Lidl Polska kontynuuje działania w ramach Polityki Świadomego Odżywiania

fot. mat. prasowe

Lidl Polska kontynuuje działania na rzecz poprawy jakości oferowanych produktów spożywczych. Tym razem w centrum uwagi sieci znalazły się artykuły dla dzieci. Na lidlowych półkach znaleźć można już jogurty pitne i parówki Piratki w nowej odsłonie – z ulepszonym składem i w nowych opakowaniach. Tym samym Lidl Polska spełnia restrykcyjne wymagania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w zakresie żywności dla dzieci. A to wszystko z myślą o najmłodszych klientach i w trosce o ich zdrowie!

Zmiana składów oraz opakowań jogurtów i parówek to część szerszego projektu, który objął kilkanaście produktów marek własnych Lidl Polska, dostępnych w ramach linii produktów dla dzieci Piratki.

Zmiany objęły zarówno artykuły mleczne, jak i mięsne. Obok jogurtów pitnych i parówek, w nowej odsłonie dostępne są między innymi filet z indyka i filet z kurczaka marki Pikok, a także kabanosy drobiowe, kabanosy z szynki wieprzowej oraz kabanosy drobiowe z cielęciną marki Pikok. W kategorii produktów mlecznych i przekąsek, projekt objął też paluszki serowe Pilos. Wszystkie produkty przeszły reformulację zgodną z wymaganiami WHO, co oznacza ograniczenie zawartości soli, cukru i tłuszczów nasyconych oraz wzbogacenie składu o wartościowe składniki odżywcze. To konkretna odpowiedź Lidl Polska na wyzwania związane z żywieniem dzieci i promocją zdrowych nawyków żywieniowych. 

Z kolei zmiana opakowań produktów Piratki wpisuje się w działania w obszarze odpowiedzialnego marketingu skierowanego do dzieci. Lidl postawił sobie za cel, aby od 2026 roku sprzedawać w opakowaniach z motywami dziecięcymi wyłącznie produkty marki własnej, które spełniają kryteria zdrowej żywności określone przez WHO. Artykuły z motywami dziecięcymi oznaczają wszystkie artykuły spożywcze, których opakowanie jest atrakcyjne dla dzieci w wieku do 14 lat włącznie lub sugeruje, że są one szczególnie odpowiednie dla dzieci. 

Świadome odżywianie wg Lidl Polska

Wszystkie powyższe działania są elementem realizowanej od lat Polityki Świadomego Odżywiania Lidl Polska. To program, którego celem jest poprawa wartości odżywczych produktów marek własnych, wspieranie konsumentów w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych oraz edukacja w zakresie zdrowego stylu życia.

Zmiany w składach produktów są widocznym efektem tej polityki – sieć nie tylko dostosowuje ofertę do standardów międzynarodowych organizacji, ale także aktywnie informuje o tym klientów, m.in. poprzez dedykowane strony w gazetkach sieci, które w przejrzysty sposób prezentują skład oraz korzyści zdrowotne wybranych produktów.