Lorenz sprawdził, jak budujemy i pielęgnujemy relacje [badanie]

foto. mat. prasowe

Jak Polacy budują i pielęgnują przyjaźnie? Lorenz sprawdził to w ogólnopolskim badaniu „Paczka przyjaciół” przeprowadzonym we współpracy z SW Research. Producent popularnych przekąsek – m.in. Crunchips, Wiejskich Ziemniaczków, Monster Munch i Curly – zamierza wykorzystać uzyskane insighty w planowanych działaniach komunikacyjnych. Celem jest pokazanie, że produkty Lorenz są obecne tam, gdzie rozkwita przyjaźń: w prostych, codziennych chwilach razem. Koncept ma także budować świadomość, że wszystkie te marki tworzą wspólne portfolio producenta – firmy, która stawia na odpowiedzialność, bliskość i budowanie trwałych relacji.

Badanie SW Research na zlecenie Lorenz pokazało, że choć większość respondentów nie potrzebuje dużego grona znajomych, dla wielu z nich (43%) posiadanie paczki przyjaciół to ważny element życia. Przy czym Polacy stawiają w relacjach na jakość, a nie ilość. Aż 58% respondentów wybiera małe, sprawdzone grono zamiast poszerzania kręgu znajomych o powierzchowne i krótkotrwałe znajomości.

66% badanych deklaruje, że woli rozmowy twarzą w twarz, a nie przez smartfon. Spotkania najczęściej odbywają się w przestrzeniach bliskich codzienności – u kogoś w mieszkaniu (57%), w kawiarni (32%) czy w parku (28%). To sytuacje, w których naturalnie pojawiają się przekąski – bo dzielenie się jedzeniem wzmacnia poczucie wspólnoty.

Z danych wynika, że przyjaźń w Polsce opiera się na prostych, spontanicznych, autentycznych momentach. To insight, który doskonale wpisuje się w charakter naszych produktów – mówi Aleksandra Paciorek, starszy kierownik ds. marki, PR i komunikacji korporacyjnej w Lorenz. – W działaniach inspirowanych „Paczką przyjaciół” chcemy pokazywać, że wszystkie nasze marki – od Crunchips i Wiejskich Ziemniaczków po Monster Munch i NicNac’s – wpisują się w ten sam kontekst: dzielenia się radością w gronie bliskich – dodaje.

Wspólny mianownik dla szerokiego portfolio

Portfolio Lorenz obejmuje różnorodne marki – od idealnie dopełniających każdą imprezę chipsów Crunchips, przez inspirowane polskimi smakami Wiejskie Ziemniaczki, po kultowe chrupki Monster Munch i orzeszki NicNac’s. Koncepcja „Paczki przyjaciół” pozwala spójnie komunikować tę różnorodność, pokazując, że każdy produkt może stać się częścią wspólnego rytuału spotkań. Otwiera także pole do szerokich działań PR i influencer marketingu.

Równoległe budowanie marki korporacyjnej

„Paczka przyjaciół” ma nie tylko wspierać poszczególne brandy, ale też wzmacniać świadomość marki korporacyjnej Lorenz. Firma w swojej komunikacji chce wyraźniej podkreślać, że za każdą paczką flagowych produktów stoi ten sam producent.

Zależy nam, aby konsumenci wiedzieli, że ich ulubione przekąski – od Crunchipsów, przez Wiejskie Ziemniaczki, Monster Munch i Curly, po NicNac’s – łączy jeden producent: Lorenz. „Paczka przyjaciół” daje nam kolejne narzędzie, by równolegle budować siłę brandów konsumenckich i marki korporacyjnej, w spójnym, konsekwentnym przekazie – dodaje Aleksandra Paciorek.

Inicjatywa wpisuje się w szerszą platformę komunikacyjną Lorenz – „W naszych rękach” – która stawia człowieka w centrum. Jej ideą jest pokazywanie, że produkty z portfolio producenta są czymś więcej niż przekąską: towarzyszą ludziom w ważnych momentach, są obecne w codziennych rytuałach i sprzyjają budowaniu relacji.

Autorem koncepcji oraz partnerem odpowiedzialnym za komunikację „Paczki przyjaciół” jest Walk PR.