Kuba Kossut został dyrektorem generalnym Adlook

fot. mat. prasowe


Szybszy wzrost Adlook w obliczu utrzymujących się problemów branży związanych z prywatnością i zaostrzonymi przepisami – to sytuacja, z którą będzie mierzyć się firma pod przewodnictwem nowego dyrektora generalnego.

Spółka Adlook ogłosiła dziś mianowanie Kuby Kossuta na stanowisko dyrektora generalnego firmy (Global CEO). Kossut dołączył do Adlook na początku 2024 r. jako globalny wiceprezes ds. strategii rozwoju nowych rynków (global VP of market entry strategy).

W tej roli nadzorował globalne inicjatywy rozwojowe i wspierał firmę, której produkty (m.in. dzięki algorytmom deep learning) pomagają markom, domom mediowym i agencjom zarządzać kampaniami reklamowymi efektywnie, oszczędnie i w sposób dostosowany do wymagań cookieless. Kossut obejmuje stanowisko dyrektora generalnego firmy w krytycznym momencie dla branży reklamy cyfrowej, mając przed sobą wyzwanie ustanowienia firmy Adlook liderem w zakresie rozwiązań stawiających na prywatność. W nowej roli Kossut planuje rozwijać kluczową współpracę z partnerami strategicznymi, zapewniając reklamodawcom proste, intuicyjne narzędzia, które w bezpośredni sposób przełożą się na konkretną efektywność reklamową.

Możliwość kierowania Adlook w tak kluczowym momencie zmian w naszej branży jest dla mnie ogromnie interesującym i motywującym wyzwaniem – powiedział Kossut. – Krajobraz reklamy cyfrowej przechodzi szybką transformację w stronę podejścia zorientowanego na prywatność i odchodzenia od plików cookie stron trzecich. Nasza technologia natomiast nie tylko spełnia, ale nawet przewyższa standardy branżowe w zakresie prywatności i efektywności. Jesteśmy więc gotowi, żeby stać się wyznacznikiem jakości dla branży na tym polu, a naszym klientom pomóc w bezpieczny sposób przejść przez ten proces – dodaje.

Kossut ma już doświadczenie na stanowisku dyrektora generalnego. Pod kierownictwem Kossuta EssenceMediacom Polska osiągnęła ponad 30 proc. wzrost sprzedaży netto i jednocześnie najwyższe oceny w rankingu COMvergence. W tym czasie w gronie klientów znajdowały się globalne marki takie jak Warner Bros Discovery, P&G czy Coca-Cola.

Jako jeden z pierwszych użytkowników Google Privacy Sandbox, Adlook aktywnie przyczynił się do jego rozwoju – dodaje Kossut. – A ponieważ prawo do prywatności staje się coraz bardziej palącą kwestią, chciałbym zachęcić reklamodawców, żeby mocno przyjrzeli się tej kwestii, a w efekcie sprawdzili i ocenili nasze możliwości. W Adlook lubimy porównywać się do zespołu F1. Zależy mi na utrzymaniu takiego tempa i kultury, abyśmy nie zboczyli z kursu lidera wyścigu – dodaje.

Bardzo się cieszę z awansu Kuby na dyrektora generalnego. Jest to bez wątpienia kamień milowy na drodze Adlook do kolejnych innowacji i dalszej ekspansji rynkowej – powiedział Daniel Surmacz, współzałożyciel Adlook. – Rozległe doświadczenie branżowe Kuby w połączeniu z jego silnym zaangażowaniem w nasze podstawowe wartości sprawiają, że jestem przekonany, że to pod jego skrzydłami Adlook jeszcze bardziej umocni swoją globalną pozycję – dodaje.