Lidl zachęca do przekazania 1.5% podatku potrzebującym w ramach akcji „Mały procent, wielka pomoc”

Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, po raz kolejny zachęca swoich pracowników i klientów do skorzystania z możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego i tym samym zaangażowania się w pomoc najbardziej potrzebującym. W ramach tegorocznej, 13. edycji akcji społecznej „Mały procent, wielka pomoc”, sieć zaprasza do wsparcia jednej z trzynastu fundacji, z którymi na co dzień współpracuje. Inicjatywę promuje kampania, która potrwa od 17 marca do 30 kwietnia br. 

W 2024 roku organizacje pożytku publicznego (OPP) otrzymały rekordową kwotę ponad 1,9 mld zł wsparcia z tytułu 1,5% podatku dochodowego*. Swoje wsparcie przekazało blisko 15 mln podatników**. Z roku na rok organizacje pozarządowe i ich podopieczni odnotowują rosnące potrzeby, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości, że przekazując 1,5% swojego podatku dla OPP, możemy realnie wspierać cele społeczne, które są dla nas ważne. Służą temu takie akcje jak organizowana przez Lidl Polska kampania „Mały procent, wielka pomoc”.

– Jako organizacja społecznie odpowiedzialna, chcemy wykorzystać to, że każdego dnia docieramy do milionów klientów w całym kraju i zachęcić ich, oraz naszych pracowników, do pomagania innym. Coroczne rozliczenie podatku to doskonała okazja, aby czynić to, nie ponosząc przy tym kosztów. Może się wydawać, że 1,5% to niewielka kwota, jednak każda uzyskana w ten sposób wpłata jest nieocenioną wartością dla wielu fundacji i ich podopiecznych. Realizując kampanię „Mały procent, wielka pomoc”, podkreślamy, że każdy z nas może dołożyć swoją cegiełkę do budowy lepszego świata – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

W tym roku, tak jak w latach ubiegłych, w organizowanej przez Lidl Polska akcji bierze udział trzynaście organizacji pożytku publicznego. Są wśród nich: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Instytutu Matki i Dziecka, Fundacja Anny Wierskiej „Dar Szpiku”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, Fundacja JiM, Fundacja „Labrador”, Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi „Krwinka” oraz Fundacja Siepomaga.

Nie wahaj się i przekaż 1,5% swojego podatku!

Podatnicy mogą odliczyć i przekazać aż 1,5% swojego podatku dla dowolnie wybranej organizacji pożytku publicznego. Aby wesprzeć wybraną jednostkę pozarządową, wystarczy jedynie wpisać jej nazwę i numer KRS do odpowiedniej rubryki w rocznym zestawieniu podatkowym (PIT). Ten drobny gest, nic nas nie kosztuje, a przyczynia się do kreowania lepszego świata dla osób potrzebujących naszej uwagi i troski. Część swojego podatku w ramach akcji można przekazać do 30 kwietnia br.

Lidl Polska partnerem fundacji pozarządowych

W ramach przyjętej strategii CSR, Lidl Polska aktywnie angażuje się w liczne inicjatywy organizacji pozarządowych, których celem jest zapewnienie szeroko zakrojonej pomocy najbardziej potrzebującym: osobom chorym, z niepełnosprawnościami czy w kryzysie bezdomności. Realizowana od 13 lat kampania „Mały procent, wielka pomoc” z jednej strony jest kolejnym przykładem współpracy sieci z jednostkami pozarządowymi, a z drugiej niesie za sobą walor edukacyjny.