Dynamiczny rozwój sieci, inwestycje w nowoczesną infrastrukturę, działania proekologiczne i zaangażowanie społeczne – to tylko niektóre z obszarów, na których w pierwszym półroczu 2025 r. koncentrowała się działalność Lidl Polska. Wśród kluczowych inicjatyw znalazła się m.in. budowa największego w kraju centrum dystrybucyjnego w Skawinie oraz kontynuacja współpracy z Fundacją WWF Polska na rzecz ochrony bioróżnorodności Morza Bałtyckiego. O najważniejszych projektach zrealizowanych w pierwszej połowie roku oraz planach na drugie półrocze opowiada Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR.
– Pierwsza połowa 2025 r. była dla Lidl Polska pełna nowych wyzwań, ale również satysfakcji z realizacji zamierzonych celów – mówi Aleksandra Robaszkiewicz. – W centrum naszych zainteresowań niezmiennie znajduje się klient, dlatego przede wszystkim dążymy do tego, aby podczas codziennych zakupów oferować produkty wysokiej jakości w niskich cenach – dodaje.
Dyrektorka podkreśla również, że Lidl Polska pozostaje firmą społecznie odpowiedzialną.
– Kontynuujemy wynikające z naszej strategii CSR działania, które są ważne dla społeczeństwa – związane z ochroną środowiska, troską o klimat i bioróżnorodność oraz dobrem pracowników, klientów, dostawców i lokalnych społeczności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz.
Na koniec czerwca 2025 r. sieć Lidl Polska liczyła ponad 900 sklepów rozmieszczonych w całym kraju. Firma utrzymuje stabilne tempo rozwoju – otwiera kilkadziesiąt placówek rocznie. Nowe sklepy powstają zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. – Zależy nam, aby jak najwięcej osób miało dostęp do naszej oferty. Inwestujemy w lokalizacje dobrze skomunikowane, z możliwością budowy komfortowych parkingów – zaznacza Robaszkiewicz.
Od stycznia do końca czerwca 2025 r. Lidl otworzył kilkanaście nowych sklepów. Wśród nich są placówki w miejscowościach, w których sieć nie była obecna do tej pory – m.in. w Rypinie, Miliczu, Marcinkowie, Pniewach, Szubinie, Wolbromiu czy Zakręcie.
W czerwcu rozpoczęła się budowa nowego centrum dystrybucyjnego w Skawinie – największego obiektu logistycznego Lidl w Polsce. – To strategiczna inwestycja, która wesprze rozwój sieci na południu kraju i zwiększy naszą efektywność logistyczną – mówi Robaszkiewicz. Nowoczesny, ekologiczny obiekt zapewni miejsca pracy dla ok. 200–250 osób, a jego otwarcie planowane jest na wiosnę 2027 r.
Proekologiczne rozwiązania i odpowiedzialność za środowisko
W kwietniu Lidl Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, uruchomił butelkomaty we wszystkich swoich sklepach. Przyjmują one plastikowe butelki po napojach (do 3 l) i metalowe puszki (do 1 l), także od innych producentów. – Od początku chcieliśmy nie tylko testować technologię, ale także edukować klientów i wspierać ich proekologiczne postawy – podkreśla dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Lidl Polska. W maju firma podwoiła wartość rabatu za zwracane opakowania z 5 do 10 gr. – Widząc rosnące zainteresowanie i zaangażowanie klientów, postanowiliśmy przedłużyć akcję na całe wakacje, do końca sierpnia – dodaje. Do tej pory klienci oddali ponad 37 mln butelek PET i 8 mln puszek.
Ważną inicjatywą społeczną pozostaje współpraca z Fundacją WWF Polska. – Jako partner wspieramy projekt Błękitny Patrol WWF – to jedno z kluczowych działań na rzecz ochrony bioróżnorodności Bałtyku i zasobów wodnych w Polsce – wyjaśnia. Lidl przekazuje środki na organizację szkoleń dla wolontariuszy, prowadzenie patroli i interwencji terenowych, a także na produkcję i montaż tablic edukacyjnych na plażach.
Sport, bezpieczeństwo i równość szans
W drugim kwartale Lidl rozpoczął promocję marki CRIVIT, oferującej dobrej jakości i przystępne cenowo ubrania i akcesoria sportowe. – Zależy nam na demokratyzacji dostępu do sportu – chcemy, aby każda rodzina mogła bez przeszkód uprawiać sport, bez względu na miejsce zamieszkania czy zasobność portfela – tłumaczy ekspertka Lidl Polska. Inicjatywą, która wspiera tę misję, jest realizowana wspólnie z WOPR ogólnopolska kampania społeczna „Akcja BoJa”. Inicjatywa promuje odpowiedzialne zachowania nad wodą i korzystanie z bojki asekuracyjnej jako elementu bezpiecznego wypoczynku.
Społeczne zaangażowanie i wyróżnienia
W pierwszej połowie roku firma kolejny raz zagrała z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy – przekazując 5 mln zł w ramach 33. Finału. W ciągu 16 lat wspólnego grania Lidl Polska wsparł WOŚP łączną kwotą ponad 54 mln zł.
W maju Lidl został ogłoszony oficjalnym partnerem UEFA Women’s EURO 2025. Współpraca obejmuje wszystkie 16 krajów uczestniczących w turnieju, w tym również Polskę. – To dla nas coś więcej niż sponsoring – chcemy wspierać kobiety w realizacji sportowych i zawodowych ambicji – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz. W ramach tej współpracy firma zorganizowała także w szwajcarskiej Bazylei obóz sportowy Lidl Youth Camp dla 100 nastoletnich dziewcząt z 20 krajów Europy.
Latem Lidl pojawił się również ze swoim sklepem polowym na Pol’and’Rock Festival, a jesienią rozstrzygnie konkurs Lidl Fair Pay, promujący równość płacową w firmach. Trwają także przygotowania do 4. edycji programu „Szkoły Pełne Talentów”.
– Nasze zaangażowanie w działania ESG i CSR zostało po raz kolejny zauważone. Otrzymaliśmy Złoty Listek ESG POLITYKI 2025 i 1. miejsce w Rankingu Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii Handel – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz. – To dla nas motywacja do dalszego działania i potwierdzenie, że kierunek, który obraliśmy, jest właściwy – dodaje.