Konferencja IAB HowTo: Digital OOH już 29 października w Warszawie

Jeden z najbardziej dynamicznych rodzajów reklamy ostatnich lat – digital OOH. Dane napędzające kampanie, kulisy najciekawszych kreacji, trendy i innowacje z Polski i ze świata, skuteczne narzędzia – IAB HowTo wraca z kolejną edycją konferencji poświęconej medium cyfrowemu, które podbija ulice, galerie handlowe, lotniska i place miejskie. Marketerzy, mediaplannerzy, specjaliści komunikacji omnichannel dowiedzą się, jak w pełni wykorzystywać potencjał przestrzeni publicznych w kształtowaniu decyzji zakupowych. Konferencja IAB HowTo: Digital OOH już 29 października w Warszawie.

Wszystko co ważne dla marketingu DOOH

Rozwój Digital OOH to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania i przyzwyczajenia klientów, których uwagę zwracają dziś niestandardowe przekazy, emocje, inteligentnie zaprojektowane kampanie. Dobra strategia komunikacji w przestrzeni to działanie na styku wartościowej komunikacji z klientem i najnowszych technologii, i właśnie tę synergię oddaje agenda IAB HowTo: Digital OOH – mówi Damian Rezner, szef grupy roboczej digital OOH IAB Polska, dyrektor ds. operacyjnych/członek zarządu, Screen Network.

Agenda przygotowana przez Grupę Roboczą DOOH IAB Polska została podzielona na cztery bloki tematyczne, odzwierciedlające kluczowe dla realizacji kampanii obszary:

  1. Mierzalność i Dane,
  2. Kontent i Kreatywność,
  3. Technologie i Trendy
  4. Efektywność i Efektowność!

Z jednej strony mierzalność i dane niezbędne do skutecznej kampanii, technologia, która rewolucjonizuje przekaz, z drugiej – kreatywność i inspiracja, bez których nawet najlepsze dane nie dowiozą efektów. Przyjrzymy się DOOH kompleksowo, bo tylko tak można złapać istotę tego dynamicznego medium – dodaje Damian Rezner.

Zacznijmy od początku: pomiar i dane

Pierwszy blok konferencji poświęcony będzie fundamentom planowania kampanii DOOH – pomiarowi i danym. Uczestnicy poznają najnowsze trendy w reklamie zewnętrznej, od technologii i modeli rozliczeń, po praktyczne sposoby wykorzystywania informacji w codziennej pracy marketerów.

Eksperci poruszą pytania kluczowe dla każdego, kto planuje kampanie w kanale DOOH: Co naprawdę warto wiedzieć o danych? Czy nadmiar informacji pomaga, czy raczej tworzy „mediowe bańki”? Jak programmatic DOOH może maksymalizować efekty kampanii?

Porozmawiajmy o danych oraz o tym, jak o nich myślimy i mówimy.  Czy wszystko, co możemy wiedzieć, jest nam potrzebne do planowania komunikacji DOOH? Czy wszystko, co wiemy, w planowaniu DOOH wykorzystujemy? – zapowiada Agnieszka Maszewska, zastępczyni szefa grupy roboczej digital OOH IAB Polska, szefowa marketingu i komunikacji, Jet Line.

Wyjdźmy poza schemat

Digital OOH to medium, które żyje w rytmie miasta, dzięki czemu daje ogromne pole do popisu dla kreatywności, a właściwie dobrany content może zdziałać cuda.

Podczas tej części omówione zostaną zasady tworzenia czytelnych, zapamiętywalnych formatów i zobaczą przykłady wyjątkowych kreacji. Nie zabraknie tematu łączenia DOOH z mobile oraz wyzwań związanych z wiarygodnością obrazu w erze AI, która może wpływać na decyzje zakupowe.

Kreatywność to słowo klucz dla dynamicznych formatów OOH, ale warto pamiętać, że obok pięknych, inspirujących treści wymaga ona też określonych zasad, by dany format działał i co ważne, nie łamał obowiązujących przepisów – podkreśla Magdalena Mussmann, zastępczyni szefa grupy roboczej digital OOH IAB Polska, Dentsu Polska.

