Według PwC potencjalny wkład sztucznej inteligencji w globalną gospodarkę wyniesie 5,7 miliarda USD do 2030 roku. A to oznacza, że już teraz ma ona ogromny wpływ m.in. na produktywność wielu biznesów oraz wprowadza istotne zmiany w komunikacji marek z konsumentami. Jest to również duży sprawdzian dla branży w zakresie kompetencji i szybkiej adaptacji nowych rozwiązań. Jak przygotować się na te zmiany? Podpowiedzą eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska już 20 czerwca podczas konferencji IAB HowTo:AI Practical Approach w warszawskim Multikinie, w Złotych Tarasach.
Rewolucja, jaką wprowadza sztuczna inteligencja w komunikacji marek, sprawia, że to właśnie marketing jest jednym z kluczowych obszarów, który może z pomocą AI wejść na wyższy poziom produktywności. Jak wskazuje badanie HubSpot przeprowadzone wśród ponad 1300 managerów, użycie narzędzi AI pozwala średnio zaoszczędzić pracownikowi 2,5 godziny w codziennej pracy*. Poza wieloma możliwościami, jakie daje marketerom AI, przed branżą stoją również nowe wyzwania. Jakie?
– Sztuczna inteligencja stała się wszechobecna i łączy się z wieloma aspektami ludzkiego życia. Zaczynając od stawiania diagnoz medycznych, po aspekty społeczne, na marketingu i social mediach kończąc. AI przekształca naszą rzeczywistość digitalową. Czeka nas znacząca przemiana rynku, sposobu pracy, komunikacji z klientami, ale również nowe wyzwania związane z etyką, bezpieczeństwem czy odpowiedzialnością. Dlatego konferencja IAB HowTo: AI Practical Approach, zostanie poświęcona najnowszym trendom, aktualnej sytuacji prawnej, a także wpływowi AI na branżę cyfrową. Układając agendę wydarzenia, zależało nam, by była ona jak najbardziej praktyczna. Skupiliśmy się na realnych przykładach, narzędziach i strategiach, które można zastosować od razu po konferencji. Chodziło nam o case study i metody działania czołowych specjalistów AI i doświadczonych marketerów. Ponadto po raz pierwszy wydarzeniu towarzyszyć będą praktyczne warsztaty online z sześciu wybranych zagadnień dotyczących AI w marketingu. Uczestnicy będą mogli nauczyć się m.in. jak wykorzystać AI do tworzenia contentu, jak tworzyć prompty w ChatGPT oraz jak zrobić aplikację online bez znajomości programowania – komentuje dr Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska.
Doświadczeni specjaliści i liczne case studies
Jak skutecznie integrować AI z aktualnymi strategiami, aby zwiększyć efektywność oraz osiągnąć lepsze wyniki? Podczas konferencji IAB HowTo Grupa Robocza AI po raz drugi przeprowadzi uczestników przez najnowsze trendy i dostarczy praktycznych wskazówek. Poruszone będą również aspekty prawne oraz przedstawione zostaną case studies różnych marek.
– Podczas konferencji poruszonych zostanie sporo interesujących i przydatnych kwestii, zarówno dla tych, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z AI, jak i dla tych, którzy mieli już okazje z niej korzystać w swojej pracy. W agendzie znajdują się m.in. takie zagadnienia jak: prawo autorskie a AI czy bezpieczeństwo danych w internecie. Ponadto wraz z Andrzejem Hoppe, VP of engineering, CosmoseAI podczas naszego wystąpienia odpowiemy na pytanie, czy sztucznie narzucane komendy, takie jak promowanie różnorodności i inkluzywności, wpływają na jakość generowanych odpowiedzi. Zastanowimy się wspólnie czy można to traktować jako formę cenzury AI – dodaje dr Anna Gumkowska.
W harmonogramie konferencji znalazły się także takie tematy jak: kompleksowe wdrożenie sztucznej inteligencji w organizacji czy przykłady jej wdrożenia w produktach reklamowych w Polsce oraz zarządzanie danymi w dobie AI. Jednocześnie uczestnicy będą mogli nauczyć się pisania promptów oraz dowiedzą się jak optymalizować feed produktowy za pomocą FeedGen AI. Poza tym eksperci opowiedzą, jak AI rewolucjonizuje cyfrową reklamę zewnętrzną, jakie jest praktyczne zastosowanie modeli AI w pracy projektowej w obszarze digital marketingu oraz jak zbudować własne narzędzia w oparciu o technologię AI.
W gronie specjalistów znajdują się przedstawiciele takich firm jak: Kantar Polska, Google Cloud, Spark Foundry, Hybrid.ai, SalesTube, CosmoseAI, Labcon, ScreenNetwork, Idea Force, Bluerank, Store9, GroupM oraz Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
Poznaj #GenAI podczas IAB HowTo – kub bilet
Konferencja poświęcona AI została stworzona z myślą o wszystkich tych, którzy chcą zyskać najbardziej aktualną wiedzę na temat nowych technologii. W szczególności dla osób planujących, kreujących i zarządzających kampaniami marketingowymi. Najbliższe HowTo to połączenie najnowszej wiedzy z praktycznymi warsztatami online, które zostaną zrealizowane w dniach 21, 24 i 25 czerwca. Ze względu na limit miejsc jedna osoba może wziąć udział w maksymalnie dwóch spotkaniach.
Sprawdź agendę wydarzenia i zdobądź bilet na stronie wydarzenia.
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w konferencji i 5 punktów za udział w każdym z warsztatów.
* Raport Strategiczny IAB Polska 2023/2024