Polacy traktują chore psy jak pełnoprawnych członków rodziny, a żywienie postrzegają jako ważny element procesu leczenia – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie VET EXPERT. Co trzeci ankietowany chciałby mieć prawo do dni wolnych w pracy, aby móc opiekować się pupilem. Wnioski z badania stały się jednym elementów kampanii Bez Kompromisów, która podkreśla znaczenie właściwej diety weterynaryjnej w czasie choroby psa.
Celem działań jest zwiększanie świadomości na temat roli odpowiedniego żywienia w procesie leczenia psów oraz wsparcie opiekunów w podejmowaniu świadomych decyzji. Kampania opiera się na szeroko zakrojonych działaniach edukacyjnych i komunikacyjnych: obejmuje badanie opinii Polaków na temat opieki nad chorymi psami, działania media relations, publikacje contentowe w wybranych mediach, komunikację w kanałach własnych marki (blog i social media), współprace z influencerami o zróżnicowanych zasięgach oraz kampanię digital.
Choroba psa – wyzwanie dla całej rodziny
Badanie przeprowadzone w ramach kampanii przez dom badawczy Minds&Roses pokazuje, że choroba psa silnie wpływa na codzienne życie opiekunów. Ponad połowa właścicieli (53%) koncentruje w tym czasie całą uwagę na psie, rezygnując z innych aktywności. 45% najbardziej obciąża widok cierpiącego zwierzęcia, a 50% odczuwa bezradność. Chorobie pupila towarzyszą emocje takie jak odpowiedzialność (52%), obawa (50%), stres (45%), ale też czułość (45%) i miłość (40%).
„Celem naszych działań jest wsparcie opiekunów w jednym z najtrudniejszych momentów – gdy ich pies choruje. Wiemy, że to czas pełen emocji, stresu, trudnych wyborów. Dlatego chcemy dać im pewność, że nie muszą iść na kompromis i wybierać między skutecznością a jakością karmy weterynaryjnej. Wybierając diety VET EXPERT, mają gwarancję żywienia opracowanego przez lekarzy weterynarii – najwyższej jakości, skutecznego i smakującego psu. Aż 96% opiekunów stosujących nasze diety deklaruje zadowolenie z efektów, co potwierdza, że możemy realnie wspierać ich w tym trudnym czasie”– mówi Izabela Cupiał, Brand Leader, VET EXPERT.
Więcej empatii i prawo do urlopu opiekuńczego?
Choroba psa wpływa również na życie zawodowe i społeczne właścicieli – 27% z nich rezygnuje z pracy, urlopu lub spotkań towarzyskich. 30% doświadcza braku zrozumienia ze strony otoczenia, a niemal połowa (48%) oczekuje większej empatii wobec osób opiekujących się chorym pupilem. Co trzeci ankietowany (33%) uważa, że powinno istnieć prawo do krótkiego urlopu opiekuńczego dla opiekunów zwierząt.
Dieta jako wsparcie leczenia
Świadomość znaczenia żywienia w procesie leczenia zwierząt rośnie – 65% właścicieli psów słyszało o karmach weterynaryjnych, a 40% stosowało je podczas choroby pupila. Niemal 90% jest przekonanych, że odpowiednia dieta wspiera leczenie. Najczęściej sięgają po nią w przypadku problemów trawiennych (51%) i alergii pokarmowych (31%), a dla 55% kluczowe są rekomendacje lekarzy weterynarii.
O kampanii
Za koncepcję badania, które było główną osią kampanii, działania PR i contentowe, a także współpracę z influencerką lifestylową odpowiedzialna była agencja Solski Communications. Za działania z zakresu pet influencer marketingu odpowiadała agencja Moony Studio. Badanie na zlecenie marki Vet Expert zrealizował dom badawczy Minds & Roses (czerwiec 2025, N=400 właścicieli psów, CAWI).



