Sieć Kaufland konsekwentnie rozwija swoje nowoczesne rozwiązania zakupowe. Usługa K-SCAN, czyli mobilne zakupy samoobsługowe, jest dostępna już w ponad 200 marketach Kaufland w Polsce. Mogą z niej korzystać posiadacze Kaufland Card.
Usługa K-SCAN umożliwia klientom samodzielne skanowanie produktów podczas zakupów przy pomocy dedykowanego skanera dostępnego w sklepie lub poprzez funkcję w aplikacji mobilnej Kaufland. Po zakończeniu zakupów wystarczy zeskanować kod QR przy kasie samoobsługowej i zapłacić za zakupy bez konieczności ponownego skanowania produktów i wykładania produktów z wózka lub koszyka. Usługa dostępna jest wyłącznie dla użytkowników programu lojalnościowego Kaufland Card.
Zakupy ze skanerem K-SCAN
Po wejściu do sklepu klient może udać się do specjalnego stanowiska z samoobsługowymi skanerami. Aby rozpocząć zakupy, wystarczy zeskanować swoją Kaufland Card na tablecie przy stanowisku i zaakceptować regulamin usługi. Następnie należy odebrać migający na zielono skaner.
W trakcie wizyty każdy produkt, który klient chce kupić, należy zeskanować urządzeniem K-SCAN przed włożeniem go do koszyka lub torby. Dzięki temu wszystkie pozycje są automatycznie rejestrowane w systemie, a klient przez cały czas widzi wartość swojego koszyka.
Po zakończeniu zakupów wystarczy przejść do kasy samoobsługowej i zeskanować kod QR widoczny na ekranie. System natychmiast oblicza łączną kwotę do zapłaty, umożliwiając wygodne i szybkie sfinalizowanie transakcji, bez konieczności ponownego skanowania produktów. Po opłaceniu zakupów należy zwrócić skaner przy kasie.
Zakupy z K-SCAN w aplikacji Kaufland
Usługa K-SCAN jest dostępna także w aplikacji mobilnej Kaufland. Aby skorzystać z tej opcji, należy pobrać aplikację ze sklepu Google Play Store lub App Store, a następnie zarejestrować się lub zalogować w programie Kaufland Card.
Po uruchomieniu aplikacji wystarczy wybrać w menu pozycję K-SCAN, potwierdzić warunki użytkowania i wskazać sklep, w którym aktualnie znajduje się klient. Po nadaniu aplikacji uprawnień do korzystania z aparatu smartfona można rozpocząć skanowanie produktów w taki sam sposób jak przy użyciu tradycyjnego skanera.
Po zakończeniu zakupów wystarczy zeskanować kod QR na ekranie kasy samoobsługowej, a następnie zapłacić kwotę wskazaną na kasie – szybko, wygodnie i bez konieczności ponownego skanowania towarów.
Nowoczesne i wygodne zakupy
Usługa K-SCAN stanowi uzupełnienie systemu kas samoobsługowych. Korzystający ze skanera lub aplikacji klienci mogą uniknąć ponownego skanowania produktów przy kasie samoobsługowej i wykładania produktów z koszyka/lub wózka, zyskują pełną kontrolę nad zawartością swojego koszyka oraz bieżący podgląd wartości zakupów. Cały proces staje się szybszy, prostszy i bardziej intuicyjny.
W razie potrzeby klienci mogą liczyć na wsparcie pracowników – zarówno w punkcie informacji, jak i w strefie kas samoobsługowych, gdzie zawsze obecny jest asystent kas.
Dynamiczny rozwój projektu
K-SCAN został po raz pierwszy uruchomiony w sierpniu 2022 roku. Od tego czasu projekt jest rozszerzany na kolejne sklepy Kaufland, usługa obecnie dostępna jest w ponad 200 marketach
w Polsce.
Dla wygody klientów wszystkie wózki zakupowe w marketach Kaufland wyposażone są w specjalne uchwyty, które pozwalają na komfortowe korzystanie ze skanera podczas robienia zakupów.
– Naszą ambicją jest, by Kaufland stał się liderem we wdrażaniu innowacyjnych technologii w handlu detalicznym. Pełne wdrożenie usługi K-SCAN to ważny krok na tej drodze. To rozwiązanie, które nie tylko usprawnia proces zakupowy, ale także wpisuje się w szerszą transformację cyfrową naszej sieci. Usługa K-SCAN jest rozwiązaniem, które łączy wygodę, nowoczesność i elastyczność. To pozwala klientom samodzielnie decydować, jak chcą zrobić zakupy – mówi Tomasz Antczak, dyrektor działu procesów sprzedaży w Kaufland Polska.
Kaufland konsekwentnie inwestuje w technologie, które nie tylko usprawniają codzienne zakupy, ale też wyznaczają nowe standardy w handlu detalicznym.



