Kamila Cichocka została przewodniczącą jury konkursu Innovation 2025

fot. mat. prasowe

Kamila Cichocka, CMO Microsoft na Europę Centralną, stanęła na czele jury Innovation 2025, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. To konkurs, który wyróżnia przełomowe projekty z obszarów biznesu, komunikacji i mediów — nawet te, które dopiero mają szansę zmienić rynek. Zgłoszenia trwają do 15 września. Na czele trzech głównych kategorii stanęli: Adam Nitecki (L’Oréal), Tomasz Misiukiewicz (Przestrzeń) i Małgorzata Niska (Dentsu Polska).

Kamila Cichocka to dyrektorka marketingu na Europę Centralną w Microsoft z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży technologicznej. Rozwijała swoją karierę w międzynarodowych organizacjach, tworząc i wdrażając strategie marketingowe oraz sprzedażowe na różnych rynkach i wśród zróżnicowanych grup odbiorców. W Microsoft odpowiada za działania marketingowe w regionie europejskim, skupione na efektywnych strategiach wejścia na rynek oraz kampaniach, które łączą ludzi z potencjałem i siłą technologii.

Jej udział w INNOVATION 2025 podkreśla otwartość konkursu na nowe perspektywy i znaczenie innowacyjnego podejścia w komunikacji, technologii i strategii rynkowej.

Innowacja to dla mnie nie tylko technologia czy nowy produkt, ale przede wszystkim odwaga, by kwestionować status quo i szukać nowych dróg tam, gdzie inni widzą jedynie ograniczenia. Z perspektywy CMO Microsoftu widzę, jak kluczowe są świeże spojrzenie i gotowość do eksperymentowania, nawet jeśli nie prowadzą od razu do gotowego efektu. To właśnie kultura organizacyjna wspierająca innowacje buduje potencjał zmiany, przewagę konkurencyjną firm i ich odporność na przyszłość – mówi Kamila Cichocka, CMO Central Europe, Microsoft.

Dlatego z ogromną radością przyjęłam zaproszenie do przewodniczenia jury konkursu Innovation 2025, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. To przestrzeń, która nie tylko celebruje kreatywność, ale przede wszystkim docenia śmiałe podejście i pomysły wyprzedzające rynek. Jako przewodnicząca jury będę szczególnie zwracać uwagę na projekty, które mają potencjał realnie zmieniać sposób działania firm, marek i organizacji, rozwiązania, które inspirują do działania, nawet jeśli są dopiero na etapie prototypu czy konceptu. Zachęcam liderów z różnych branż, nie tylko kreatywnych, do zgłaszania swoich innowacyjnych pomysłów. Bo to właśnie różnorodność perspektyw napędza prawdziwą zmianę – dodaje Kamila Cichocka.

Na czele trzech głównych kategorii stanęli:

  • Adam Nitecki, general manager e-commerce – L’Oréal (Innowacje w biznesie);
  • Tomasz Misiukiewicz, co-founder i creative director – Przestrzeń (Innowacje w komunikacji);
  • Małgorzata Niska, head of media strategy – Dentsu Polska (Innowacje w mediach).

Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i progresywność, oryginalność oraz wpływ i korzyść.

Projekty można zgłaszać w trzech głównych kategoriach:

  • Innowacje w biznesie (podkategorie: Model Biznesowy i Sprzedażowy, Produkt, Usługa, Tech, Esg w Biznesie, Customer Experience, Wczesna Faza/Prototyp, Data Analytics: Analiza
    i wykorzystanie danych);
  • Innowacje w komunikacji (podkategorie: Still&Motion Picture, Audio, Event&Instalacja, Digital & Interactive, Tech, Content/Entertainment, Challenging Limits, ESG w Komunikacji);
  • Innowacje w mediach (podkategorie: Nowe Media i Formaty Mediowe – Wydawnicze, Touchpoint, Data Driven Insight, ESG w Mediach, Colaboration with Media Partners, Performance Media / Marketing).

Zgłoszenia do konkursu Innovation 2025 można przesyłać do 15 września 2025 r. Po zamknięciu naboru, 21 października zbierze się jury, które wybierze laureatów. Ogłoszenie wyników nastąpi podczas Gali Innovation, która odbędzie się 26 listopada w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. W jej trakcie zostanie również zaprezentowany ranking Marketing Master by SAR – będzie to jego druga edycja.

Dzień później – 27 i 28 listopada – w tym samym miejscu odbędzie się konferencja Imagination Day 2025.

Mechanizm rankingu Ranking Marketing Master by SAR opiera się na wynikach trzech kluczowych konkursów branżowych:

  • Effie Poland – nagradzającego efektywność kampanii marketingowych;
  • KTR (Konkurs Twórców Reklamy) – doceniającego kreatywność i jakość kreacji reklamowych;
  • Innovation – skupiającego się na innowacyjnych rozwiązaniach w marketingu.

Punkty zdobyte w tych konkursach są sumowane, tworząc kompleksowy obraz osiągnięć marek i marketerów. Dzięki temu ranking wyróżnia tych, którzy potrafią skutecznie łączyć różne aspekty marketingu. Wyróżnienie to ma na celu promowanie najlepszych marketerów, którzy przyczyniają się do rozwoju branży.

Zapraszamy do śledzenia aktualności dotyczących tegorocznej edycji konkursu na innovation.sar.org.pl/ oraz w mediach społecznościowych.