Profesjonalny brief z jasnymi celami i jawnym budżetem, ograniczona liczba agencji w przetargu, obiektywne kryteria oceny czy negocjowanie w duchu partnerstwa, to kilka z 10 skutecznych zasad przetargowych promowanych w startującej kampanii Przetargowe Bingo. W ramach akcji stworzony został m.in. spot z udziałem profesjonalnych aktorów, ale również marketerów, przedstawicieli organizacji branżowych, działów zakupów i agencji. Kampania jest częścią inicjatywy „Skuteczny Przetarg” stworzonej przez SAR, IAA Polska i PSML.
Dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może decydować o przewadze rynkowej i sukcesie biznesowym. Według międzynarodowych badań IPA*, nawet 1/3 budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy agencji i marketerów.
– Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.
Stosowanie skutecznych praktyk przetargowych to zwiększenie efektywności marketingowej, a co za tym idzie biznesowej. Tym bardziej, że wypracowanie standardów odbywa się zawsze przy udziale i w konsultacji ze wszystkimi stronami rynku usług marketingowych.
– Kluczowe wartości dla IAA Polska – organizacji skupiającej przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: reklamodawców, agencje i media – to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. Bo dialog i stosowanie standardów po prostu opłaca się biznesowo – dodaje Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.
– Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy i zasobów również planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki we współpracy – dodaje Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML.
Kampania Przetargowe Bingo promuje skrót z Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk, które pomagają efektywnie wybrać partnera marketingowego i razem osiągać sukcesy w biznesie. Organizatorem kampanii jest koalicja SAR, PSML, IAA Polska, ze wsparciem IAB i POR.
Skrót ze standardów Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk dostępne jest na stronie www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla 9 różnych kategorii usług marketingowych.
Startującą właśnie kampanię otwiera spot Przetargowe Bingo, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych.
– Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, prezes SAR.
W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.
Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR – monday comms.