Fabuła filmu Gran Turismo zainspirowała Polsat oraz dystrybutora filmu Sony Pictures Television do stworzenia niestandardowej kampanii promocyjnej.
Jeszcze przed premierą telewizyjną emocje i adrenalinę poczuli prowadzący stacji – Karolina Gilon i Krzysztof Ibisz, którzy stanęli do wyścigu na profesjonalnym torze „Jastrząb”. W sportowej rywalizacji pokazali swoje umiejętności za kierownicą, wcielając się w rolę kierowców rajdowych – zupełnie jak bohaterowie filmu.
Telewizyjna premiera Gran Turismo już 14 kwietnia na antenie Polsatu. Kampanii towarzyszą materiały promocyjne emitowane zarówno w telewizji, jak i na kanałach społecznościowych stacji. Relację z wydarzenia przygotowała również redakcja programu „Halo tu Polsat”.
Za realizację wydarzenia i produkcję materiałów wideo odpowiada agencja Digital Kingdom.
Film Gran Turismo to oparta na faktach historia nastolatka, który dzięki pasji do gier wideo spełnia swoje marzenie i zostaje zawodowym kierowcą wyścigowym. Inspiracją do produkcji była legendarna seria gier wyścigowych Gran Turismo, która od lat fascynuje miliony graczy na całym świecie.
Głównym bohaterem jest Jann Mardenborough (w tej roli Archie Madekwe) – młody chłopak z robotniczej rodziny, pochłonięty światem gry, która staje się jego przepustką do realnego życia na torze. Jann staje do rywalizacji z najlepszymi graczami na wirtualnym torze, walcząc o miejsce w elitarnej drużynie zawodowych kierowców.