można znaleźć tutaj.

Facebook Content Monetization łączy trzy istniejące już programy monetyzacji twórców – reklamy in-stream, reklamy w rolkach i bonus za wyniki – w jeden program, który pozwala zarabiać twórcom na publikacji rolek, dłuższych filmów, zdjęć i postów tekstowych.

Dotychczas twórcy musieli dołączyć do wielu programów, aby zarabiać na różnych formatach. Każdy program ma własną dostępność, kwalifikowalność i proces wdrażania. Dzięki Facebook Content Monetization twórcy będą mogli dołączyć tylko do jednego programu monetyzacji, aby zarabiać na wielu formatach i śledzić ich wyniki w jednym miejscu.

W tym tygodniu Meta rozpoczyna wysyłanie zaproszeń na całym świecie do miliona twórców monetyzujących już swoje treści na Facebooku, aby zachęcić ich do dołączenia do wersji beta.

W ramach tego ogłoszenia Meta udostępnia również kilka nowych statystyk.

  • Od uruchomienia możliwości monetyzacji treści na Facebooku w 2017 z funkcji skorzystało i zarobiło na swoich treściach ponad cztery miliony twórców.
  • W ciągu ostatniego roku Facebook wypłacił twórcom ponad 2 miliardy dolarów za filmy, materiały wideo, zdjęcia i posty tekstowe. W tym czasie wysokość wynagrodzenia za krótkie filmy wzrosła o ponad 80%.