Sieć sklepów z elektroniką Komputronik zdobyła pierwsze miejsce w konkursie TikTok Ad Awards w kategorii Greatest Performance. Firma została doceniona za wykorzystanie w serwisie TikTok kreatywnej i pomysłowej strategii w celu uzyskania doskonałych wyników w dolnej części lejka marketingowego. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 23 października w restauracji MOXO w Warszawie.
TikTok Ad Awards to konkurs mający na celu wyłonienie najlepszych płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych na TikToku, mogących pochwalić się kreatywnością i świetnymi wynikami.
Komputronik wystartował w kategorii Greatest Performance. Cytując informacje ze strony organizatora, zdobył nagrodę dla wyróżniającej się kampanii lower-funnel, która charakteryzowała się innowacyjną strategią i kreacją zaprojektowaną specjalnie pod kątem TikToka oraz pozwoliła osiągnąć doskonałe wyniki w dolnej części lejka marketingowego (decyzja zakupowa).
Uzasadnienie jury konkursowego brzmi natomiast następujący sposób:
Komputronik przekształcił komunikację marki na TikToku z budowania świadomości w skuteczny kanał sprzedaży, docierający do pokolenia Z. Kluczowym elementem było uproszczenie języka technicznego na język bardziej przystępny i atrakcyjny dla młodych odbiorców. Zbudowali unikalny wydźwięk marki i zamienili zaangażowanie użytkowników w realne transakcje sprzedażowe. Wykorzystując rozwiązania reklamowe TikTok (reklamy In-Feed, reklamy Spark, dodatki interaktywne, reklamy wideo w zakupach), optymalizację (poprawna konfiguracja pikseli TikTok, API konwersji i śledzenie), wykorzystanie popularnych trendów TikTok i interakcję z użytkownikami (część reklam powstała w odpowiedzi na komentarze), Komputronik osiągnął znakomite wyniki — wzrost wartości sprzedaży o 940 proc., wzrost sprzedaży o 759 proc. i 6-krotnie wyższy ROAS (w porównaniu do podobnej kampanii na TikToku w tym samym okresie ubiegłego roku).
– Zostaliśmy docenieni za to, że udało nam się udowodnić, że TikTok nie działa tylko na górze lejka sprzedażowego, ale również w jego dolnej części, generując sprzedaż i mając faktyczny wpływ na biznes. Nasze kampanie opierają się o reklamy z wykorzystaniem w kreacjach organicznego contentu video produkowanego inhousowo oraz reklam katalogowych – skomentowała Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputronik S.A.
Więcej informacji na temat konkursu można przeczytać na tej stronie. Natomiast szczegóły dotyczące zwycięzców znajdują się tutaj.