Let’s Blend – Kalendarz Lavazza 2025 przedstawia wartości firmy 130 lat po jej narodzinach

fot. mat. prasowe

W duchu ostatnich dwóch edycji Kalendarza, które koncentrowały się na współpracyi integracji, na rok 2025 Lavazza wybrała „mieszankę” jako kluczową inspirację do ujęć w nowym Kalendarzu, przygotowanym pod kreatywnym kierownictwem agencji reklamowej Armando Testa. Jak mówi Francesca Lavazza, członkini zarządu Grupy Lavazza: „Dzięki temu projektowi chcemy z jednej strony podkreślić znaczenie sztuki tworzenia mieszanek jako źródła inspiracji od 1895 roku, ale także znaczenie osób, które przyczyniły się do rozwoju i sukcesu Grupy i są w trakcie budowania jej przyszłości. Let’s Blend – 130 lat naprzód to wyjątkowy kalendarz, który przenosi nas do 2025 roku.”

Aby uczcić tę rocznicę, Lavazza mówi o teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość, zlecając Omarowi Victorowi Diopowi – niezwykle utalentowanemu artyście, wykonanie zdjęć do kalendarza. Diop jest intrygującym francusko-senegalskim artystą, który tworzy dzieła charakteryzujące się radosnym chromatyzmem wyrażającym jego rodzimą kulturę, inspirowaną malarstwem renesansowym. W ten sposób nadaje życie czterem tableaux vivants (żywym obrazom), które celebrują ideę łączenia stylów. Motywem przewodnim są cztery pory roku, zdominowane przez odcienie jasnoniebieskiego, różowego, zielonego i ochry, które symbolizują mnogość kultur i doświadczeń łączących się poprzez wspólną miłość do kawy. Fotografie, które tworzą symfonię czterech pór roku, są wypełnione trzydziestoma sześcioma bohaterami zaproszonymi ze świata Lavazza, aby uosabiać kluczowe momenty w historii Grupy.

Każdy tryptyk przedstawia „talent”, wybitną osobowość związaną ze światem Lavazza, prezentuje historię, która prowadzi do obchodów sto trzydziestej rocznicy założenia firmy.

Dzięki projektowi Let’s Blend chcieliśmy symbolicznie stworzyć wielkie zjednoczenie, w którym każdy, kto podziela te same wartości, znajdzie się w zbiorowym fresku złożonym z 36 osób. Fotograf, ambasadorzy, szefowie kuchni, bariści i trenerzy, a także współpracownicy Grupy i wieloletni partnerzy… mieszanka osób o różnych korzeniach, pochodzeniu i rolach, ale wszyscy podzielający i kultywujący wartości Lavazza – komentuje Francesca Lavazza.

Tak powstaje nowa koncepcja społeczności, oparta na wspólnych wartościach, mająca na celu wspieranie bogactwa różnic.

Podobnie jak mieszanka kaw, która łączy w sobie oryginalne cechy, tak związek ludzi, którzy dzielą historię Lavazza – od baristów, którzy poświęcają troskę i uwagę każdemu aspektowi przygotowywania i podawania kawy, po światowej sławy projektantów, którzy opracowują profesjonalne narzędzia. To przyczynia się do zdefiniowania magii i wyjątkowości marki takiej jak Lavazza. Jest to hołd, który tworzy wyjątkowe relacje między ludźmi i podkreśla niezwykłą wartość każdego z nich.

Obrazy z kalendarza tworzą narrację, która rozwija się jak w jednym długim ujęciu i prezentuje wiele różnych mikro-historii, które składają się na większą zbiorową opowieść.

Jannik Sinner, Massimiliano Caiazzo, Whoopi Goldberg, Tullio Solenghi, Big Mama, Omar Victor Diop, Sara Gama i Omar Hassan pojawiają się obok ambasadorów Danieli Fatarelli z Save the Children, projektanta Cino Zucchi i szefów kuchni Norberta Niederkoflera, Federico Zanasi i Chiary Pavan. Te znane nazwiska są prezentowane wraz z ludźmi Lavazza, z profesjonalistami, w tym specjalistami od kawy, baristami, trenerami, a nawet Luigim, przyjaznym robotem z globalnej kampanii Pleasure Makes us Human, który reprezentuje bardziej futurystyczną stronę, ale również charakterystyczny dla marki sentyment. Tryptyki, które są kompozycjami starannie dobranych przedmiotów o precyzyjnym znaczeniu, jak wskazówki w intrygującym poszukiwaniu skarbów, wyjaśniają koncepcje Blending Times, która łączy osobowości różnych pokoleń, Blending Roots, w której każdy podmiot pokazuje swoje różne pochodzenie, Blending Cultures, mieszankę różnych tradycji i kultur, i wreszcie Blending Minds, gdzie przenikają się różne postawy, umiejętności i zawody. Są to ludzie, którzy pracują w różnych dziedzinach i wyrażają siebie w sztuce, sporcie, kulturze, biznesie, gastronomii i innowacjach, we wszystkich obszarach, w których Lavazza ma aktywną rolę do odegrania.

Mieszanie lub raczej połączenie są zatem „fundamentalnymi pojęciami w słowniku Lavazza”, mówi Michele Mariani, dyrektor kreatywny w Armando Testa Group. – Uważaliśmy, że ważne i interesujące jest podkreślenie tej koncepcji. Mówienie dziś o tym, podkreśla istotną wartość w czasach, w których świat wydaje się nieco bardziej problematyczny, jałowy i często nie zwraca uwagi na różnice. Tak więc zaproszenie do współpracy, dzielenia się i współistnienia jest teraz czymś więcej niż tylko pragnieniem, to konieczność – wyjaśnia Michele Mariani.

Podążając śladami kalendarza 2024 – More Than Us – ze zdjęciami afrykańskich fotografów Thandiwe Muriu, Daniela Obasiego i Aarta Verripsa, nowy kalendarz Omara Diopa pokazuje centralne miejsce Afryki jako kontynentu innowacji – krajów i kultur istniejących w wielkiej symbiozie. Symboliczne miejsce o najwyższym znaczeniu dla Grupy. – Afryka to miejsce tożsamości – mówi Francesca Lavazza – ponieważ jest to pierwotna ojczyzna ziaren kawy (region Kafa w Etiopii), ale także kontynent harmonii, pełen energii, eksperymentów i wiary w przyszłość. Wszystkie wartości są zgodne z DNA Lavazza. Dzięki swojemu naturalnemu bogactwu Afryka jest również sceną dla wielu projektów zrównoważonego rozwoju Fundacji Lavazza, poprzez które Grupa Lavazza dąży do przekształcenia kawy w ogromną szansę dla krajów producenckich: wysokiej jakości produkt dla zamożnych społeczności, które szanują i chronią środowisko w ramach długoterminowych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

Wraz z kalendarzem 2025 firma kontynuuje promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i uniwersalnych wartości. Lavazza, międzynarodowa grupa zatrudniająca ponad 5500 osób, stawia wartości zrównoważonego rozwoju i integracji w centrum swojego rozwoju, idąc naprzód z misją przyjętą 130 lat temu, w której ludzie i środowisko są teraz prawdziwymi bohaterami. Połączeni, aby wspólnie stworzyć coś cennego.