Mediaplus International i Wefra Life łączą kompetencje, tworząc Wefra Mediaplus Global Health – nową agencję ukierunkowaną na obsługę klientów z sektora RX, OTX, MedTech oraz OTC. Celem strategicznym nowego podmiotu jest dostarczanie globalnych rozwiązań komunikacyjnych i mediowych, które łączą międzynarodowy zasięg z ekspertyzą w branży zdrowotnej i farmaceutycznej. Za jego wdrożenie odpowiedzialne są Marina Sperling – managing director w Mediaplus Group i Adrian Haack – director international markets, Wefra Life.
Ponad dziesięcioletnia współpraca pomiędzy Mediaplus i Wefra Life zaowocowała kolejnym krokiem w globalnej ekspansji – integracją obu spółek i powstaniem Wefra Mediaplus Global Health w strukturach Mediaplus International, która będzie działać w 25 krajach.
Nowa agencja powstała w odpowiedzi na dynamiczny rozwój globalnego rynku ochrony zdrowia oraz rosnące wymagania wobec komunikacji w tym sektorze. Pod marką Wefra Mediaplus Global Health, obie grupy agencyjne łączą swoje międzynarodowe doświadczenie i specjalistyczne kompetencje, oferując klientom z branży RX, OTX, MedTech oraz OTC kompleksowe wsparcie w zakresie strategii mediowych i komunikacyjnych, dopasowanych do realiów rynku zdrowia i farmacji.
Za operacyjne zarządzanie Wefra Mediaplus Global Health odpowiadają: Marina Sperling, z ponad 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych agencjach i sektorze zdrowia, oraz Adrian Haack, specjalista rynku B2B w ochronie zdrowia. W skład zarządu spółki wchodzą również Julian Simons, managing partner Mediaplus, oraz Matthias Haack, CEO Wefra Life.
– Sektor zdrowia to dynamicznie rozwijający się rynek o ogromnym potencjale, ale także złożonych wyzwaniach komunikacyjnych. Dzięki naszej globalnej ofercie wspieramy firmy z całego sektora w tworzeniu skutecznych strategii mediowych i komunikacyjnych – mówi Marina Sperling, managing director Wefra Mediaplus Global Health.
– Wefra Mediaplus Global Health to znacznie więcej niż tylko nowa agencja. Tworzymy platformę, która łączy międzynarodowe kompetencje z dogłębną lokalną ekspertyzą. Dla naszych klientów oznacza to większą efektywność, spójność oraz silniejszy wpływ oddziaływania na rynku. Nasz zespół jest gotowy do działania i nie może się doczekać, by wyznaczać nowe jeszcze bardziej skuteczne standardy w globalnym marketingu zdrowotnym – mówi Adrian Haack, director international markets, Wefra Life.
Budowa globalnej oferty Wefra Mediaplus Global Health rozpoczęła się już w ubiegłym roku – od przejęcia większościowych udziałów we francuskiej agencji CMS Conseil Média Santé przez Mediaplus i Wefra Life oraz utworzenia zespołu w Wielkiej Brytanii. Wtedy też wdrożono pomysł rozwoju największej niezależnej agencji marketingu zdrowotnego na świecie.