KAKTUS 2025 – pełny relaunch kultowej marki, nowa idea komunikacyjna i kompleksowa kampania z Patecem

fot. mat. prasowe

Rok 2025 to nowy rozdział w historii jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek lodów na polskim rynku. KAKTUS przechodzi pełny relaunch: nowa identyfikacja wizualna, świeże opakowania, zaskakujące nowości produktowe, nowa platforma komunikacyjna i kompleksowa kampania reklamowa. Wszystko pod hasłem „KAKTUS. Spróbuj, nie kłuje”.

– Marka KAKTUS przechodzi największą metamorfozę od lat – to nie tylko zmiana wizualna, ale strategiczny krok w stronę nowej generacji konsumentów. Wierzymy, że świeże podejście, mocny insight i angażująca kampania pozwolą nam jeszcze skuteczniej budować lojalność wobec marki – mówi Kamila Żmijewska, senior brand manager Froneri Polska.

Digital z Patecem w roli głównej

Kampania startuje już 23 kwietnia w digitalu – to właśnie tutaj KAKTUS najmocniej trafia do Generacji Z. Twarzą kampanii został Jakub Patecki, znany jako Patec – influencer, podróżnik oraz autentyczny fan marki, który nie tylko występuje w spotach i kreacjach, ale ma również własną linię produktów KAKTUS BIG. W ofercie tej serii produktowej znaleźć można trzy smaki – Ice, Sensei oraz Jungle, które są inspirowane podróżami twórcy do najróżniejszych zakątków świata.

Jego udział to nie tylko naturalne dopasowanie do idei marki – to także autentyczny głos pokolenia, do którego KAKTUS kieruje swoje komunikaty. W centrum działań znajdują się kultowe lody wodne KAKTUS (45 ml) oraz nowa linia KAKTUS BIG (75 ml). Kampania zachęca do wychodzenia z rutyny, próbowania nowych rzeczy i doświadczania życia,a filmy z Patecem pokazują, że próbowanie naprawdę nie kłuje!

– Konsumenci lodów, szczególnie przedstawiciele młodszego pokolenia, bardzo chętnie eksperymentują ze smakami i formatami produktów. Niezwykle istotne jest zatem to, aby w każdym sezonie oferta była wzbogacona o nowości, które adresują aktualne trendy, zarówno pod względem smaków, jak i aktywacji konsumenckich – mówi Damian Podawca, Froneri head of marketing for Poland & CEE.

Kampania KAKTUS 2025

W czerwcu marka pojawi się także w przestrzeni miejskiej w formacie OOH, a już 19 maja rusza kampania telewizyjna skierowana do szerokiej grupy odbiorców. Tym razem, obok Pateca, bohaterami kampanii TV będą kultowe lody na patyku m. in. KAKTUS Classic (45 ml) w multipacku, który jest bestsellerem w tej kategorii lodów w Polsce. To produkt, który już od 30 lat cieszy się niesłabnącą sympatią, zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Kulisy relaunchu

Za nową identyfikację wizualną oraz design opakowań odpowiada agencja HiBrands, za strategię, kreację oraz realizację nowej kampanii – agencja Polot, a produkcją kampanii zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Strategię komunikacji i obsługę biura prasowego powierzono agencji Big Picture, a zakupem mediów zajęło się Spark Foundry.

Nowy KAKTUS to więcej niż zmiana opakowania – to pełna energii platforma, która łączy pokolenia, zaskakuje nowościami i pokazuje, że nawet najbardziej kultowe marki mogą mówić świeżym językiem. KAKTUS. Spróbuj, nie kłuje!