Przedłużenie współpracy jest wynikiem sukcesu Frito-Lay w roli Regionalnego Sponsora Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 oraz Sponsora Turnieju podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet 2023.
Lay’s, marka od lat związana ze sportowymi emocjami, wzmacnia swoje zaangażowanie w celebrowanie kibicowania rozgrywkom piłkarskim jako Oficjalny Sponsor zarówno Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA 2026, jak i Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet FIFA 2027. Współpraca ta jest dla Frito-Lay, właściciela marki Lay’s, globalnym rozszerzeniem ról Regionalnego Sponsora Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 czy Sponsora Turnieju podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet 2023.
Partnerstwo jest połączeniem dwóch gigantów – najpopularniejszych chipsów oraz najpopularniejszego sportu – aby szerzyć radość z kibicowania wśród fanów na całym świecie.
Jako Sponsorowi Oficjalnemu, Lay’s w Polsce towarzyszyć będą marki Doritos i Cheetos, a na pozostałych rynkach również Tostitos, Ruffles, Cracker Jack, PopCorners, Quaker oraz Gamesa. Przekąski te wprowadzą do świata futbolu dedykowane produkty oraz atrakcyjne aktywacje konsumenckie.
– Partnerstwo z FIFA stanowi znaczący kamień milowy dla naszego biznesu i ambicji, aby głębiej zakorzenić Lay’s i nasze rozszerzone portfolio marek spożywczych w kulturze piłkarskiej – powiedziała Jane Wakely, dyrektor ds. konsumentów i marketingu oraz dyrektor ds. rozwoju, International Foods, Lay’s – Żaden sport nie ma tylu pasjonatów co piłka nożna i mamy nadzieję, że ta nawiązana ponownie współpraca FIFA i Lay’s pozwoli nam jeszcze bardziej zwiększyć zasięg emocji piłkarskich poprzez te dostarczane przez nasze przekąski – dodała.
– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy przedłużyć współpracę z Lay’s i wzmocnić naszą kooperację, wchodząc w historyczny okres dla FIFA i całej społeczności piłkarskiej – powiedział Gianni Infantino, prezes FIFA. – Po partnerstwie w ubiegłych Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej FIFA oraz Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej Kobiet FIFA, jesteśmy dumni, że marka Lay’s podziela nasze zaufanie, wizję i pomysły na globalny rozwój i dołączyła do nas w tej podróży w przyszłość. Razem stworzymy wyjątkowe doświadczenia dla fanów futbolu na całym świecie – dodał.
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA 2026 będą pierwszą edycją turnieju, w której weźmie udział aż 48 drużyn i która zostanie zorganizowana przez trzy kraje – Kanadę, Meksyk i Stany Zjednoczone. Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet 2027 natomiast zostaną po raz pierwszy zorganizowane w Ameryce Południowej. Podczas tych dwóch historycznych turniejów Lay’s dołączy do gry nagradzając fanów piłki nożnej w nowy sposób – wybierając „Najlepszego Fana/Fankę Meczu” podczas każdego z turniejowych spotkań. Tytuł i nagroda mogą przypaść każdemu, czyja energia i pasja okazana na trybunach ożywiają rozgrywkę.
Dodatkowo, w tygodniach poprzedzających Mistrzostwa, Lay’s oraz pozostałe portfolio przekąsek właściciela marki zaangażują fanów na wszystkich rynkach poprzez promocje oraz aktywacje konsumenckie w sklepach i w internecie. Marki, eksponowane na LED-owych ekranach reklamowych będą również widoczne na każdym boisku podczas rozgrywek oraz tło konferencji prasowych. Poza stadionami, ikoniczne portfolio przekąsek dostarczy immersyjnych doświadczeń konsumenckie w oficjalnych Strefach Kibica FIFA w miastach, w których rozegrane zostaną spotkania obu turniejów.
Od lat współpracując z FIFA, Lay’s prowadzi globalne inicjatywy mające na celu wspieranie piłki nożnej i kultury sportowej z nią związanej. W maju i czerwcu tego roku w ramach kampanii „No Lay’s, No Game” w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu i Krakowie z inicjatywy Lay’s powstały dedykowane piłce nożnej Strefy Kibica, gdzie fani futbolu mogli m.in. zagrać w piłkarzyki, spróbować swoich sił przy refleksomierzu, wziąć udział w warsztatach z freestyle’u oraz oczywiście spróbować produktów Lay’s.