Polska marka Lucatto debiutuje na rynku dodatków do pieczenia, deserów i przekąsek. Komunikacja została oparta na filarach włoskiego stylu dolce vita i motywie celebracji codzienności. Lucatto zwraca się do konsumentów poszukujących produktów wysokiej jakości, które jednocześnie zachęcają do tworzenia prostych i estetycznych smakołyków. Marka buduje swój wizerunek wokół Brand Hero – Kucharza Lucatto. Działania obejmują m.in. performance marketing, social media, szerokie wsparcie PR oraz influencer marketing.
Projekt zrodził się z podróży, rozmów i smaków, które utrwaliły się w pamięci założycieli. To inspiracja małymi, autentycznymi miejscami, gdzie jedzenie jest formą celebracji, a każdy posiłek ma w sobie coś wyjątkowego. Lucatto ma za zadanie pokazać polskiemu konsumentowi, jak smakować życie w tym duchu – prosto, pięknie i z nieskrępowaną pasją.
Lucatto – smakuj życie
W ofercie marki znajdą się mieszanki do ciast, bogaty wybór składników i dodatków do wypieków oraz słodkie przekąski. Propozycje łączą sprawdzone tradycyjne receptury z nowoczesnym twistem. Produkty te umożliwiają świętowanie codziennych chwil i w prosty sposób inspirują do przygotowywania deserów.
Nowa oferta wyróżnia się na rynku nie tylko jakością, ale również podejściem do kupujących. Lucatto chce być przewodnikiem po świecie smaku, a rolę tę ma pełnić Brand Hero – Kucharz Lucatto. To on dzieli się tajnikami udanych wypieków i zachęca do spontaniczności w stylu dolce vita.
– Fascynacja włoskim stylem życia, tym jak Włosi potrafią celebrować najmniejsze momenty, stanowiła dla nas główny motor napędowy. Lucatto jest naszą autorską odpowiedzią na poszukiwanie lekkości w kuchni. Skoncentrowaliśmy się na połączeniu innowacji z wysoką jakością oferowanych artykułów. Ta nowość ma za zadanie zaszczepić pasję do prostego przygotowywania wypieków, udowadniając, że pyszne przekąski nie wymagają wielkiego nakładu pracy. Uważamy, że odświeżymy całą kategorię, trafiając w gusta konsumentów dbających o wizualną stronę posiłku i ciekawe połączenia – mówi Monika Rożnowska, marketing and R&D director.
Asortyment marki to gotowe mieszanki do domowego wypieku oraz składniki, dzięki którym każdy może poczuć się mistrzem cukiernictwa. To między innymi budynie, galaretki, aromaty, polewy i posypki oraz ciasta – Jogurtowe, Czekoladowe czy Piernik korzenny. Z Lucatto z łatwością przygotować można także Czekoladową kopułę – Zuccotto, Tiramisu, Tartę z aksamitnym kremem budyniowym, a nawet Babeczki piernikowe z kremem o smaku marcepanowym złotym maczkiem dekorowane – to nowoczesne podejście marki do świątecznych wypieków. Dzięki starannym recepturom, wysokiej jakości składnikom i intuicyjnym rozwiązaniom, każdy deser staje się prosty, szybki i pewny – zawsze się udaje, zawsze smakuje tak, jak powinien. Produkty Lucatto są doskonałym pretekstem do spotkań przy wyjątkowym smaku i czystą przyjemnością z jedzenia.
Esteem Brand Strategies odpowiadało za opracowanie strategii marki – od zdefiniowania jej pozycjonowania, wartości i osobowości, nazwy brandu, po określenie kierunku komunikacji opartego na włoskim stylu dolce vita. Hi Brands było odpowiedzialne za koncepcję kreatywną i wizualną – stworzyło nową identyfikację graficzną marki, opakowania oraz kluczowe elementy storytellingu. Nadali Lucatto charakterystyczny, energetyczny i apetyczny wygląd. Za działania z zakresu media relations, influencer marketing, social media i performance marketing odpowiada oLIVE media. Agencja buduje strategię komunikacyjną, aktywując szeroki wachlarz kanałów w celu wprowadzenia Lucatto do świadomości odbiorców.



