Prosprzedażowe kampanie marketów zwykle oparte są na podobnych obrazach: zadowoleni konsumenci, pełne półki i wypełnione po brzegi koszyki. Nie tym razem. Najnowsza kampania Kauflandu, „Moda na…” mocno wyróżnia się na tle kategorii. Przy wsparciu krakowskiej agencji Ancymony (*ancy) marka wykreowała nieoczywistą i niezwykle estetyczną komunikację, nawiązującą do świata wybiegów i high fashion.
Nowy Rok to czas postanowień i planów – to znakomita okazja do promowania tego, co sprzyja naszemu zdrowiu. Jednym z atutów Kauflandu jest bogata oferta warzyw i owoców oraz szeroki asortyment produktów bio i wege. Warto je wybierać – nie tylko w trosce o siebie, ale też o planetę. A w Kauflandzie wybierać jest z czego – to naprawdę imponująca kolekcja, która stała się kluczowym elementem najnowszej kampanii tej sieci sklepów.
Kaufland temat świadomego odżywiania ubrał – i to dosłownie – w stylistykę high fashion. Poprzez zastosowaną analogię do świata mody, codzienne decyzje konsumentów zostały porównane do śledzenia trendów wprost z wybiegów. W spocie wystąpili modele i modelki w designerskich kreacjach, a zdrowe produkty zostały zaprezentowane jako hipermodne, stylowe dodatki. Całość przypomina pokazy znanych projektantów, a kluczowym elementem scenografii jest obrotowa scena, która dodaje całości nieoczywistej dynamiki. Przekaz? Jest moda na pyszne, zdrowe jedzenie i jest moda na Kaufland!
– Od początku mieliśmy jeden cel: pokazać, że zdrowa żywność może być tak samo ekscytująca jak najnowszy drop od projektantów mody. Razem z marką Kaufland wpadliśmy na pomysł przeniesienia warzyw i owoców (i nie tylko) wprost na wybieg – i to dosłownie. Na planie zaaranżowaliśmy scenę rodem z pokazu high fashion, a w roli najgorętszych dodatków wystąpiły produkty z Kauflandu. Zależało nam, żeby kampania była świeża, zaskakująca i totalnie wykraczała poza schemat „wypełnionego koszyka”. Dlatego postawiliśmy na niebanalne kreacje i obrotową scenę, aby pokazać, że wybór produktów wcale nie musi być nudny – wręcz przeciwnie – mówi Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer, Ancymony (*ancy).
Wyjście poza schemat wymagało odwagi i nieszablonowego podejścia ze strony zarówno brand managerów, jak i teamu kreatywnego. Zaowocowało ono absolutnie niebanalną kreacją – haute couture i prêt-à-porter.
– Efekt? Kampania, która wyróżnia się na rynku i opowiada o jedzeniu w nowy, dynamiczny sposób. A co najważniejsze, pomaga budować modę na zdrowe, świadome wybory każdego dnia – podsumowuje Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer, Ancymony (*ancy).
W ramach kampanii powstał spot 30’’ i cztery spoty 15’’, które emitowane są w telewizji oraz internecie. Całości dopełnia wysmakowana sesja zdjęciowa, zrealizowana na potrzeby kampanii mediowej.
– Czerpiąc inspirację ze świata mody i największych wybiegów, stworzyliśmy kampanię, która wykorzystuje tę estetykę w codziennym życiu. Naszym zamysłem było, aby modelki i modele zachęcali do świadomych wyborów żywieniowych oraz promowali modę na wszystko to, co sprawia, że żyje nam się lepiej. Stąd również nazwa kampanii – „Moda na…”, dzięki której staramy się pokazać, że rozumiemy różnorodne potrzeby naszych klientów i chcemy wspierać ich w wyborach zgodnymi z ich wartościami i przekonaniami – podsumowuje Agnieszka Głowacka, dyrektor działu kampanii marketingowych w Kaufland Polska.
Agencja Ancymony (*ancy) odpowiadała za koncepcję kreatywną i jej egzekucję w materiałach graficznych oraz nadzór produkcyjny. Spoty zostały wyprodukowane przez FeelMovie.