Łukasz Pytlewski został data analytics directorem w agencji YOTTA

fot. mat. prasowe

Łukasz Pytlewski objął strategiczną rolę w agencji analityczno – wdrożeniowej YOTTA, należącej do Publicis Groupe. Jego zadaniem jest kierowanie projektami analitycznymi, które wspierają decyzje biznesowe klientów, rozwijają zarządzanie danymi i pomagają optymalizować strategie marketingowe.

– Zespół data analytics w YOTTA posiada unikatowe na rynku kompetencje w zakresie analityki biznesowej oraz wdrażania produktów, które wspierają klientów Publicis Groupe w planowaniu działań marketingowych. Do moich głównych obowiązków należy utrzymanie wysokiego tempa rozwoju usług opartych na zaawansowanej analityce danych – mówi Łukasz Pytlewski.

Kluczowym obszarem rozwoju oferty agencji YOTTA jest marketing mix modelling (MMM) z naciskiem na automatyzację procesów, co pozwala dostarczać szybsze
i bardziej dostępne rekomendacje. Ważnym elementem strategii jest także wykorzystanie generative AI, która czyni analitykę przystępniejszą dla klientów
i zespołów agencji należących do Publicis Groupe.

– Zamierzam skoncentrować się na wzmacnianiu zespołu w obszarze MMM, odpowiadając na rosnące w tym obszarze zapotrzebowanie klientów, którzy chcą podejmować decyzje w oparciu od dane. Wdrażając automatyzację i integrując zaawansowane narzędzia z AI, chcemy sprawić, że analityka stanie się bardziej efektywna i dostępna dla marketerów – dodaje Pytlewski.

Łukasz Pytlewski będzie raportował do Anny Sakowicz, general manager YOTTA, chief data & analytics officera Publicis Groupe. Nowy szef zespołu data analytics YOTTA ma ponad 20-letnie doświadczenie w rozwijaniu i wdrażaniu produktów analitycznych i technologicznych, a także tworzeniu procesów zarządzania danymi.

W swojej karierze koordynował projekty analityczne dla największych marketerów takich jak IKEA, Leroy Merlin, Kompania Piwowarska, Danone, Procter & Gamble. Specjalizuje się w modelowaniu atrybucji, analityce predyktywnej oraz tworzeniu innowacyjnych rozwiązań mediowych opartych na danych, a ostatnio odpowiadał również za rozwój produktów analitycznych bazujących na danych geolokalizacyjnych.

– W YOTTA, poza obszarem analitycznym, na równi skupiamy się na projektach badawczych i technologicznych, w tym wdrożeniach z zakresu adtech i martech, które przynoszą realny wpływ na zwiększanie efektywności, a tym samym wzrost biznesu klientów. Dołączenie Łukasza do agencji wzmocniło nasz zespół, otwierając nowe perspektywy rozwoju i innowacji w odpowiedzi na wyzwania biznesowe Klientów – podsumowuje Anna Sakowicz.