Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral (PPL Koral) debiutuje ze swoimi markami lodów – Koral oraz Bracia Koral – na platformie Spotify, we współpracy z Aleph Poland.
W ramach działań marketingowych na Spotify równolegle toczyć się będą 3 kampanie. Skierowane do innych grup odbiorców będą promowały różne obszary oferty produktowej PPL Koral: „Miasteczko Koral”, „Grand G.O.A.T” oraz „Chwile, do których wracasz”. Poza Spotify akcja toczyć się będzie w kanałach takich jak Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, Facebook, jak również w serwisach www obu marek: www.koral.com.pl i www.braciakoral.pl. Za planowanie i zakup mediów odpowiada samo PPL Koral (in house). Działania potrwają do końca czerwca.
Celem działań reklamowych jest nie tylko wsparcie komunikacyjne nowych produktów, ale również budowanie większej świadomości marki wśród nowej grupy odbiorców na Spotify. Główne hasło kampanii dla marki Koral brzmi „Wybierz Koral” a z kolei dla marki Bracia Koral główne hasło to: „Chwile do których wracasz”, co wiąże się z powiewem nostalgii i miłych wspomnień, np. z dzieciństwa i ta część kampanii ma charakter zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy – wspiera sprzedaż linii Grand GOAT oraz innych produktów z portfolio marek Koral i Bracia Koral.
– Firma Koral pozostaje w 100% w polskich rękach i jest to firma rodzinna z ogromnymi tradycjami, której działalność jest z powodzeniem kontynuowana przez kolejne pokolenie prężnie zarządzających nią sukcesorów. Jednocześnie jest to firma chętnie korzystająca z najnowszych technologii i trendów. W przypadku obecnych działań reklamowych wybraliśmy Spotify ponieważ wiemy, że z tej platformy korzystają osoby z grup docelowych, na jakich nam zależy. Poza tym sami prywatnie korzystamy od lat z tej platformy i widzimy jej duży potencjał jak i możliwość dotarcia dzięki niej bezpośrednio do klientów w nowy, nietypowy sposób – komentuje Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.
– Zamiast jednego podejścia, mamy tu trzy precyzyjnie dobrane światy. Kampania połączyła kreatywny przekaz z inteligentnym targetowaniem: młodzieżowe „Miasteczko Koral”, dzięki formatom Video Sponsored Session, pozwala użytkownikom Spotify “zanurzyć” się w kampanii, Grand G.O.A.T. trafia do fanów lifestyle’u i kultury z playlistami „chill” i „getting ready”, a nostalgiczne „Chwile, do których wracasz” dzięki wykorzystaniu formatu Audio Everywhere objęły dojrzałych słuchaczy – w kuchni, pod prysznicem, przy winie i w podróży. Dzięki temu lody stały się częścią ich codziennych rytuałów, trafiamy zatem dokładnie tam, gdzie są emocje – opisuje kampanię Weronika Roszkowska, client partner w polskim oddziale Aleph.
Kampania „Miasteczko Koral” skierowana jest do odbiorców w wieku 13-30 (segmenty: Parents oraz Foodies) i wykorzystywany jest tu wizerunkowy spot z claimem call-to-action „Wybierz Koral”.
Kampania „Grand G.O.A.T.” z kolei kierowana jest do odbiorców w wieku 20+ (segmenty: Lifestyle, Entertainment, playlisty: chill, focus, getting ready, party, happy). Z claimem „Smak w wymiarze 4D” promuje 4 nowe smaki dostępne w linii lodów premium Grand G.O.A.T. (w ramach marki Koral).
Natomiast kampania „Chwile, do których wracasz” skierowana jest do odbiorców w wieku 30+ (segmenty: Foodies, Cooking Enthusiasts, Enhanced_Live Entertainment / Concert Goers, Health and Wellness / Healthy Living, Millennials, Tastemakers/Explorers, Travelers, Engaged / Getting Married, playlisty: Dinner, Romance, Rainy, Autumn, Chill, Happy, ShowerGetting Ready, Evening, Moody, Oldies, Throwbacks, Cooking, Weekend, Wine, Work from Home, Relaxing, słuchacze podcastów). Ma ona na celu wsparcie komunikacyjne linii lodów „Jak dawniej” (w ramach marki Bracia Koral www.braciakoral.pl/lody).