Marka Pudliszki wspiera potrzebujących na Wielkanoc

W ramach wielkanocnej akcji marka Pudliszki, należąca do Kraft Heinz Polska, przekaże równowartość 500 000 posiłków najbardziej potrzebującym. Inicjatywa jest realizowana we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, która od lat chroni żywność przed zmarnowaniem i przekazuje ją osobom w trudnej sytuacji życiowej.

Jak wynika z raportu „Proverty Watch 2024”, opracowanego przez EAPN Polska, nawet 2,5 mln Polaków żyło w skrajnym ubóstwie w 2023 r., co jest wzrostem w stosunku do 2022 r. o aż 800 tys. ludzi.  Ostatni raz taki poziom ubóstwa został zanotowany w 2015 roku. 

Pudliszki w ramach akcji „Pół miliona porcji pomocy” zobowiązały się do przekazania darowizny o równowartości 500 000 posiłków. Marka została także oficjalnym partnerem Wielkanocnej Zbiórki Żywności, organizowanej przez Banki Żywności w dniach 4-5 kwietnia 2025 roku. Podczas akcji klienci wybranych sklepów w całej Polsce mogą przekazywać produkty spożywcze, które następnie trafią do najbardziej potrzebujących: rodzin wielodzietnych, osób starszych, samotnych i bezdomnych.

– Dzięki wsparciu darczyńców i współpracy z licznymi organizacjami, takimi jak Pudliszki, udaje nam się dotrzeć tam, gdzie pomoc jest najbardziej potrzebna. Każda, nawet drobna, darowizna wypełnia lukę na czyimś talerzu i pokazuje, że razem możemy skutecznie przeciwdziałać niedożywieniu i wykluczeniu społecznemu – mówi Beata Ciepła, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Pudliszki przekażą 125 tys. zł, a każda złotówka pozwoli Federacji Polskich Banków Żywności uratować 1,6 kg żywności, z której będzie można przygotować cztery pełnowartościowe dania. Tym samym wspólne działania marki, Banków Żywności, ale także wszystkich darczyńców z całego kraju umożliwią dotarcie z pomocą tam, gdzie jest ona szczególnie potrzebna.

– Zdecydowaliśmy się wesprzeć Banki Żywności ze względu na zaangażowanie organizacji na rzecz najbardziej potrzebujących osób w polskim społeczeństwie. Pomoc żywnościowa to idea bliska całej naszej organizacji, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. W ramach naszych globalnych struktur zobowiązaliśmy się do końca tego roku dostarczyć 1,5 miliarda posiłków dla potrzebujących – mówi Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz Polska. – Od lat angażujemy się w inicjatywy społeczne razem z Bankiem Żywności w Poznaniu. Dlatego rozszerzenie współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności było dla nas naturalnym krokiem. Cieszę się, że razem przyczyniamy się do tworzenia lepszej rzeczywistości dla wszystkich – dodaje Imielski.

Każdy może dołączyć do pomocy i w trakcie zakupów wrzucić do specjalnego koszyka produkty dla potrzebujących. Pełna lista sklepów, biorących udział w akcji, znajduje się na stronie internetowej zbiorkazywnosci.pl/zbiorka-w-sklepach. Pomóc można także poprzez zakup symbolicznej cegiełki w internetowym sklep organizacji. Za pomysł, strategię oraz realizację akcji odpowiada agencja Advalue Sp. z o.o.