18 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Równej Płacy, który w każdej firmie powinien być świętowany cały rok. Wie o tym Lidl Polska, który stosuje sprawiedliwą politykę wynagrodzeniową. Sieć chce również promować dobre praktyki na polskim rynku, dlatego od 2019 wraz z partnerem merytorycznym – firmą doradczą Korn Ferry – przyznaje firmom nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”. Wyróżnia nią przedsiębiorstwa, w których obowiązuje jednakowa polityka płacowa.
Międzynarodowy Dzień Równej Płacy to ważny dzień, który przypomina o nierównościach w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn oraz o potrzebie edukacji w tym temacie. Niestety, luka płacowa nadal istnieje – z badania Eurostatu wynika, że kobiety pracujące w Polsce zarabiają średnio 4,5% mniej za godzinę niż mężczyźni. Aby temu przeciwdziałać, Lidl Polska aktywnie wspiera ideę fair pay. Pracownicy sieci na tych samych stanowiskach dostają jednakowe wynagrodzenie; poza tym, Lidl Polska transparentnie komunikuje, na jakie zarobki mogą liczyć. W celu szerzenia sprawiedliwej polityki płacowej poza swoimi strukturami, sieć od 2019 roku przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay.
Lidl Polska nagradza sprawiedliwe firmy
Nierówności w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn są kwestią krytyczną, która dotyczy milionów pracowników na całym świecie. Nagroda Lidl Fair Pay ma na celu uświadamianie tego problemu i zachęcanie firm do podjęcia działań w celu jego rozwiązania. W tym roku zostanie przyznana po raz szósty i trafi do firm promujących i stosujących politykę wynagrodzeń opartą o równość płac dla kobiet i mężczyzn na równorzędnych stanowiskach.
– W Lidl Polska płeć nie ma znaczenia, a kompetencje grają najważniejszą rolę. Dotyczy to zarówno płac, awansów, jak i procesów rekrutacyjnych. Jesteśmy firmą z misją, która stosuje ideę fair pay, a wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część naszej kultury organizacyjnej. Wierzymy, że dzięki takim działaniom jak Lidl Fair Pay wspieramy rozwój rynku i możemy przyczyniać się do zwiększania świadomości w zakresie równego traktowania i stosowania jednakowej polityki płacowej przez firmy wszystkich branż – komentuje Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska.
– Lidl Fair Play to nagroda wyróżniająca firmy, dla których idea równości płac jest integralną częścią ich polityki. W Polsce na rynku pracy niestety wciąż nie jest to standard, dlatego doceniamy te firmy, które, podobnie jak sieć Lidl Polska, uczciwie komunikują wysokość wynagrodzeń i nie wartościują ich ze względu na płeć – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.
Konkurs Lidl Fair Pay to doskonała okazja, aby pokazać zaangażowanie firmy w kwestie równouprawnienia płci oraz promowania sprawiedliwego, zintegrowanego miejsca pracy. Ogłoszenie laureatów tegorocznej edycji konkursu nastąpi 8 października podczas corocznej konferencji Korn Ferry w Warszawie. Zwycięzca otrzyma specjalny status i wyłączne prawo do posługiwania się prestiżowym tytułem: Lidl Fair Pay 2024. Partnerami konkursu są UN Global Compact Network Poland oraz Fundacja Sukces Pisany Szminką, zaś patronat medialny objął Forbes Women.