Mediahub uruchomił butik strategiczno-badawczy HI

Od lewej: Damian Borowiec, Rafał Lampasiak, Olga Wójcicka | fot. mat. prasowe

Wystartował Human Intelligence, nowy butik agencji mediowej Mediahub. Tworzy go multidyscyplinarny zespół strategów, badaczy i analityków, którzy na co dzień są blisko marketingowej praktyki. Jego zadaniem jest pomóc brandom przeniknąć do prawdziwego świata konsumentów i umożliwić marketerom podejmowanie skutecznych decyzji w niezwykle dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Nazwa Human Intelligence (skrót HI) wynika z filozofii działania, opierającej się na jeszcze większym skupieniu się na ludziach, ich emocjach, aktualnych życiowych kontekstach i tego, co nimi faktycznie kieruje, gdy sięgają po daną markę.

HI jest połączeniem podejścia ilościowego w badaniach z doświadczeniami konsumentów, które nie są policzalne – historie, emocje, nastroje. Wszystko po to, aby marketerzy mieli pełen obraz świata, w którym działają ich marki. Zarówno z perspektywy ich konkurencji, mediów, a przede wszystkim trendów konsumenckich.

W czasach powszechnego pędu do wykorzystywania big data, automatyzacji i sztucznej inteligencji łatwo przeoczyć prawdziwe, ludzkie powody decyzji konsumenckich. A to właśnie one oraz emocje z nimi powiązane mają największy wpływ na to czy marka jest dziś w stanie zbudować swoją pozycję na rynku – mówi Ewa Góralska, managing director Mediahub. – Jako agencja mediowa mamy szerokie doświadczenie w łączeniu światów – biznesu, konsumentów i mediów. Wierzymy, że nasza wiedza, metody pracy oraz wyniki prowadzonych badań, pozwolą nam szybciej docierać do podstaw konsumenckich decyzji, a następnie rekomendować często nieoczywiste, ale skuteczne rozwiązania biznesowe i komunikacyjne – dodaje.

Zespół HI tworzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w badaniach, analizach i tworzeniu strategii marketingowych. Na czele HI stanął Rafał Lampasiak, dyrektor strategiczny MullenLowe Group. Trzon zespołu tworzą także Olga Wójcicka, consumer insight manager i Damian Borowiec, senior media & creative strategist Mediahub.

Koncentrujemy się na poszukiwaniu tego co niezauważalne w tradycyjnym, opartym na deklaracjach, podejściu do badań i rekomendacji strategicznych. Szukamy prawdziwych i często nieuświadomionych powodów decyzji konsumenckich, zależnych od wielu czynników kulturowych i społecznych. W HI sprawdzamy jak dużą rolę odgrywa całe otoczenie w momencie, gdy dochodzi do jednoczesnego spotkania na linii konsument medium – marka – mówi Rafał Lampasiak.

Jedną z pierwszych analiz, jaką Hi obecnie opracowuje, będzie raport poświęcony pokoleniu osób powyżej 50. roku życia oraz przekrojowe badanie społeczne Pokolenia. Więcej informacji na temat HI można znaleźć na stronie humanintelligence.pl.