W duchu ostatnich dwóch edycji Kalendarza, które koncentrowały się na współpracyi integracji, na rok 2025 Lavazza wybrała „mieszankę” jako kluczową inspirację do ujęć w nowym Kalendarzu, przygotowanym pod kreatywnym kierownictwem agencji reklamowej Armando Testa. Jak mówi Francesca Lavazza, członkini zarządu Grupy Lavazza: „Dzięki temu projektowi chcemy z jednej strony podkreślić znaczenie sztuki tworzenia mieszanek jako źródła inspiracji od 1895 roku, ale także znaczenie osób, które przyczyniły się do rozwoju i sukcesu Grupy i są w trakcie budowania jej przyszłości. Let’s Blend – 130 lat naprzód to wyjątkowy kalendarz, który przenosi nas do 2025 roku.”
Aby uczcić tę rocznicę, Lavazza mówi o teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość, zlecając Omarowi Victorowi Diopowi – niezwykle utalentowanemu artyście, wykonanie zdjęć do kalendarza. Diop jest intrygującym francusko-senegalskim artystą, który tworzy dzieła charakteryzujące się radosnym chromatyzmem wyrażającym jego rodzimą kulturę, inspirowaną malarstwem renesansowym. W ten sposób nadaje życie czterem tableaux vivants (żywym obrazom), które celebrują ideę łączenia stylów. Motywem przewodnim są cztery pory roku, zdominowane przez odcienie jasnoniebieskiego, różowego, zielonego i ochry, które symbolizują mnogość kultur i doświadczeń łączących się poprzez wspólną miłość do kawy. Fotografie, które tworzą symfonię czterech pór roku, są wypełnione trzydziestoma sześcioma bohaterami zaproszonymi ze świata Lavazza, aby uosabiać kluczowe momenty w historii Grupy.
Każdy tryptyk przedstawia „talent”, wybitną osobowość związaną ze światem Lavazza, prezentuje historię, która prowadzi do obchodów sto trzydziestej rocznicy założenia firmy.
– Dzięki projektowi Let’s Blend chcieliśmy symbolicznie stworzyć wielkie zjednoczenie, w którym każdy, kto podziela te same wartości, znajdzie się w zbiorowym fresku złożonym z 36 osób. Fotograf, ambasadorzy, szefowie kuchni, bariści i trenerzy, a także współpracownicy Grupy i wieloletni partnerzy… mieszanka osób o różnych korzeniach, pochodzeniu i rolach, ale wszyscy podzielający i kultywujący wartości Lavazza – komentuje Francesca Lavazza.
Tak powstaje nowa koncepcja społeczności, oparta na wspólnych wartościach, mająca na celu wspieranie bogactwa różnic.
Podobnie jak mieszanka kaw, która łączy w sobie oryginalne cechy, tak związek ludzi, którzy dzielą historię Lavazza – od baristów, którzy poświęcają troskę i uwagę każdemu aspektowi przygotowywania i podawania kawy, po światowej sławy projektantów, którzy opracowują profesjonalne narzędzia. To przyczynia się do zdefiniowania magii i wyjątkowości marki takiej jak Lavazza. Jest to hołd, który tworzy wyjątkowe relacje między ludźmi i podkreśla niezwykłą wartość każdego z nich.
Obrazy z kalendarza tworzą narrację, która rozwija się jak w jednym długim ujęciu i prezentuje wiele różnych mikro-historii, które składają się na większą zbiorową opowieść.
Jannik Sinner, Massimiliano Caiazzo, Whoopi Goldberg, Tullio Solenghi, Big Mama, Omar Victor Diop, Sara Gama i Omar Hassan pojawiają się obok ambasadorów Danieli Fatarelli z Save the Children, projektanta Cino Zucchi i szefów kuchni Norberta Niederkoflera, Federico Zanasi i Chiary Pavan. Te znane nazwiska są prezentowane wraz z ludźmi Lavazza, z profesjonalistami, w tym specjalistami od kawy, baristami, trenerami, a nawet Luigim, przyjaznym robotem z globalnej kampanii Pleasure Makes us Human, który reprezentuje bardziej futurystyczną stronę, ale również charakterystyczny dla marki sentyment. Tryptyki, które są kompozycjami starannie dobranych przedmiotów o precyzyjnym znaczeniu, jak wskazówki w intrygującym poszukiwaniu skarbów, wyjaśniają koncepcje Blending Times, która łączy osobowości różnych pokoleń, Blending Roots, w której każdy podmiot pokazuje swoje różne pochodzenie, Blending Cultures, mieszankę różnych tradycji i kultur, i wreszcie Blending Minds, gdzie przenikają się różne postawy, umiejętności i zawody. Są to ludzie, którzy pracują w różnych dziedzinach i wyrażają siebie w sztuce, sporcie, kulturze, biznesie, gastronomii i innowacjach, we wszystkich obszarach, w których Lavazza ma aktywną rolę do odegrania.
Mieszanie lub raczej połączenie są zatem „fundamentalnymi pojęciami w słowniku Lavazza”, mówi Michele Mariani, dyrektor kreatywny w Armando Testa Group. – Uważaliśmy, że ważne i interesujące jest podkreślenie tej koncepcji. Mówienie dziś o tym, podkreśla istotną wartość w czasach, w których świat wydaje się nieco bardziej problematyczny, jałowy i często nie zwraca uwagi na różnice. Tak więc zaproszenie do współpracy, dzielenia się i współistnienia jest teraz czymś więcej niż tylko pragnieniem, to konieczność – wyjaśnia Michele Mariani.
Podążając śladami kalendarza 2024 – More Than Us – ze zdjęciami afrykańskich fotografów Thandiwe Muriu, Daniela Obasiego i Aarta Verripsa, nowy kalendarz Omara Diopa pokazuje centralne miejsce Afryki jako kontynentu innowacji – krajów i kultur istniejących w wielkiej symbiozie. Symboliczne miejsce o najwyższym znaczeniu dla Grupy. – Afryka to miejsce tożsamości – mówi Francesca Lavazza – ponieważ jest to pierwotna ojczyzna ziaren kawy (region Kafa w Etiopii), ale także kontynent harmonii, pełen energii, eksperymentów i wiary w przyszłość. Wszystkie wartości są zgodne z DNA Lavazza. Dzięki swojemu naturalnemu bogactwu Afryka jest również sceną dla wielu projektów zrównoważonego rozwoju Fundacji Lavazza, poprzez które Grupa Lavazza dąży do przekształcenia kawy w ogromną szansę dla krajów producenckich: wysokiej jakości produkt dla zamożnych społeczności, które szanują i chronią środowisko w ramach długoterminowych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju”.
Wraz z kalendarzem 2025 firma kontynuuje promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i uniwersalnych wartości. Lavazza, międzynarodowa grupa zatrudniająca ponad 5500 osób, stawia wartości zrównoważonego rozwoju i integracji w centrum swojego rozwoju, idąc naprzód z misją przyjętą 130 lat temu, w której ludzie i środowisko są teraz prawdziwymi bohaterami. Połączeni, aby wspólnie stworzyć coś cennego.