Lidl przedłuża termin zgłoszeń do 7. edycji konkursu Lidl Fair Pay w kategorii Best Practice

fot. mat. prasowe

Termin zgłoszeń w konkursie Lidl Fair Pay w kategorii Best Practice został przedłużony do 22 sierpnia br. To dodatkowa szansa dla firm z całej Polski, które promują równość wynagrodzeń i sprawiedliwe traktowanie w miejscu pracy, by zaprezentować swoje działania. Inicjatywa organizowana już po raz siódmy przez Lidl Polska ma na celu przyspieszenie zmian, które – jak wskazuje najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego – mogą potrwać nawet 134 lata jeśli nie zostaną podjęte zdecydowane kroki.

Mimo że temat sprawiedliwego wynagradzania coraz częściej gości w debacie publicznej, liczby nie pozostawiają złudzeń – przy obecnym tempie zmian wyrównanie płac kobiet i mężczyzn może potrwać jeszcze ponad stulecie. Choć świadomość na temat równego traktowania pracowników rośnie, wciąż potrzebne są realne i konsekwentne działania ze strony pracodawców, by zlikwidować utrzymujące się nierówności.

W Lidl Polska sprawiedliwa polityka płacowa stanowi integralną część kultury organizacyjnej. Firma aktywnie działa na rzecz przejrzystości w wynagrodzeniach oraz promuje równość – nie tylko wewnętrznie, ale również inspirując i wspierając inne firmy w Polsce.

 – Lidl Fair Pay to więcej niż konkurs – to nasza odpowiedź na realne potrzeby rynku pracy. Coraz więcej firm rozumie, że równość płac to nie obowiązek, lecz inwestycja w przyszłość i motywację pracowników. Chcemy dawać przykład, ale też zachęcać innych pracodawców do odwagi i konsekwencji w tworzeniu środowiska pracy opartego na zaufaniu i sprawiedliwości – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

Sieć organizuje konkurs „Lidl Fair Pay” wraz z partnerem, firmą doradczą Korn Ferry. Mogą się do niego zgłaszać polskie firmy zatrudniające do 1,5 tys. osób, których aspiracją jest zapewnienie inkluzywnej kultury pracy i starają się, aby polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami była wyrównana. Zgłoszenia w kategorii Best Practice są przyjmowane do 22 sierpnia br. przez formularz zgłoszeniowy.

Partnerami merytorycznymi konkursu są UN Global Compact Network Poland oraz Fundacja Włączeni Plus x Sukces Pisany Szminką. Patronat medialny objął magazyn Forbes Women.