Każdy, kto wejdzie na stronę internetową Kaufland.pl lub otworzy aplikację Kaufland w smartfonie, będzie miał dostęp zarówno do oferty stacjonarnych sklepów sieci, jak również do ponad dwóch milionów artykułów na platformie Kaufland Marketplace. Zostały one pogrupowane w ponad 6400 kategoriach, takich jak np. dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko. Wszystkie artykuły można kupić online w dowolnym momencie, a następnie zamówić wygodną dostawę do domu. Asortyment dostępny na platformie będzie w najbliższym czasie rozwijany.
– Dzisiejszy dzień zapisze się w historii Kauflandu w Polsce w wyjątkowy sposób. Do tej pory nasza sieć bazowała na handlu stacjonarnym, opartym na bezpośrednim kontakcie z kupującym. Dzięki debiutowi w przestrzeni e-commerce od dziś marka Kaufland oferuje swoim klientom nie tylko wszystko, czego potrzebują w trakcie swoich codziennych zakupów w stacjonarnych placówkach, ale również o wiele więcej na platformie online. Wybór już dziś jest bardzo duży, a oferta będzie jeszcze wzbogacana w nadchodzących miesiącach. Naszą ambicją jest zyskanie pozycji jednej z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju, w czym pomoże rozpoznawalność i wartości naszej marki – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.
Kaufland.pl działa w oparciu o model marketplace. Platforma współpracuje z zewnętrznymi sprzedawcami, którzy oferują swoje produkty w internetowym serwisie we własnym imieniu. Oprócz ceny i szczegółowego opisu oferty klienci znajdą na stronie również przejrzyste informacje o danym sprzedawcy. Kupujący mogą korzystać z wielu metod płatności takich jak BLIK, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą płatniczą. Artykuły kupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymują następnie bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań ze strony kupujących dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewnia obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
Program lojalnościowy Kaufland Card będzie także łącznikiem między sprzedażą stacjonarną a platformą marketplace. Już teraz zarejestrowani użytkownicy Kaufland Card mogą zbierać punkty lojalnościowe na stronie platformy Kaufland i wymieniać je zarówno podczas zakupów online, jak i w trakcie wizyty w tradycyjnych sklepach. To jeszcze nie wszystko, ponieważ w aplikacji Kaufland znaleźć można również kupony do wykorzystania na platformie marketplace.
Kaufland Global Marketplace stymulatorem wzrostu dla polskich detalistów
Dzięki Kaufland Marketplace krajowi sprzedawcy mogą prezentować swoją ofertę za pośrednictwem platformy w Polsce, a także równocześnie w innych krajach: w Niemczech, Czechach, na Słowacji, a wkrótce również w Austrii. Obecnie już ponad 1100 polskich detalistów sprzedaje swoje produkty dzięki platformie w tych krajach. Korzystają oni z kompleksowego rozwiązania Kaufland Global Marketplace, które zapewnia wiele dodatkowych usług, jak np. wielokanałowe rozwiązania marketingowe dla ofert wystawianych online, przetwarzanie płatności w lokalnej walucie oraz bezpłatne tłumaczenie informacji o produktach.
Z okazji uruchomienia polskiego marketplace’u Kaufland oferuje sprzedawcom internetowym specjalną ofertę na start. Przez trzy miesiące nie będzie pobierana opłata abonamentowa za korzystanie z serwisu. Dodatkowo w ciągu pierwszych trzech miesięcy od uruchomienia platformy Kaufland Marketplace w Polsce sprzedawcy będą mogli sprzedawać swoje produkty bez prowizji.
W Niemczech Kaufland Marketplace jest jedną z największych platform e-commerce, która może poszczycić się 32 milionami odwiedzających miesięcznie i ponad 45 milionami produktów pogrupowanych w 6400 kategoriach. W ubiegłym roku platforma została również z sukcesem uruchomiona w Czechach i na Słowacji. Niedługo po debiucie w Polsce 4 września Kaufland Marketplace rozpocznie działalność również w Austrii.