Kaufland nawiązuje partnerstwo z Glovo i umożliwia zakupy online

Klienci Kauflandu zyskują nową możliwość robienia zakupów spożywczych – teraz bez wychodzenia z domu. Sieć nawiązuje współpracę z platformą Glovo i od 14 listopada oficjalnie uruchamia nową funkcjonalność. Na razie usługa dostępna jest w Krakowie. Wkrótce będą mogli z niej korzystać klienci w kolejnych miastach w Polsce.

W ramach nowej usługi dostaw online, realizowanej przez Glovo, klienci Kauflandu mogą cieszyć się tymi samymi kluczowymi atutami, które znają ze sklepów stacjonarnych. Chodzi przede wszystkim o identyczną ofertę cenową oraz bogatą selekcję promocji. Kaufland we współpracy z Glovo oferuje wyjątkowo długi czas przyjmowania zamówień online. Zamówienia można składać od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora (od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty). Co więcej, asortyment obejmuje nie tylko standardowe produkty, takie jak pieczywo, owoce i warzywa. W ofercie online znajduje się około 5 tysięcy artykułów z różnych kategorii, w tym napoje, kwiaty, wędliny i mięso pakowane, a także artykuły higieniczne oraz przemysłowe.

Pilotaż w Krakowie

Pilotaż usługi wystartował w Krakowie. Już pierwszy tydzień współpracy Kauflandu z Glovo pokazał, że platforma jest wykorzystywana głównie do szybkich zakupów uzupełniających. Świadczy o tym dominacja w koszykach świeżych produktów, takich jak pieczywo, świeże owoce i warzywa, a także pakowane mięso i produkty marki własnej K-Stąd Takie Dobre!.

Po pierwszym tygodniu pilotażowym widzimy dużą częstotliwość zakupów „na ostatnią chwilę”, takich produktów, jak zmywacz do paznokci, bukiet róż, czekoladki czy artykuły do pielęgnacji. Takie zamówienia są dla nas szczególnie istotne, dlatego, że za każdym z nich widzimy konkretnego klienta z konkretną, pilną potrzebą. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Glovo możemy te potrzeby realizować jeszcze lepiej niż do tej pory – mówi Marcin Cieślik z departamentu organizacji sprzedaży w Kaufland Polska.

Rekordowe zamówienie zrealizowane w tygodniu pilotażowym miało wartość 750 złotych. Średni czas realizacji od złożenia zamówienia do dostawy mieści się w przedziale 30 do 60 minut, a koszt uzależniony jest od dystansu między klientem a sklepem, oscylując zazwyczaj wokół kilku złotych. Pierwsze wyniki pilotażu potwierdzają potencjał współpracy i zainteresowanie klientów nową usługą.

– Cieszymy się na nawiązanie współpracy z Kauflandem, będącym jedną z wiodących sieci handlowych w Polsce. To dla nas ważny krok w rozwoju dostaw online, a także możliwość wzmocnienia naszych rozwiązań w obszarze e-grocery oraz zapewnienia jeszcze lepszej dostępności i wygody dla użytkowników platformy. Aplikacja Glovo oferuje szeroki asortyment produktów codziennego użytku, w tym takie same ceny i promocje, co sprawia, że doświadczenie zakupowe jest w pełni zbliżone do zakupów w tradycyjnym sklepie Kaufland. Jesteśmy przekonani, że wspólne działania przyczynią się do dalszego rozwoju segmentu e-grocery w Polsce, wzmacniając jednocześnie naszą pozycję lidera szybkich i wygodnych dostaw – mówi Dawid Ledziński, dyrektor q-commerce Glovo w Polsce.

Dalsze plany rozwoju

Kaufland planuje rozwijać partnerstwo z Glovo, żeby umożliwić dostawy ze swoich sklepów szerokiemu gronu klientów. Kolejnym miastem, w którym zostanie uruchomiona usługa, będzie Warszawa.

Dzięki pilotażowi w naszych krakowskich marketach, możemy dopracować cały proces, żeby zakupy online były dla klientów jak najbardziej wygodne i sprawne. Od nowego roku planujemy wprowadzać tę opcję w kolejnych polskich miastach. Chcielibyśmy, aby w przyszłości zakupy z dostawą przez Glovo były dostępne wszędzie tam, gdzie jest Kaufland i gdzie tylko nasz partner będzie w stanie zapewnić sprawną logistykę – dodaje Marcin Cieślik.

Szeroki asortyment i atrakcyjne warunki

Klienci, którzy korzystać będą z usługi dostaw do domu mogą wybierać spośród około 5000 artykułów z różnych kategorii. Asortyment został starannie dobrany, aby odzwierciedlać najczęstsze zwyczaje i potrzeby zakupowe. W trakcie pilotażu asortyment będzie stale rozszerzany – docelowo do kilkunastu tysięcy artykułów. Co najważniejsze, ceny online w ramach usługi są identyczne jak w sklepie stacjonarnym.

Zamówienia w ramach usługi Glovo przyjmowane są w godzinach od 7:00 do 22:30, od poniedziałku do soboty.

Ważną informacją jest również wyłączenie niektórych produktów z oferty online. Są to przede wszystkim wyroby tytoniowe, alkohol oraz produkty z lady. Te artykuły są dostępne wyłącznie w sklepach stacjonarnych.

Zakupy dostarczane są przez kurierów w ciągu godziny od złożenia zamówienia poprzez aplikację Glovo. Klienci mogą korzystać z wygodnych form płatności: karty płatnicze, kredytowe, Apple Pay, Google Pay. Można także płacić BLIKIEM lub gotówką przy odbiorze.

Glovo Prime i program lojalnościowy

Klienci Kaufland mogą dołączyć również do Glovo Prime – subskrypcyjnego programu, w którym, opłacając miesięczny abonament (obecnie 19,99 zł), otrzymują bezpłatne dostawy z Kauflandu.

Ponadto, sieć planuje od kwietnia zintegrować zakupy realizowane przez Glovo z programem lojalnościowym Kaufland Card. Umożliwi to klientom dostęp do promocyjnych cen, realizację kuponów i zbieranie punktów lojalnościowych również w kanale online.