„Blix Awards – Wybór Konsumentów” to największy w Polsce program branżowy, który ocenia funkcjonowanie sieci handlowych w Polsce. W tegorocznej, piątej edycji programu Lidl Polska zdobył dwie statuetki w kategoriach: Najlepsze promocje oraz Najlepsza oferta w ramach produktów regionalnych i lokalnych. Nagrody przyznano w oparciu o blisko 4 miliony opinii polskich konsumentów.
Już od pięciu lat BLIX przez wiele miesięcy zbiera i analizuje opinie konsumentów, aby wspierać retailerów i producentów w lepszym zrozumieniu potrzeb Polaków. Piąta, jubileuszowa gala największego programu w branży retailowej w Polsce – „Blix Awards. Wybór konsumentów 2024” odbyła się 22 października w Nobu Warsaw Hotel. Lidl Polska zwyciężył w tym roku w segmencie Dyskontów i zdobył nagrodę za Najlepsze promocje oraz nagrodę za Najlepszą ofertę w kategorii Produkty regionalne i lokalne.
O wynikach „Blix Awards – Wybór Konsumentów” zadecydowały głosy prawie 140 tys. konsumentów, którzy łącznie wyrazili blisko 4 mln opinii na temat codziennego funkcjonowania 119 sieci handlowych w Polsce. W kategorii „Promocja Roku” konsumenci docenili te sieci, których promocje pozwalają im najwięcej zaoszczędzić. Ważna jest też czytelna i atrakcyjna forma promocji, o której informacja przekazywana jest za pośrednictwem gazetek, które Polacy chętnie przeglądają przed dokonaniem zakupów.
– Bardzo nas cieszy wygrana Lidl Polska w segmencie Dyskontów w ramach konkursu Blix Award. Jest to potwierdzenie, że słuchamy naszych klientów i staramy się odpowiadać na ich potrzeby związane z zakupami. Dużym powodzeniem wśród klientów Lidl Polska cieszą się często organizowane promocje, które pozwalają na zakup pełnowartościowych produktów w atrakcyjnych cenach. Każda gazetka to wiele promocji, dzięki którym wspieramy domowe budżety i budujemy dobre relacje oraz lojalność wśród smart shopperów – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR w Lidl Polska.
Organizatorzy programu podkreślają, że rynek promocji w Polsce jest jednym z najbardziej konkurencyjnych na świecie, co stanowi wielką zaletę dla konsumentów. Dzięki temu mogą oni korzystać z atrakcyjnych cen oraz licznych akcji promocyjnych, które wpływają na ich decyzje zakupowe. Także Lidl Polska regularnie organizuje różnorodne promocje, aby zaspokajać potrzeby swoich klientów, co sprawia, że niemal codziennie można trafić na korzystne oferty w sklepach sieci.
Sukces programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” przyczynia się do wzrostu zaufania konsumentów, co z kolei prowadzi do zwiększonej lojalności, lepszych wyników sprzedażowych i przekłada się na ruch w sklepach.
Uczestnicy gali „Blix Awards. Wybór konsumentów 2024” mieli także możliwość wysłuchania specjalnego panelu dyskusyjnego, podczas którego omówiono bieżące wyzwania na rynku branży retail i FMCG. Tematem przewodnim rozważań była cena i promocja w kontekście zarówno producentów, jak i sieci handlowych. Podczas wydarzenia odbyły się także prezentacje specjalistów z Grupy Blix, Kantar oraz GFK.