Lidl Polska i WOPR jednoczą siły w ramach kampanii społecznej „Akcja BoJa”

fot. mat. prasowe

W obliczu rosnącej liczby wypadków nad wodą – tylko w czerwcu i lipcu br. w Polsce utonęło ponad 80 osób – Lidl Polska i Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR) jednoczą siły w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Akcja BoJa”. Współpraca ta stanowi przykład dobrze przemyślanej inicjatywy CSR, która łączy skalę działania dużej sieci handlowej z eksperckim zapleczem organizacji ratowniczej.

Celem kampanii „Akcja BoJa” jest promocja bezpiecznych zachowań nad wodą – zwłaszcza w okresie wakacyjnym, gdy tysiące Polaków wybierają wypoczynek nad morzem, jeziorami czy innymi kąpieliskami. Szczególny nacisk położono na edukację dotyczącą korzystania z bojki asekuracyjnej, która – wbrew stereotypom – nie świadczy o braku umiejętności pływackich, lecz o lecz o odpowiedzialności, świadomości i trosce o własne życie.   

– W okresie wakacyjnym, gdy spędzamy najwięcej czasu nad wodą, szczególnie ważne jest, aby nie ulegać brawurze i nie przeceniać swoich umiejętności. Wybór strzeżonych kąpielisk oraz korzystanie ze środków asekuracyjnych, takich jak bojka, to podstawowe zasady, które zapewnią nam bezpieczny wypoczynek nad wodą – mówi Paweł Błasiak, prezes zarządu głównego WOPR.

– Rodzinny wypoczynek nad wodą to od wielu lat jedna z najpopularniejszych form spędzania wakacji. Jako duża sieć handlowa, chcemy wykorzystać zasięg naszego oddziaływania i promować bezpieczne zachowania nad wodą wśród naszych klientów w całym kraju. W tym celu współpracujemy z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i wspólnie zachęcamy do korzystania z bojek asekuracyjnych, dzięki którym każdy poradzi sobie w wodzie – podkreśla Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.

Kampania, która przynosi realnie efekty

Efekty wspólnych działań są wymierne: dzięki zaangażowaniu ratowników WOPR z ponad 100 jednostek terenowych WOPR z całej Polski, przeprowadzono ponad 1200 spotkań edukacyjnych z pokazami ratowniczymi i nauką pierwszej pomocy. W ramach kampanii „Akcja BoJa” ratownicy WOPR są również obecni na piknikach, festynach oraz wydarzeniach sportowych, gdzie z pomocą gier edukacyjnych i materiałów przekazują wiedzę dotyczącą najważniejszych zasad bezpiecznego zachowania nad wodą. „Akcja BoJa” obejmuje także realizację spotów wideo oraz filmików instruktażowych, dystrybucję materiałów profilaktycznych oraz aktywności angażujące lokalne społeczności.

Bezpieczne wakacje nad wodą – konkursy z nagrodami

Wraz z początkiem sierpnia, w ramach kampanii „Akcja Boja” zostały ogłoszone także 3 konkursy organizowane przez WOPR i dotyczące bezpiecznego spędzania czasu nad wodą. Dla autorów najciekawszych zgłoszeń do wygrania są m.in. deski SUP marki CRIVIT wraz z akcesoriami, bojki asekuracyjne marki CRIVIT oraz zestawy gadżetów z akcji. Więcej informacji jest dostępnych na social media WOPR oraz stronie internetowej: www.akcjaboja.pl.

Silne wsparcie medialne i ambasadorzy

Lidl Polska, jako partner strategiczny kampanii, udostępnił swoje kanały komunikacji i zasięgi marketingowe, wspierając działania informacyjne i edukacyjne na szeroką skalę – m.in. poprzez emisję ogólnopolskiego spotu telewizyjnego, który promuje odpowiedzialne zachowania nad wodą. Materiał, któremu towarzyszy hasło „Bo ja z boją wody się nie boję!”, zwraca uwagę na to, że nawet dzieci rozumieją, jak ważne jest bezpieczeństwo nad wodą, dlatego dorośli tym bardziej powinni o nie zadbać. W spocie wystąpili ambasadorzy kampanii: ratowniczka wodna, absolwentka AWF w Gdańsku, Monika Bruzda oraz pływak olimpijski, rekordzista i reprezentant Polski, Kacper Majchrzak.

„Akcja BoJa” potrwa do końca sezonu letniego 2025. Więcej informacji o kampanii i zasadach bezpiecznego wypoczynku nad wodą znaleźć można na stronie internetowej www.akcjaboja.pl.