Co łączy naukowe odkrycia i codzienne finanse? Okazuje się, że całkiem sporo. VeloBank w swojej najnowszej kampanii promującej pożyczkę gotówkową pokazuje, że między technologią, wygodą i dobrą decyzją finansową może zadziać się prawdziwa chemia. W roli głównej ambasadorka marki, czyli Magdalena Różczka jako Maria Skłodowska-Curie.
W kampanii VeloBanku widzimy Marię Skłodowską-Curie, która odpoczywa na zielonej kanapie w Paryżu. Nie eksperymentuje z pierwiastkami, lecz pokazuje jak wziąć pożyczkę gotówkową – wystarczy smartfon i aplikacja mobilna.
– Lubimy opowiadać o bankowości przez pryzmat emocji, symboli i wygody. Maria Skłodowska-Curie była pionierką w swojej dziedzinie, a my chcemy być pionierami w tworzeniu rozwiązań bankowych, które są wygodne, zrozumiałe i łatwo dostępne. A jednocześnie zaawansowane technologicznie i innowacyjne. Nasza pożyczka to idealne narzędzie do realizacji ważnych planów, bez wychodzenia z domu, na smartfonie – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.
Nowa odsłona kampanii to kontynuacja opowieści prowadzonej estetyką Wesa Andersona, z pastelowymi kolorami, symetrycznymi kadrami i dawką humoru. W poprzednich odsłonach główną postacią była m.in. Statua Wolności i plan na podróż do Nowego Jorku. Bank zawitał też do Londynu. Natomiast tym razem tłem dla historii stał się Paryż, czyli miasto nauki i kultury, w którym Maria Skłodowska-Curie pracowała i żyła. Centralnym punktem kadru pozostaje jednak zielona kanapa – symbol wygody i nowoczesnej bankowości, która nie wymaga wyjścia z domu ani odkładania planów.
Wybór Marii Skłodowskiej-Curie jako bohaterki kampanii VeloBanku nie był przypadkowy. To postać, która symbolizuje przełom, siłę intelektu i odwagę, by iść własną drogą. Przy tym jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon polskiej nauki. VeloBank sięga po tę kultową postać, by z lekkością i humorem opowiedzieć o chemii… między klientem a wygodnymi produktami finansowymi.
Warto wspomnieć, że polska podwójna laureatka Nagrody Nobla zdecydowanie ma swój moment. W postać Marii Skłodowskiej-Curie wcieliły się ostatnio dwie znakomite aktorki – Karolina Gruszka w kampanii BLIKA oraz Magdalena Różczka w najnowszej komunikacji VeloBanku. Tym razem zamiast laboratorium bohaterka wybiera kanapę, a zamiast tablicy Mendelejewa – aplikację mobilną. Jedno pozostaje niezmienne: zarówno BLIK, jak i VeloBank czują chemię do innowacyjnych rozwiązań finansowych i angażujących konceptów marketingowych.
Kampania wpisuje się w przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego. To czas, w którym wiele rodzin planuje wydatki związane z edukacją dzieci.
Na kampanię VeloBanku składają się 15-sekundowe spoty w telewizji i internecie, działania digital, obecność w oddziałach banku na witrynach placówek i materiałach drukowanych dla klientów, działania w social mediach, komunikacja do klientów w kanałach własnych oraz PR. Za kreację odpowiada agencja VerdeAgency, produkcję spotu zrealizowała Papaya Films, dom mediowy Initiative odpowiadał za zakup mediów, a ZOOM bsc za działania PR.