Korzyści z synergii

Kwintesencją marketingu jest umiejętne łączenie wielu kanałów w celu osiągnięcia jak najlepszego efektu. DOOH okazuje się idealnym medium do działań omnichannelowych, które – wsparte ekspercką wiedzą – potrafią przynosić znakomite rezultaty. Podczas bloku „Technologie i Trendy” uczestnicy poznają innowacyjne przykłady takich synergii, poparte doświadczeniami z udanych kampanii.

Prelegenci przedstawią analizę skuteczności kampanii łączących DOOH z retargetingiem oraz omówią rosnącą rolę digitalizacji kanałów in-store w ekosystemie retail media. Będzie też o tym, jak łączyć DOOH z digitalem i influencer marketingiem, aby budować angażujące doświadczenia marki i przełamywać „banner blindness”.

Targetowanie i inspiracje ze świata

Ostatnia część konferencji poświęcona zostanie sposobom dotarcia do konsumenta. Eksperci opowiedzą, dlaczego DOOH stał się naturalnym partnerem działań real-time marketingu i pokażą przykłady kampanii reagujących na warunki pogodowe, lokalizację czy trendy w social mediach. Nie zabraknie również przeglądu najciekawszych kreacji z całego świata – od Europy, przez Amerykę, aż po Azję i Bliski Wschód.

Podczas konferencji pokażemy pełne spektrum możliwości Digital Out Of Home – od roli danych i pomiaru, przez kreatywność i zasady dobrej kreacji, aż po synergię z innymi kanałami i inspiracje z globalnego rynku. Chcemy, by uczestnicy spojrzeli na DOOH jednocześnie krytycznie i twórczo, dostrzegając jego potencjał w codziennej pracy marketingowej. To będzie solidna dawka wiedzy, praktycznych case’ów i przykładów, które mogą przełożyć się na realne efekty biznesowe – podsumowuje Damian Rezner.

Konferencja IAB HowTo: Digital OOH odbędzie się 29 października 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Szczegółowa agenda i bilety dostępne na stronie: howto.iab.org.pl/konferencje/digital-ooh 

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Dla posiadaczy certyfikatów udział w konferencji to 20 punktów recertyfikacyjnych.

Zapraszamy na bezpłatny webinar: „DOOH w praktyce” 2 października

Zanim weźmiesz  udział w IAB HowTo, dołącz do webinaru „DOOH w praktyce”, który odbędzie się już 2 października 2025 roku, w godz. 11:00-12:15. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne, a rejestracja już dostępna na TEJ STRONIE.  

Podczas webinaru eksperci z grupy roboczej digital OOH IAB Polska opowiedzą o realnych zastosowaniach, dobrych praktykach i sposobach, jak wykorzystać to medium w codziennej pracy marketingowej.

W programie m.in.:

  • DOOH + retargeting OOH x Out-Store Retail Media = omnichannelowe wsparcie sprzedaży.
    Piotr Zagórski, CEO Retargetingooh.com
    Dowiesz się, jak precyzyjnie mierzyć efektywność kampanii, zwiększać ROI dzięki danym mobilnym oraz jak łączyć branding z realnym przełożeniem na sprzedaż. Całość uzupełnimy o benchmarki z różnych kategorii produktowych.
  • DOOH – Digital OOH czy Dopasowany OOH?
    Jacek Karolak, head of sales strategy, Bauer Outdoor Media
    Zapoznasz się z przykładami wykorzystania DOOH na różnych etapach ścieżki konsumenta na sposoby dotąd niedostępne dla tego kanału komunikacji.
  • Od ekranu do efektu: jak maksymalizować kampanie Programmatic DOOH
    Sandra Marek, business development manager, Adform
    Zobaczysz case studies programmatic digital out-of-home i poznasz praktyczne wskazówki, jak w pełni wykorzystać potencjał kampanii DOOH.

Webinar poprowadzi Agnieszka Maszewska, zastępczyni szefa grupy roboczej digital OOH IAB Polska, Jet Line.

Zapraszamy przedstawicieli działów marketingu, agencji mediowych, domów mediowych, firm technologicznych, a także wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi formami reklamy zewnętrznej.