Film przygotowany w ramach kampanii społecznej „Dom zaczyna się od serca”, zainicjowanej przez Pepco, zdobył Brązową Tarczę na Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”. Projekt zwraca uwagę na problemy związane z komunikacją w polskich rodzinach oraz dąży do tego, aby każde dziecko czuło się rozumiane w swoim domu.
Podczas finałowej gali Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” wyróżniono przedsiębiorstwa, samorządy i organizacje pozarządowe za produkcje promujące ważne kwestie społeczne. Pepco zdobyło 3. miejsce w kategorii Biznes za spot będący częścią kampanii „Dom zaczyna się od serca”. Produkcja ta, oparta na wynikach badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie Pepco, ukazuje m.in. obawy dzieci dotyczące relacji rodzinnych. Jury doceniło podjętą tematykę, która wciąż zbyt rzadko znajduje swoje miejsce w debacie publicznej – szczerej i otwartej komunikacji w rodzinach.
Kampania na rzecz szczerych relacji
„Dom zaczyna się od serca” to projekt stworzony z myślą o poprawie komunikacji w polskich domach, w szczególności między rodzicami a dziećmi. Życie w pośpiechu może sprawiać, że rodzicom brakuje czasu na pełne zrozumienie potrzeb najmłodszych, którzy nie zawsze potrafią lub chcą dzielić się swoimi zmartwieniami,zwłaszcza gdy dotyczą one tak wrażliwych obszarów jak emocje. Dzieci, podobnie jak dorośli, potrzebują czuć się bezpiecznie, aby otwarcie mówić o swoich uczuciach, potrzebach i obawach. Kluczowe znaczenie ma tu dialog – tak prosty, a zarazem tak trudny do realizacji.
– Z niepokojem śledzimy statystyki dotyczące depresji wśród dzieci i młodzieży, poczucia osamotnienia młodych osób czy ich niskiej samooceny. Widzimy, że potrzeba szczerej i otwartej komunikacji jest ogromna. Aby ułatwić rodzicom prowadzenie uważnych rozmów z dziećmi, stworzyliśmy wspólnie z ekspertką inspirujące karty, dostępne dla każdego online. Dzięki przystępnej formie gry karcianej, rodzice mogą lepiej zrozumieć perspektywę swoich dzieci. Celem tej kampanii jest wspieranie w polskich domach odpowiedzialnego i empatycznego rodzicielstwa, dlatego cieszymy się, gdy takie projekty, jak „Dom zaczyna się od serca”, są doceniane zarówno przez ekspertów, jak i przez szeroką publiczność – mówi Kasia Wilczewska, head of corporate communication Pepco.
Nie tylko jury festiwalu „17 Celów” uznało projekt Pepco za ważny – w głosowaniu internautów spot osiągnął trzeci wynik, a jury konkursu branży public relations „Złote Spinacze” przyznało kampanii „Dom zaczyna się od serca” nominację w kategorii ESG, Sustainability i CSR Communications. Laureatów tegorocznej edycji poznamy w grudniu br.
Rozmowy w rodzinie kluczem do lepszej przyszłości
Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Dom zaczyna się od serca” pokazało, że niemal co dziesiąty nastolatek rozmawia z domownikami rzadziej niż kilka razy w tygodniu, a emocje i uczucia są na ostatnim miejscu wśród tematów poruszanych w polskich domach. Pepco, poprzez kampanię, pragnie zwrócić uwagę na znaczenie szczerej i otwartej komunikacji z najbliższymi, która dla młodych jest fundamentem poczucia bezpieczeństwa i bycia akceptowanym. Inicjatywa ta podkreśla, że odpowiedzialność za wykształcenie w dzieciach umiejętności komunikacyjnych, które będą miały kluczowy wpływ na ich rozwój emocjonalny, spoczywa na rodzicach.