Lidl rozpoczyna międzynarodową kampanię świąteczną „Opłaca się świętować każdego dnia”

fot. mat. prasowe

Lidl rozpoczyna sezon świąteczny, inaugurując międzynarodową kampanię pod hasłem „Opłaca się świętować każdego dnia”. Jej przekaz wykracza poza ramy typowej reklamy świątecznej i jest strategiczną kontynuacją międzynarodowej akcji „Lidl. To się opłaca”. Łączy ona podstawową misję Lidla jako sprzedawcy detalicznego, z zaangażowaniem na rzecz ludzi oraz środowiska.

Boże Narodzenie jest przez wielu uznawane za najwspanialszy czas w roku – to okres, w którym dokładamy wszelkich starań, aby obdarowywać innych radością. A gdyby ta postawa nie ograniczała się do kilku świątecznych tygodni? Tę ideę realizuje świąteczna kampania Lidla, zachęcająca nas do włączenia drobnych gestów wdzięczności i troski w naszą codzienność. W ten sposób akcja odzwierciedla wizerunek marki Lidl, którą cechuje prostota, jakość oraz zaangażowanie w budowanie lepszego jutra dla nas wszystkich, co doskonale wyraża międzynarodowe hasło: „Lidl. To się opłaca”.

– Naszą podstawową misją, na której budujemy całą działalność operacyjną, jest dostarczanie klientom wysokiej jakości produktów w niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Poprzez naszą codzienną pracę wspieramy klientów, aby ich życie było lepsze i bardziej wartościowe. W tym duchu, nasza kampania świąteczna ukazuje magię zbliżającego się okresu i inspiruje do dbania o bliskość oraz jedność – nie tylko od święta, ale każdego dnia – mówi Michał Fertała, członek zarządu Lidl Polska ds. relacji z klientem i marketingu. – Hasło „Opłaca się świętować każdego dnia” stanowi odzwierciedlenie wartości Lidla oraz długofalowego zaangażowania w społeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój – dodaje.

Świadome odżywianie – również w okresie świątecznym

Centralnym punktem międzynarodowej strategii CSR Lidla oraz kluczowym elementem kampanii jest temat świadomego odżywiania. Dyskont, rozwijając swój asortyment zgodnie z założeniami diety planetarnej, stawia sobie za cel stałe poszerzanie oferty produktów roślinnych aż do 2050 roku. W ramach kampanii sieć wykorzystuje różne kanały komunikacji, aby promować świąteczne menu, w którym szczególny nacisk położono na składniki roślinne. W ten sposób Lidl udowadnia, że święta to czas, w którym można delektować się pysznym i prostym jedzeniem bez konieczności jakichkolwiek wyrzeczeń, jednocześnie ułatwiając klientom świadome i odpowiedzialne komponowanie świątecznych potraw.

Zaangażowanie społeczne Lidla – pomoc nadaje wartość każdemu dniu

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, Lidl we wszystkich krajach, w których jest obecny, prowadzi ogólnokrajowe zbiórki i kampanie fundraisingowe, aktywnie wspierając lokalne instytucje charytatywne darowiznami pieniężnymi i rzeczowymi. Konsekwentnie realizując tę strategię, od początku swojej obecności w Polsce, sieć współpracuje z organizacjami wspierającymi osoby potrzebujące. W tym roku Lidl Polska zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już po raz siedemnasty. W grudniu we wszystkich sklepach ruszy zbiórka środków pieniężnych, mająca na celu wsparcie zbliżającego się Finału WOŚP. W ofercie znajdą się również specjalne gadżety z charakterystycznymi serduszkami i grafikami Fundacji. Kupując je, klienci dołożą swoją cegiełkę do zebrania funduszy na diagnostykę i leczenie chorób przewodu pokarmowego u najmłodszych pacjentów. Warto podkreślić, że w ramach 33. Finału WOŚP sieć przekazała imponującą kwotę 5 mln zł. Łącznie, od początku współpracy, firma Lidl Polska wraz z klientami przekazała na rzecz Fundacji już ponad 54 miliony złotych! Ponadto, jak co roku, wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, sieć organizuje zbiórki artykułów spożywczych. Celem jest zapewnienie, by święta dla każdego były wyjątkowym czasem radości, spokoju i nadziei.

Tegoroczna kampania świąteczna rozpoczęła się 8 listopada 2025 roku i będzie emitowana w 31 krajach. Centralnym punktem kampanii jest spot promocyjny, który zostanie pokazany w formie reklamy telewizyjnej. Działaniom w telewizji towarzyszyć będzie szeroko zakrojona strategia online na platformach YouTube oraz w mediach społecznościowych. Zaplanowano również aktywności influencerskie.