Lidl Polska i UN Global Compact Network Poland kontynuują współpracę

fot. mat. prasowe

Lidl Polska od lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, podejmując działania na rzecz odpowiedzialnego biznesu, ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności. Sieć kontynuuje współpracę z UN Global Compact Network Poland w 2025 r., będąc członkiem rady programowej i jednocześnie partnerem programów: Climate Positive, Business & Human Rights oraz Governance Compass. Do tej pory w ramach partnerstwa zrealizowano takie projekty jak: akcja „WARTA warta posprzątania”, konferencja Ring the Bell for Gender Equality, a także przyznano nagrody Lidl Fair Pay. 

Lidl Polska współpracuje z United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) od 2021 roku. Będąc w gronie członków organizacji, firma aktywnie działa w obszarze zrównoważonego rozwoju i wypełniania Celów Zrównoważonego Rozwoju SDGs.

Odpowiedzialny biznes to biznes przyszłości. Cieszymy się, że Lidl dołączył do trzech programów UN Global Compact Network Poland – Climate Positive, Business and Human Rights i Governance Compass, wspierających strategię ESG w tak ważnych obszarach jak prawa człowieka, standardy pracy, ochrona środowiska i przeciwdziałanie korupcji. Horyzontalna współpraca na rzecz zrównoważonego rozwoju to podstawa budowania stabilnego przedsiębiorstwa – podkreśla Kamil Wyszkowski, przedstawiciel krajowy, dyrektor wykonawczy UN GCNP.

Lidl Polska jest Climate Positive

Zrównoważony rozwój to fundament strategii Lidl Polska, dlatego firma z dumą uczestniczy w programie Climate Positive organizowanym przez UN Global Compact Network Poland. Jego celem jest wspieranie przedsiębiorstw w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, umożliwiając dostęp do eksperckiego doradztwa, raportów, szkoleń i narzędzi pomagających spełniać wymogi raportowania ESG. Współpraca ma m.in. stwarzać nowe możliwości wdrażania innowacyjnych rozwiązań prośrodowiskowych oraz wpływać na podnoszenie standardów w zakresie ochrony klimatu i zrównoważonej produkcji.

Jednym z dotychczasowych działań Lidl Polska, realizowanym pod patronatem UN GCNP, jest akcja „WARTA warta posprzątania”, organizowana wraz z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań. Trzecia edycja odbyła się we wrześniu 2024 r. i przyciągnęła niemal 400 ochotników, którzy posprzątali poznańskie brzegi Warty oraz tereny zielone. Wydarzenie to stanowiło część 31. Akcji Sprzątania Świata – Polska. Wspólnie udało się zebrać ponad 1 000 kg śmieci!

Odpowiedzialność to działanie  program Business & Human Rights

Lidl Polska dba o tworzenie środowiska pracy opartego na szacunku, równości i sprawiedliwości. Dlatego też aktywnie wspiera program Business & Human Rights. 7 marca 2025 r. z okazji Dnia Kobiet w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbyła się 11. edycja konferencji Ring the Bell for Gender Equality, której celem było promowanie równości płci w biznesie oraz wzmacnianie pozycji kobiet na rynku pracy.

Pod hasłem „ALL Women and Girls: Rights. Equality. Empowerment”, przedstawiciele rządu, dyplomacji, biznesu i organizacji społecznych rozmawiali o rolach kobiet w gospodarce, eliminowaniu barier płciowych i promowaniu równych szans zawodowych. W jednej z dyskusji panelowych na temat tego, jak Polska przygotowuje dziewczynki i kobiety do rynku pracy, wzięła udział Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

— Zrównoważony rozwój to nie tylko wartości, ale także fundamenty nowoczesnego biznesu. W Lidl Polska wierzymy, że takie działania jak budowanie inkluzywnego środowiska pracy przekładają się na długoterminowy sukces. To nie płeć, a kompetencje mają największe znaczenie. Dotyczy to zarówno płac, awansów, jak i procesów rekrutacyjnych. Problem nierówności na rynku pracy to zdecydowanie kwestia, której trzeba stawiać czoła. Dlatego aktywnie współpracujemy z UN Global Compact Network Poland – organizacją, która wspiera firmy we wdrażaniu najlepszych praktyk. Jestem przekonana, że tylko poprzez wspólne działania biznesu, instytucji i organizacji społecznych możemy budować lepszą przyszłość dla wszystkich  podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

Program Governance Compass i Lidl Polska w trosce o lepsze jutro

Lidl Polska kontynuuje także udział w programie Governance Compass, który oferuje przedsiębiorstwom szeroki wachlarz narzędzi, w tym szkolenia, dostęp do publikacji oraz spotkań eksperckich, które pomagają wdrażać standardy ESG i cele zrównoważonego rozwoju. Dzięki tej współpracy Lidl Polska ma szansę nie tylko zyskać dostęp do wiedzy i doświadczeń innych organizacji, ale również wzmacnia silne i transparentne fundamenty biznesowe.

Sieć od lat promuje wartości związane z godnym wynagrodzeniem i sprawiedliwym traktowaniem pracowników, czego przykładem jest m.in. organizowany przez firmę od 2019 r. konkurs Lidl Fair Pay, który nagradza przedsiębiorstwa dbające o sprawiedliwe wynagradzanie pracowników.

Raporty ESG i podsumowania działań

Na podstawie podjętych inicjatyw z UN GCNP powstały liczne raporty, których Lidl Polska jest partnerem, zawierające rekomendacje i najlepsze praktyki, a także pokazujące skalę wspólnych przedsięwzięć. Materiały takie jak raport United Business for Ukraine, czy raporty dot. zrównoważonego transportu, gospodarki obiegu zamkniętego w opakowaniach, etycznej i odpowiedzialnej komunikacji w biznesie, czy biznesu i praw człowieka to istotne źródła wiedzy pozwalające na analizę kluczowych wyzwań i inicjowanie realnych zmian.