W połowie listopada LPP uruchomiło nową aplikację mobilną, tym razem dla marki Mohito. Nowa aplikacja wzmocni potencjał sprzedażowy Mohito w kanale online, będzie także wsparciem rozwoju marki na rynkach zagranicznych. Prace nad jej przygotowaniem i wdrożeniem były realizowane wewnętrznie w Grupie LPP – siłami zespołów Mohito oraz Silky Coders.
W drugim kwartale br. obrotowego aplikacje mobilne Reserved oraz Sinsay odpowiadały za ponad 50 proc. sprzedaży internetowej LPP w Polsce. Rosnące znaczenie m-commerce w wynikach sprzedaży skłoniło spółkę do kolejnych inwestycji w tym obszarze. W połowie listopada br. LPP uruchomiło aplikację także dla Mohito, które obecnie ma najwyższe wyniki e-commerce w całej Grupie.
– Aplikacja wzmocni potencjał rozwoju naszej marki w kanale online, który stanowi już ok. 30 proc. jej przychodów. Dostarczając nam danych dotyczących m.in. preferencji klientów, aplikacja pozwala lepiej je poznawać i odpowiednio dopasowywać ofertę. Zakładamy też, że jako bardziej efektywny sposób dotarcia i interakcji z użytkownikami, zwiększy rozpoznawalność marki i pomoże w budowaniu lojalności klientów, co w perspektywie przełoży się na jeszcze wyższą sprzedaż. Aplikacja, na razie dostępna w Polsce, będzie także wsparciem Mohito w rozwoju zagranicznym. W planach mamy udostępnienie jej na najważniejszych sprzedażowo rynkach spółki. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie to Rumunia oraz Czechy – mówi Katarzyna Czekała, omnichannel sales director, Mohito.
Wszystkie prace związane z projektem i uruchomieniem aplikacji zostały przeprowadzone w ramach zasobów Grupy LPP – spółki technologicznej, Silky Coders oraz zespołu marki Mohito. Aplikacja jest dostępna w sklepach AppStore oraz Google Play i w ciągu pierwszych tygodni od uruchomienia, bez kampanii promocyjnej, odnotowała ponad 60 tys. pobrań.
– Prace nad aplikacją rozpoczęliśmy w kwietniu 2023 r. kontynuując je przez kolejnych 6 miesięcy, aż do momentu cichego startu na początku listopada. Aplikacja została zbudowana tak, by była jak najbardziej intuicyjna i oferowała jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Bardzo zależało nam, by spełniała oczekiwania klientów marki, dlatego cieszy nas, że jest wysoko oceniana przez użytkowników. Nadal jednak dążymy do jej udoskonalania, aby była w pełni dostosowana do dynamicznie zmieniającego się świata mody. Aktywnie śledzimy jej funkcjonowanie i reagujemy na potrzeby użytkowników pracując nad kolejnymi aktualizacjami, jak personalizowane rekomendacje czy wydania obcojęzyczne – mówi Michał Bachryj, product manager, Silky Coders.
Poza łatwym dostępem do kolekcji marki najważniejszą funkcjonalnością aplikacji jest Mohito ID, czyli indywidualny kod klienta, który można dodać jako widget na telefonie i mieć go zawsze pod ręką. Zawiera on informacje o historii zakupów zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych. Umożliwia tym samym m.in. szybkie zwroty online poprzez formularze znajdujące się w historii zamówień oraz zwroty bez paragonu we wszystkich salonach marki. Ułatwia także monitorowanie statusu zamówienia oraz jego odbiór w sklepie stacjonarnym – po zeskanowaniu ID sprzedawca widzi towar gotowy do wydania.
Użytkownicy aplikacji mogą również skorzystać ze skanera metek, który podczas zakupów w salonie umożliwia odszukanie brakującego produktu, według rozmiaru czy koloru, w innym sklepie stacjonarnym bądź online. Poprzez aplikację klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższej placówki czy informację o dostępności konkretnych modeli online lub w salonie. Aplikacja ułatwia także planowanie zakupów – kategorie zostały ułożone w przejrzysty sposób, z uwzględnieniem nowości, które dopiero trafiły do sprzedaży oraz gotowych inspiracji. Ponadto pozwala ona ułożyć listę ulubionych produktów, z uwzględnieniem wybranych przez użytkownika wariantów kolorystycznych. Używając aplikacji klienci zyskują także wcześniejszy dostęp do promocji i możliwość skorzystania z dedykowanych im ofert, a w momencie pobrania i pierwszego logowania dodatkowo otrzymują kod rabatowy na pierwsze zakupy.
Rosnące zainteresowanie tą formą kontaktu wśród klientów oznacza, że w coraz większym stopniu cenią sobie łatwy dostęp do oferty oraz możliwość dokonywania szybkich zakupów. Ten trend widoczny jest też za granicą. Aktualnie aplikacje Reserved i Sinsay są dostępne w Rumunii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Dodatkowo klienci Reserved dokonają zakupów w tym kanale w Niemczech, a Sinsay w Bułgarii i Chorwacji. Stanowią one ważne wsparcie omnichannelowej strategii rozwoju Grupy, dlatego spółka planuje zwiększanie ich zasięgu o kolejne kraje. W 2024 r. LPP zamierza uruchomić aplikacje mobilne także dla pozostałych marek – Cropp oraz House.