Sieć Kaufland zakończyła proces wdrażania elektronicznych etykiet cenowych (ESL) na dziale Piekarnia we wszystkich swoich marketach w Polsce. To kolejny krok w kierunku wygodnych i nowoczesnych rozwiązań dla klientów.
Cyfrowe wyświetlacze na półkach sklepowych, dostępne do tej pory w sekcji Owoce i Warzywa, zastępują w Kauflandzie tradycyjne papierowe etykiety na dziale Piekarnia. Takie rozwiązanie pozwala na centralne i szybkie zarządzanie cenami i innymi informacjami o produktach, które można aktualizować zdalnie i bezprzewodowo w ciągu kilku sekund. Oprócz cen mogą wyświetlać np. składniki czy informacje o promocjach.
Wdrożenie elektronicznych etykiet oferuje szereg korzyści:
- Ochrona środowiska – ograniczenie zużycia papieru dzięki rezygnacji z tradycyjnych etykiet.
- Efektywność pracy – pracownicy nie muszą już drukować i wymieniać etykiet przy każdej zmianie ceny, co pozwala im poświęcić więcej czasu na inne zadania.
- Aktualność informacji – zmiany cen widoczne są dla klientów natychmiast.
- Wiarygodność – zminimalizowane ryzyko rozbieżności między ceną na półce a tą przy kasie.
– Wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych to dla nas coś więcej niż tylko usprawnienie procesów w sklepie. To element szerszej strategii, w której stawiamy na nowoczesne technologie, automatyzację i odpowiedzialne podejście do zasobów. Dzięki systemowi ESL nasi pracownicy mogą skupić się na obsłudze klientów i realizacji zadań, zamiast poświęcać czas na drukowanie i wymianę etykiet. Klienci z kolei zyskują pewność, że widoczna na półce cena jest zawsze poprawna – mówi Łukasz Wiśniewski, ekspert w pionie zarządzania i procesów w Kaufland Polska.
Obecnie elektroniczne etykiety cenowe funkcjonują w dwóch działach: Owoce i Warzywa oraz Piekarnia. Kaufland planuje kontynuować wdrażanie technologii ESL także w kolejnych kategoriach asortymentowych.
– Inwestycja w elektroniczne etykiety to również wyraz naszej troski o środowisko, przede wszystkim przez ograniczenie zużycia papieru. To rozwiązanie, które łączy innowacyjność z odpowiedzialnością i realnymi korzyściami zarówno dla klientów, jak i dla naszych zespołów – dodaje Łukasz Wiśniewski.



