McCANN Poland świętuje historyczny sukces na najważniejszym europejskim festiwalu efektywności marketingowej. Podczas gali Effie Awards Europe w Brukseli agencja zdobyła trzy statuetki – najwięcej w historii polskiej branży reklamowej – plasując się jednocześnie w ścisłej czołówce agencji europejskich. To wynik czterech nominacji dla dwóch klientów: Mastercard i XTB, co już na etapie shortlist stanowiło rekord w skali kraju. Tegoroczne wyróżnienia potwierdzają rosnącą siłę i znaczenie polskich zespołów marketingowych, które tworzą kampanie skutecznie działające na wielu rynkach Europy.
W tegorocznej edycji Effie Awards Europe kampanie przygotowane przez McCANN Poland nagrodzone zostały trzema statuetkami:
- Room For Everyone (WhereToStart) – realizowana dla Mastercard, srebro w kategorii Multi-Market: Services;
- Room For Everyone (WhereToStart) – realizowana dla Mastercard, srebro w kategorii Multi-Market: Marketing Innovation Solutions;
- XTB – Tu pracują Twoje pieniądze, realizowana dla XTB, brąz w kategorii Multi-Market: Services.
Tegoroczne nagrody dla kampanii Mastercard i XTB potwierdzają, że strategie i kreacje powstające w Polsce skutecznie działają na rynkach międzynarodowych. Oparte na dogłębnej analizie, precyzyjnych insightach i kreatywnym podejściu, konsekwentnie przekładają się na realne, mierzalne efekty biznesowe wszędzie tam, gdzie są wdrażane.
– Wynik McCANN Poland w tegorocznej edycji Euro EFFIE lokuje nas w gronie najbardziej efektywnych agencji w Europie. To wyraźny sygnał, że na polskim rynku powstają multi-marketowe kampanie o ponadprzeciętnej skuteczności biznesowej, wyróżniające się w skali całego kontynentu. Takie osiągnięcie stanowi silny argument, by postrzegać naszą agencję jako kluczowego partnera w budowaniu hubów biznesowych, a polski rynek – jako strategiczną lokalizację do tworzenia kampanii marketingowych adresowanych nie tylko do odbiorców lokalnych, lecz także do najważniejszych rynków europejskich – mówi Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
– Rekordowe trzy statuetki zdobyte przez McCANN Poland przy czterech nominacjach na Effie Europe to dla nas potwierdzenie, że nasza metodologia tworzenia efektywnej komunikacji sprawdza się nie tylko lokalnie, lecz również przekłada się na sukcesy marketingowe klientów na rynkach międzynarodowych. Jesteśmy dumni, że jako agencja z Polski wyznaczamy standardy efektywności w skali Europy. Wierzymy, że ten sukces dodatkowo umocni nasze postrzeganie wśród globalnych marek jako partnera, który realnie wspiera rozwój biznesu w całym regionie – komentuje Agata Krawczyk, strategy director McCANN Poland.
Effie Awards Europe od lat jest najważniejszym europejskim konkursem efektywności marketingowej, a zdobycie statuetki pozostaje jednym z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży. W zeszłorocznej edycji festiwalu McCANN Poland jako jedyna agencja z polski otrzymała nagrodę w formie srebrnego Euro EFFIE. Z kolei McCANN Poland od lat umacnia swoją pozycję jednego z najważniejszych hubów strategiczno-kreatywnych regionu, czego dowodzą liczne międzynarodowe wyróżnienia, w tym statuetki Cannes Lions, One Show, D&AD i jest obecnie notowana na 8 pozycji globalnej wedle rankingu WARC Creative 100.



