Trefl debiutuje na platformie Roblox z grą „Treflandia – Wielka Przygoda”, wkraczając tym samym do świata metaverse. W grze pojawiają się postacie znane z popularnej bajki Rodzina Treflików, a jej głównym celem jest połączenie zabawy z edukacją ekologiczną, zachęcającą dzieci i młodzież do aktywnego dbania o środowisko. Za realizację działań odpowiadają należące do Group One agencja metaverse Game Changer oraz agencja mediowa Value Media. Nowa gra na platformie Roblox to kolejny krok marki Trefl w kierunku rozwoju cyfrowych kanałów komunikacji z młodszą grupą odbiorców.
„Treflandia – Wielka Przygoda” to gra, która łączy wartościową rozrywkę z edukacją, oferując dzieciom bezpieczne miejsce do zabawy na platformie Roblox. W angażujący sposób przybliża najmłodszym zagadnienia związane z ochroną środowiska i zagrożeniami dla natury, czerpiąc inspirację ze świata zwierząt. Wszystko to odbywa się w towarzystwie uwielbianych bohaterów z serialu Rodzina Treflików, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność rozgrywki.
– Spójna koncepcja świata Treflandii, atrakcyjna grafika i przyjazny, angażujący model rozgrywki tworzą wyjątkowe doświadczenie, które nie tylko bawi, ale także uczy i inspiruje do odkrywania świata Trefla. Poprzez tę grę chcemy również budować świadomość marki Trefl w świecie gamingu, pokazując naszą obecność i zaangażowanie w tworzenie wartościowych treści dla młodych graczy – mówi Marta Frankel-Dominik, head of virtual games department w Trefl.
Działania w metaverse to początek długoterminowego projektu realizowanego przez Trefl we współpracy z Value Media oraz Game Changerem, którego celem jest zwiększenie znajomości marki wśród najmłodszych odbiorców. Pierwsza faza projektu koncentruje się na promocji filmów animowanych marki, takich jak „Trefliki ratują święta”, oraz na zwiększaniu świadomości produktów, m.in. klocków Brick Trick, Connect i gier z serii Spy Guy. W 2025 roku świat gry zostanie rozwinięty o elementy rozgrywki typu Tycoon, umożliwiające graczom budowanie własnych ekosystemów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
– Treflandia to doskonały przykład, jak skutecznie zintegrować strategię komunikacji klienta z możliwościami platformy Roblox. Połączenie świata Rodziny Treflików z angażującą rozgrywką oraz mechanizmami kierującymi użytkowników na platformę sprzedażową Trefl.com pozwala na osiągnięcie wyjątkowego poziomu interakcji z marką. Roblox oferuje unikalne możliwości dotarcia – od kilku do kilkunastu minut zaangażowania na użytkownika oraz wysoką powracalność – co czyni go niezwykle efektywnym medium w komunikacji z najmłodszą grupą odbiorców – mówi Aleksander Gręziak, head of gaming & esport w Game Changer.
Treflandia to nie tylko przestrzeń rozrywki i edukacji, ale również innowacyjny kanał wsparcia sprzedaży. W grze zastosowano mechanizmy monetyzacyjne oraz rozwiązania kierujące graczy na platformę e-commerce Trefl.com, umożliwiając bezpośrednią interakcję z pełnym portfolio produktów marki. Dzięki temu Roblox staje się nie tylko miejscem budowania świadomości marki, ale także efektywnym narzędziem wspierającym sprzedaż w sposób naturalny i angażujący dla użytkowników.
– Wejście Trefla do Metaverse to kluczowy krok w naszej cyfrowej ekspansji, która obejmuje zarówno rozwój wirtualnych gier, jak i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Obecność na platformie Roblox pozwala nam poszerzyć kontakt z naszą grupą docelową i jednocześnie wyróżnić się w dynamicznie rozwijającym się środowisku cyfrowym. Projekt ma również na celu wsparcie sprzedaży w kanale e-commerce. Umożliwiając graczom zdobywanie atrakcyjnych zniżek na zakupy w naszym sklepie internetowym trefl.com, a także u współpracujących dystrybutorów – mówi Michał Anulewicz, digital manager w Trefl.
Debiut Trefla w Robloxie łączy się również z najważniejszymi działaniami marketingowymi gdyńskiej marki związanymi z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia. Od początku listopada w telewizji emitowane są spoty gier Spy Guy, Magajaja i Mistakos Platform, klocków Connect i Brick Trick oraz zabawek Motozaury marki VTech. Dla wspomnianych produktów oraz gry 5 Sekund Sztafeta i VTech Kostki Aktywności Trefl prowadzi intensywne kampanie digital marketingowe. Podobnie jak w ubiegłym roku, Spy Guy jest obecny w przestrzeni miejskiej, lecz teraz w bardziej efektownej formie. Stawiając na wykorzystanie w kreacji cechy szczególnej gry, czyli blisko metrowej planszy, niecodzienne reklamy produktu pojawiły się w formie siatek wielkoformatowych na dwóch budynkach w Warszawie (skrzyżowanie Zielnej, Marszałkowskiej i Królewskiej) i Gdańsku (Al. Rzeczypospolitej 7).
29 listopada br. na ekrany kin w całej Polsce wchodzi film „Trefliki ratują Święta”, będący debiutem bajkowych bohaterów na wielkim ekranie, co znacząco zwiększyło zainteresowanie produktami z Treflikami w br. Z tej okazji Trefl przygotował także aktywację konsumencką w formie Filmowej Loterii Treflikowej. Zdecydowana większość działań gdyńskiego producenta puzzli, gier i zabawek będzie trwać do weekendu poprzedzającego Wigilię. Wejście w Metaverse i stworzenie gry w Robloxie jest oczywiście projektem długofalowym, ale wpisuje się także w aktywność marki w ostatnim kwartale 2024 roku.
Za strategię, komunikację oraz produkcję gry „Treflandia – Wielka Przygoda” odpowiada agencja metaverse Game Changer. Działań client service realizuje agencja mediowa Value Media.