SkyShowtime jako pierwsza globalna platforma streamingowa w Polsce uruchomił pakiety reklamowe, a klienci Wavemaker (GroupM) jako pierwsi zareklamowali się na jego łamach. IKEA, L’Oreal i Biedronka są też jednymi reklamodawcami SkyShowtime w pierwszej fazie działania planu reklamowego, co oznacza, że tylko ich reklamy wyświetlają się widzom korzystającym z tego pakietu.
IKEA, L’Oreal i Biedronka są pierwszymi reklamodawcami SkyShowtime, platformy streamingowej, która uruchomiła m.in. w Polsce pakiety reklamowe. Dzięki partnerstwu z Paramount Advertising International, reprezentującemu reklamowo SkyShowtime, klienci Wavemaker jako pierwsi promują swoje marki w niedostępnym wcześniej dla marketerów świecie globalnego streamingu.
L’Oreal na potrzeby kampanii marki CeraVe wykorzystuje w SkyShowtime 60-sekundowy spot przygotowany w konwencji trailera komedii romantycznej.
IKEA stawia na 30-sekundowy spot, który pokazuje, za co Polacy uwielbiają wizyty w jej sklepach. Są one przestrzenią pełną inspiracji, w której można wszystkiego dotknąć, wszędzie zajrzeć i sprawdzić, jak działa. Reklama jest częścią platformy komunikacyjnej „IKEA. Lepiej Pomyślany Dom”.
„Do Biedronki Idę” to kampania, którą emituje Biedronka. 60-sekundowy spot z charakterystyczną piosenką i czerwoną torbą, będącą głównym motywem kreacji, pokazuje, że do Biedronki chodzą wszyscy. Kampania podkreśla bliskość, zaufanie i to, że każdy ma swój powód, by iść do sklepów Biedronka.
Koordynacją współpracy między reklamodawcami a platformą SkyShowtime i reprezentującym ją reklamowo Paramount zajmował się m.in. dział Advanced TV w GroupM.
– Polscy marketerzy już od kilku lat czekali na otwarcie świata płatnego streamingu na reklamy. Obserwujemy coraz większy popyt na kampanie Connected TV emitowane przy treściach premium, klienci doceniają możliwości precyzyjnego dotarcia, telewizyjną jakość przekazu i wysokie parametry uwagi, jakie zapewnia taka reklama. Liczymy, że tropem SkyShowtime pójdą wkrótce w Polsce kolejni globalni gracze i cieszymy się, że tacy klienci jak IKEA, L’Oreal czy Biedronka są otwarci na testowanie innowacyjnych rozwiązań reklamowych – komentuje Maciej Olenderczyk, szef Advanced TV w GroupM.
– To pionierska propozycja dla reklamodawców w Polsce, dotąd żadna międzynarodowa platforma SVOD nie wyszła z taką propozycją do rynku. Ilość reklam w serwisie jest niewielka, np. filmy nie są przerywane i oferujemy przy nich wyłącznie format pre-roll, natomiast w serialach zarówno format pre-roll jak i mid-roll. Możliwości zakupu są elastyczne: oferujemy sprzedaż w modelu bezpośrednim i programatycznym. Cieszymy się widząc duże zainteresowanie i chęć współpracy płynące z rynku – komentuje Maciek Walczybok, VP AdSales Northern Central Eastern Europe, koordynujący działania PAI w Europie Północnej, Środkowej i Wschodniej.
Marketerzy korzystający z partnerstwa między GroupM, Wavemaker i SkyShowtime podkreślają walory jakości otoczenia reklamowego i możliwości zaistnienia w nowej przestrzeni mediowej.
– Doceniamy możliwości budowania marek w touchpointach nieoczywistych, zasięgowych, a równocześnie wysokiej jakości. Dodatkowo, przy wartościowych, pożądanych przez widzów, bezpiecznych i oglądanych z uwagą treściach. Dlatego otwarcie globalnych platform streamingowych na reklamy jest świetnym newsem, nie tylko dla marketerów, ale i klientów platform, którzy będą mogli wybrać tańszy pakiet z reklamami, współfinansowany przez reklamodawców – mówi Jakub Taczewski, CDO LDB L’Oreal. – Bardzo szybko zdecydowaliśmy się wejść w ten świat jako jedna z pierwszych firm w Polsce. By reklama była efektywna warto zadbać o dopasowanie jej do kontekstu, więc w SkyShowtime pokazujemy polskim widzom reklamę marki CeraVe w konwencji trailera do komedii romantycznej, dopasowując treść do otoczenia – dodaje.
– W IKEA od zawsze stawiamy na testowanie innowacyjnych rozwiązań, które pomagają nam lepiej zrozumieć naszych potencjalnych klientów i klientki i być na bieżąco z trendami. Czekaliśmy na moment, w którym platformy streamingowe otworzą się na reklamodawców. Zależało nam by osoby oglądające treści w SkyShowtime, mogły, w trakcie przerw, wybrać się na mini wycieczkę do IKEA i doświadczyć na kanapie tego, czego mogą doświadczyć w realu – mówi Małgorzata Kuczyńska, country integrated media leader, IKEA
– W Biedronce, ze względu na bliskość naszych sklepów dla praktycznie wszystkich Polaków, zawsze szukamy efektywnych i innowacyjnych form dotarcia do klientów którzy odwiedzają nas stale, jak i tych, których dopiero chcemy zachęcić do regularnego odwiedzania naszych sklepów. Możliwość wsparcia naszej komunikacji na platformach streamingowych w modelu reklamowym była w kręgu naszych zainteresowań od samego początku – komentuje Marek Badowski, senior marketing manager w Biedronce. – Taka forma reklamowa pozwala docierać do osób niekorzystających z telewizji linearnej lub korzystających z niej sporadycznie (tzw. Light-viewerów). Jako reklamodawca korzystamy z wielu kanałów dotarcia, w tym z platform VOD i doceniamy zalety takiego środowiska. W tej współpracy doceniamy także fakt, ze Biedronka miała możliwość bycia jednym z pionierów tej formy reklamowej na naszym rynku, a przede wszystkim bycia pierwszym marketerem w naszej kategorii – dodaje marketer.