Z początkiem kwietnia do Dentsu Creative dołączył Marcin Sosiński i objął stanowisko chief creative officera w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Ma zagwarantować najwyższy standard kreatywny na 7 rynkach.
Sosiński to jeden z najbardziej cenionych polskich dyrektorów kreatywnych, prace jego autorstwa oraz kierowanych przez niego zespołów były wielokrotnie nagradzane na najważniejszych międzynarodowych festiwalach, m.in. Cannes Lions (9 Lwów w tym Tytanowy Lew oraz Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals) a on sam w 2023 roku, jako pierwszy Polak w historii, został wyróżniony tytułem Dyrektora Kreatywnego Roku na festiwalu Golden Drum w Portorożu.
Sosiński będzie odpowiadał za rozwój kreatywności oraz szerzenie kultury innowacyjności zarówno w Polsce jak i na pozostałych sześciu rynkach regionu CEE, zadba o optymalizację i standaryzację procesów kreatywnych oraz rozwój talentów.
– Jestem przekonany, że nietuzinkowe podejście Marcina do kwestii kreatywności, jego ciekawość do eksperymentowania a przede wszystkim biznesowy sznyt w połączeniu z naszym modelem operacyjnym One dentsu, w ramach którego dostanie łatwy dostęp do ponad 1200 specjalistów z mediów, data i technologii, da absolutnie wybuchową mieszkankę – komentuje Krzysztof Mocek, CEO Dentsu Creative Polska & CEE.
Marcin będzie kierować ponad 70-osobowym zespołem i w strukturze będzie raportował do Marcina Dobrzynieckiego – chief delivery officera oraz matrycowo do Krzysztofa Mocka.
– Jestem przekonany, że doświadczenie Marcina pozwoli nam skutecznie tworzyć i dostarczać klientom najlepsze, skalowalne rozwiązania, łączące kreatywność z naszymi technologicznymi kompetencjami – komentuje Marcin Dobrzyniecki.
Marcin Sosiński stanie się też częścią community szefów kreacji w EMEA mając realny wpływ na kształtowanie wizji rozwoju Dentsu Creative w regionie.
– Prawdziwie innowacyjne i pionierskie idee, nawet jeśli rodzą się w kreatywnej głowie, by zaistnieć potrzebują kreatywnego środowiska, w którym mogą odpowiednio rozwinąć się i urosnąć – mówi Marcin Sosiński. – Dopiero dojrzałe i dość silne posiadają moc, by zmieniać świat wokół. Dentsu jest dla mnie miejscem, w którym nieustanna redefinicja kreatywnych granic, w połączeniu z innowacyjną technologią, wpisana jest w sposób myślenia i działania – kończy Sosiński.
Marcin Sosiński związany jest z branżą reklamową od 20 lat. Swoje doświadczenie zdobywał w kilku sieciowych agencjach reklamowych, pracując dla wielu międzynarodowych i lokalnych klientów. Przez ostatnie 14 lat swojej pracy zawodowej był związany z McCANN Poland od kilku lat pełniąc tam funkcję executive creative directora, a ostatnio łącząc ją z funkcją managing directora. Jego i kierowanych przez niego zespołów prace były nagradzane i wyróżniane na najważniejszych festiwalach branży kreatywnej, między innymi Cannes Lions (9 Lwów za kampanię „Where To Settle” w tym Tytanowy Lew oraz Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals), Golden Drum, Eurobest, LIA, Gerety Awards, The One Show, Webbys Award, New York Festival, KTR, Innovation Awards, MIXX Awards. Współprowadzona przez niego agencja McCANN Poland w 2021 została Agencją Roku Effie, a w 2023 uzyskała tytuł Cannes Lions for Good Agency of the Year. W tym samym roku na konkursie Innovation zdobyła tytuł Firmy Roku. Wielokrotny juror w konkursach kreatywnych. W 2023 roku został nagrodzony tytułem Dyrektor Kreatywny roku na festiwalu Golden Drum. Zasiada w zarządzie Klubu Twórców Reklamy (KTR).