Agencja Garden of Words i MediaMarkt zrealizowali pierwszą edycję MediaMarkt Gaming Zone, tworząc 37 stref gamingowych w 22 miastach Polski. Od września do grudnia 2024 roku przyciągnęły one blisko 35 000 fanów gier i technologii. Uczestnicy rywalizowali w turniejach, spotykali influencerów i testowali premierowe tytuły jak EA Sports FC 25 czy Just Dance 2025 Edition. Specjalny kanał na Discordzie stał się centrum komunikacji dla blisko tysiąca aktywnych graczy.
Za kompleksową realizację projektu odpowiadał interdyscyplinarny zespół ekspertów z Garden of Words. Agencja była odpowiedzialna za opracowanie koncepcji kreatywnej, budowę stref gamerskich w sklepach, dobór i koordynację influencerów oraz pozyskanie i współpracę z kluczowymi partnerami – globalnymi markami gamingowymi. Ponadto, zajęła się promocją wydarzenia w mediach społecznościowych oraz współpracą z partnerami medialnymi, co umocniło pozycję MediaMarkt jako lidera rozwiązań dla gamerów w Polsce.
– Gaming Zone to ogromne przedsięwzięcie, w które zaangażowaliśmy zespoły digital, kreacji, PR oraz dział nowych technologii. To centrum gamingowe na najwyższym poziomie – profesjonalny sprzęt, świetna organizacja i wyjątkowa jakość. Od samego początku widziałam ogromny potencjał tego projektu, który zainspiruje graczy i wyznaczy nowe standardy w branży. Celem było nie tylko dotarcie do gamerów, ale także osiągnięcie wzrostu sprzedaży. Dzięki umiejętnemu połączeniu ich pasji z odpowiednio promowaną ofertą naszych partnerów osiągnęliśmy sukces na każdym poziomie – mówi Iwona Michalczyk, CEO Garden of Words.
W zaledwie dwa tygodnie powstało 37 stoisk w 22 miastach Polski – wszystko od podstaw, bez gotowych elementów. Największym wyzwaniem była logistyka – transport ciężarówek, montaż nocą, a także zdalne zarządzanie wszystkimi komputerami z centrali w Warszawie. Dzięki specjalnej aplikacji uczestnicy mogli rywalizować między miastami, a organizatorzy monitorowali wyniki w czasie rzeczywistym.
Wśród partnerów projektu znaleźli się m.in. Samsung, Logitech, HP, HyperX, Intel, BNP Paribas oraz SteelSeries, którzy przygotowali specjalne oferty dla graczy. Dzięki ich wsparciu, uczestnicy stref gamingowych mogli przetestować najnowszy sprzęt, w tym zaawansowane komputery, konsole oraz akcesoria.
Specjalny kanał na Discordzie stał się centrum komunikacji dla uczestników. – Innowacyjne i niestandardowe podejście w komunikacji z odbiorcami było dla nas priorytetem. Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć przestrzeń, w której społeczność gamingowa poczuje się jak u siebie – mówi Aleksandra Wojnicka, digital director z Garden of Words. – Zrozumienie pokolenia graczy i ich sposobu wymiany informacji było kluczowe, dlatego postawiliśmy na interakcję w kanałach, które są dla nich naturalnym środowiskiem. Uczestnicy mogli nie tylko wymieniać się doświadczeniami, ale także grać w swoje ulubione tytuły, w tym najpopularniejsze produkcje jak Fortnite czy League of Legends – dodaje.
W warszawskiej galerii Westfield Arkadia i w Galerii Krakowskiej odbyły się turnieje i eventy dla graczy, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i spowodowały wzrost odwiedzalności sklepów MediaMarkt o 35%. Kulminacyjnym punktem projektu był – poprzedzony trzema tygodniami kwalifikacji – wrocławski finał turnieju esportowego Fortnite. Wydarzenie przyciągnęło 7500 osób, a dzięki obecności znanych influencerów, takich jak Farell, Kebcio czy Bezi, widoczność wydarzenia w sieci osiągnęła prawie 400 000 odsłon.
– Imponujące zainteresowanie strefami gamingowymi utwierdziło nas w przekonaniu, jak olbrzymi potencjał drzemie w tej przyszłościowej branży. Podczas eventu we Wrocławiu sklep odwiedziło aż o 187% więcej osób niż zwykle! Obecność topowych influencerów i emocjonujące rozgrywki sprawiły, że projekt stał się jednym z najważniejszych wydarzeń gamingowych sezonu. To coś więcej niż miejsce do grania – to przestrzeń, gdzie społeczność może się spotkać, rywalizować i dzielić swoją pasją – mówi Maciej Dolega, rzecznik prasowy MediaMarkt.
Strefy Gaming Zone będą się rozwijać już na wiosnę, by w kolejnym sezonie zaoferować graczom jeszcze więcej nowoczesnych technologii, emocjonujących turniejów i innowacyjnych atrakcji. Garden of Words i MediaMarkt planują rozbudowę projektu, angażując nowych partnerów i rozszerzając jego zasięg na jeszcze większą skalę.