W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów i dążenie do minimalizacji wpływu na środowisko, L’Oréal Professionnel Paris wprowadza na rynek refille swoich najpopularniejszych szamponów. To kolejny krok marki w kierunku zrównoważonego rozwoju, po wcześniejszym udostępnieniu refilli dla salonów fryzjerskich w lutym 2023. Inicjatywa ta wpisuje się w globalne działania L’Oréal na rzecz ochrony środowiska i redukcji zużycia plastiku w branży kosmetycznej. Wprowadzenie refilli to odpowiedź na potrzebę ograniczenia ilości odpadów z opakowań, które stanowią istotne wyzwanie dla branży.
Po udanym wdrożeniu refilli w salonach fryzjerskich, gdzie zużycie produktów jest największe, L’Oréal Professionnel Paris rozszerza swoją ofertę o refille dla konsumentów. Teraz każdy może korzystać z ulubionych szamponów, dbając jednocześnie o planetę, wygodnie uzupełniając butelki wielokrotnego użytku.
Mniej plastiku, więcej korzyści dla środowiska
Szampony L’Oréal Professionnel Paris produkowane są w fabryce korzystającej w 100% z energii odnawialnej* i zastosowującej zamknięty obieg wody. Butelki wykonane są w 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Wprowadzenie refilli pozwala na dalszą redukcję zużycia plastiku – opakowania te zużywają aż o 73%* mniej plastiku w porównaniu z tradycyjnymi butelkami.
Refille o pojemności 500 ml są kompatybilne z butelkami o pojemności 300 ml i 500 ml, oferując konsumentom praktyczne i ekonomiczne rozwiązanie. Każdy, kto wybiera refill, aktywnie przyczynia się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości branży kosmetycznej.
Różnorodność gam
Refille szamponów dostępne są w ramach najbardziej popularnych gam marki takich, jak Metal Detox, Absolut Repair Molecular, Absolut Repair, Vitamino Color, Silver oraz Scalp Advanced. Każdy z tych produktów zapewnia wysoką jakość pielęgnacji włosów, a teraz jeszcze bardziej minimalizują one negatywny wpływ na środowisko. Zastąpienie tradycyjnych butelek opakowaniami wielokrotnego użytku to nie tylko sposób na zmniejszenie ilości produkowanego plastiku. To także istotny element budowania bardziej zrównoważonych nawyków konsumenckich, o których marki powinny pamiętać.
*Od końca 2023 roku, z wyłączeniem instalacji bezpieczeństwa i ochrony. Dowiedz się więcej czytając dokument Universal Registration.
**Fabryka w Burgos uzyskała status „waterloop” (produkcja z zamkniętym obiegiem wody) pod koniec 2017 roku. Koncepcja ta zakłada wykorzystywanie wody miejskiej wyłącznie do spożycia przez ludzi lub do produkcji wysokiej jakości wody wykorzystywanej następnie jako surowiec do produkcji innych produktów. Oznacza to, że woda wymagana przez zakłady użyteczności publicznej (sprzęt czyszczący, produkcja pary itp.) pochodzi z wody, która jest ponownie wykorzystywana lub poddawana recyklingowi na terenie zakładu. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie Universal Registration.
***vs. butelka 500 ml.