Z Lidl zwiększa zaangażowanie w promocję świadomego odżywiania poprzez dalsze dostosowywanie swojego asortymentu do założeń Diety Planetarnej (Planetary Health Diet – PHD) do 2050 r. Do 2030 r. Lidl zwiększy udział sprzedawanych artykułów pochodzenia roślinnego, takich jak roślinne źródła białka, produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, o 20 procent w porównaniu z 2023 r. Lidl jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który wypracował przejrzystą ofertę dla wszystkich kategorii żywności w ramach swojego asortymentu w 31 krajach, w których działa sieć. Aby to osiągnąć, Lidl bazuje na metodologii WWF. Tym sposobem sieć umożliwia swoim klientom dokonywanie bardziej świadomych i zdrowszych wyborów.
Aby sprostać globalnym wyzwaniom, takim jak zmiany klimatu, utrata bioróżnorodności i choroby dietozależne, musimy przekształcić nasz system żywnościowy. Uznając te pilne kwestie i swoją odpowiedzialność, Lidl przyczynia się do globalnej transformacji systemu żywnościowego, wyznaczając ambitne cele w całym swoim łańcuchu wartości. Klienci zachowując swobodę wyboru, mogą łatwiej podejmować bardziej zrównoważone decyzje zakupowe. Aby to osiągnąć, Lidl, przy wsparciu ekspertów WWF, stawia sobie coraz ambitniejsze cele w swojej strategii Świadomego Odżywiania we wszystkich 31 krajach, w których znajdują się sklepy sieci. Firma rozszerza swoje obecne założenia w zakresie wprowadzania białka roślinnego i wyznacza ambitne plany we wszystkich trzech prozdrowotnych kategoriach założeń Diety Planetarnej.
Świadome odżywianie wspiera zdrowie i ochronę środowiska
– W celu wyżywienia rosnącej populacji świata, w granicach możliwości naszej planety, a jednocześnie w sposób zdrowy, niezbędna jest transformacja globalnego systemu żywnościowego. Lidl od lat angażuje się w realizację tego celu – w oparciu o naukowe założenia Diety Planetarnej. Wspólnie z WWF chcemy zwiększyć nasz wpływ i oferować klientom stale rosnącą gamę produktów wysokiej jakości w niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.
– Z zadowoleniem przyjmujemy partnerstwo Lidla w promowaniu Diety Planetarnej z wykorzystaniem metodologii WWF Planet-Based Diets Retailer Methodology. Jest to kluczowy krok w przekształcaniu systemu żywnościowego, który jest głównym czynnikiem powodującym degradację środowiska. Zwiększając asortyment produktów opartych na roślinach, Lidl nadaje priorytet zarówno zdrowiu ludzi, jak i planety. Mamy nadzieję, że zainspiruje to innych sprzedawców detalicznych do pójścia tą drogą – dodaje Mariella Meyer z WWF International.
Ambitne cele w zakresie roślinnych źródeł białka i produktów pełnoziarnistych
Międzynarodowy cel zwiększenia proporcji oferowanej żywności pochodzenia roślinnego o 20% do 2030 r. (w porównaniu do 2022 r.) jest częścią strategii CSR i koncepcji żywieniowej w Lidlu. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez zmiany w kategoriach produktów zawierających źródła białka, pełne ziarna oraz owoce i warzywa. Począwszy od 2025 r., Lidl będzie corocznie raportować swoje postępy, udostępniając dane publicznie. W celu promocji świadomego i zdrowego odżywiania, firma działa według metodologii WWF i przyjmuje poniższe cele:
- Źródła białka: Od 2022 r. Lidl oblicza stosunek źródeł białka pochodzenia roślinnego w porównaniu do źródeł białka zwierzęcego w swoim asortymencie. Lidl Polska dąży do zwiększenia udziału źródeł białka pochodzenia roślinnego w stosunku do źródeł zwierzęcych do 15 procent do 2030 r. Obejmuje to rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i wegańskie alternatywy dla mięsa, jaj i ryb. W celu zapewnienia transparentności, począwszy od 2025 r., Lidl Polska będzie co roku raportował stosunek białek roślinnych do zwierzęcych.
- Pełne ziarna: Błonnik jest niezbędny dla długiego i zdrowego życia. Do 2030 r. Lidl Polska zamierza zwiększyć udział pełnych ziaren w produktach zbożowych do 15%, w porównaniu z rokiem 2023. Do 2030 r. Lidl zaoferuje również co najmniej jedną opcję pełnoziarnistą we wszystkich odpowiednich grupach produktowych.
- Owoce i warzywa: Świeże owoce i warzywa są istotnym elementem strategii Świadome Odżywianie w Lidlu. Firma zobowiązuje się do dalszego zapewniania klientom szerokiego wyboru świeżych produktów każdego dnia.