8 dni, 8 miast, 4 rodzaje badań, 1114 konsultacji, czyli blisko 100% frekwencja – te liczby najlepiej odzwierciedlają sukces tegorocznej odsłony akcji „Zrób sobie Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll oraz Nationale-Nederlanden. Trwająca dwa tygodnie kampania informacyjna w mediach i social mediach objęła swoim zasięgiem 700 tys. osób, a patronem medialnym akcji była TVP3 Olsztyn.
Mobilna przychodnia odwiedziła w czerwcu północno-wschodnią Polskę, gdzie mieszkańcy za darmo mogli zrobić badania USG piersi, USG jąder, USG tarczycy oraz badanie dermatoskopowe znamion. Dodatkowo w ramach akcji uczestnicy mogli nauczyć się na fantomach, jak prawidłowo przeprowadzić samobadanie piersi czy jąder, a także odbyć rozmowę z psychoonkologiem.
– W tym roku powtórzyliśmy sukces z zeszłego roku, a właściwie go przebiliśmy. Zdecydowaliśmy się pojawić w większej liczbie miast, co stanowiło większe wyzwanie logistyczne. Mimo to wspólnie zdołaliśmy osiągnąć imponujące wyniki – została wykorzystana cała pula zaplanowanych badań, które z pewnością wpłyną na poprawę zdrowia wielu osób. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tej akcji, naszemu partnerowi – Nationale-Nederlanden, a także mediom oraz władzom lokalnym, które wsparły nas w dotarciu do mieszkańców. Chcemy kontynuować nasze działania i już planujemy kolejne edycje akcji, które będą obejmować jeszcze więcej miast i badań, a także oferować wsparcie psychoonkologa na całej trasie medbusa – powiedziała Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.
– Jesteśmy niezwykle dumni z wyników naszej wspólnej z Fundacją Rak’n’Roll akcji „Zrób sobie Dzień na U”. Wspólnymi siłami udało nam się w tym roku dotrzeć do tysięcy osób i zapewnić im dostęp do niezbędnych badań profilaktycznych. W ramach tej społecznej inicjatywy, od dwóch lat również umożliwiamy naszym pracownikom skorzystanie z dodatkowego dnia wolnego na wykonanie badań profilaktycznych. To przede wszystkim wyraz naszego zaangażowania w promowanie zdrowia i profilaktyki. Cieszymy się, że możemy mieć realny wpływ na zdrowie Polaków, zwiększając ich świadomość i umożliwiając wczesne zaobserwowanie potencjalnych problemów zdrowotnych – komentuje Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.
W dniach 11-18 czerwca, łącznie wykonano 1114 badań. Badania obejmowały 334 USG piersi, 87 USG jąder, 411 USG tarczycy, 3 USG jamy brzusznej oraz 279 konsultacji dermatologicznych. Dzięki tym działaniom wielu osobom udało się potwierdzić zdrowie, ale też zidentyfikować przypadki wymagające dalszej diagnostyki i leczenia, co podkreśla istotną rolę profilaktyki zdrowotnej. W ramach badań USG piersi, 78% pacjentek potwierdziło zdrowie, 16% wymagało dalszej obserwacji, a 6% skierowano na dodatkową diagnostykę. Podobnie, w przypadku badań USG jąder, 74% pacjentów okazało się być w pełni zdrowych, 23% wymagało obserwacji, a 3% dalszej diagnostyki. Badania USG tarczycy wykazały, że 72% pacjentów miało wyniki w normie, natomiast 27% skierowano na dalsze badania. Konsultacje dermatologiczne z badaniem znamion potwierdziły zdrowie u 84% pacjentów, 13% wymagało obserwacji, a 3% skierowano na dalszą diagnostykę.
W ramach działań komunikacyjnych pojawiło się ponad 40 materiałów w szeroko zasięgowych mediach ogólnopolskich i lokalnych, które dotarły do ponad 0,5 miliona osób – w mediach internetowych, prasie oraz radiu. Równolegle, Fundacja i Nationale-Nederlanden promowały wydarzenie na swoich kanałach Social Media, docierając tym samym do 75 tysięcy osób. Strona internetowa poświęcona akcji zanotowała 2400 odwiedzin w ciągu dwóch tygodni, a specjalny mailing dotarł do 69 tysięcy osób. Patronem medialnym została TVP3 Olsztyn, a publikacje pojawiły się w mediach lokalnych takich jak: Telewizja Olsztyn, Radio Białystok, Meloradio Mrągowo, Gazeta Współczesna, Gazeta Olsztyńska oraz wiele innych.
Akcja „Zrób sobie Dzień na U” odbyła się także pod Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Szczytno, Burmistrza Miasta Mrągowo, Burmistrza Miasta Giżycka, Burmistrza Pisza, Burmistrza Sokółki, Burmistrza Miasta Hajnówka oraz Prezydenta Miasta Łomża. Zapowiedzi akcji były publikowane na oficjalnych profilach miast oraz w lokalnych grupach na Facebooku, co znacząco zwiększyło zasięg kampanii.