McCANN Poland z nagrodami na D&AD 2025

McCANN Poland kolejny raz potwierdza swoją pozycję najbardziej utytułowanej agencji kreatywnej w Polsce. W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu D&AD 2025 agencja zdobyła Grafitowe i Drewniane Ołówki z pięciu nominowanych prac. Przyznane nagrody to kolejne wyróżnienie dla projektów, które nie tylko realizują najwyższe globalne standardy kreatywności, ale także poruszają ważne społecznie tematy.

Podczas wczorajszej gali D&AD, wśród nagrodzonych kampanii ponownie znalazł się projekt zrealizowany wspólnie przez McCANN Poland i Mastercard – duet, który w ubiegłym roku zdobył w tym konkursie historyczny, pierwszy dla Polski Black Pencil. W tym roku McCANN Poland był jedyną nagrodzoną polską agencją kreatywną na D&AD 2025. Za projekt „Room for Everyone” agencja otrzymała Grafitowy Ołówek w kategorii Direct / Products & Services oraz Drewniany Ołówek w kategorii Direct / Digital.

D&AD jest uznawany za najbardziej prestiżowy i wymagający konkurs branżowy na świecie, w którym zdobycie Ołówka uchodzi za jedno z najtrudniejszych osiągnięć w naszej profesji. Fakt, że w 2025 roku otrzymaliśmy dwie nagrody, po ubiegłorocznym sukcesie, kiedy zdobyliśmy pięć – w tym pierwszy Czarny Ołówek w historii polskiej branży – to ogromne wyróżnienie dla całego zespołu McCANN Poland oraz Mastercard. To również dowód na to, że polska kreatywność jest dostrzegana i z sukcesami konkuruje o najważniejsze trofea na globalnej scenie marketingu i innowacyjnych kreacji – mówi Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

D&AD Awards, organizowane od 1962 roku, to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w świecie designu i reklamy. Każdy Pencil – niezależnie od koloru – to wyraz najwyższego uznania w branży, przyznawany za projekty wybitne pod względem idei, wykonania i wpływu.

W ramach nagród D&AD Pencils 2025 kampania „Room for Everyone” znalazła się jeszcze na 3 shortlistach w kategoriach: Digital Marketing / Use of Data, Integrated / Established Campaigns oraz Integrated / Collaborative Campaigns.

Kampania „Room for Everyone” promuje ideę biznesów komplementarnych, które wzajemnie wzmacniają swoje działania, funkcjonując blisko siebie. Projekt powstał z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach i opiera się na narzędziu „GdzieJakiBiznes”, pomagającym wybrać najlepszą lokalizację dla małego biznesu.