Maciej Lasoń obejmuje regionalne stanowisko w Unilever, jednym z największych graczy na międzynarodowym rynku FMCG – będzie kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym łącznie aż 27 krajów Europy.
Maciej Lasoń dołączył do Unilever w 2018 roku, dołączając do zespołu zarządzającego Unilever Polska. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe obejmującym m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej, a także komunikację wewnętrzną oraz za całość komunikacji z zakresu sustainability. W nowej roli zakres jego odpowiedzialności zostanie docelowo rozszerzony na 27 krajów Europy – w tym kraje nordyckie, Austrię, Szwajcarię, Grecję, Ukrainę, Węgry. Pozostanie również odpowiedzialny za komunikację w Polsce.
Jako ekspert z ponad 24-letnim doświadczeniem w branży, Maciej Lasoń opracowywał i realizował, zarówno po stronie agencji jak i korporacji, kompleksowe strategie komunikacyjne oraz marketingowe dla globalnych marek, takich jak Nike czy Coca-Cola.
Utworzenie nowego regionalnego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w Unilever oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tej zmiany Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie, obok Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii czy Włoch.
– Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich to sygnał rosnącego znaczenia, naszego rynku na mapie Europy – mówi Maciej Lasoń, communications and corporate affairs director, Poland and Europe 1UL w Unilever.