Justtag Group przejmuje sieć Adrino

Na zdj. Tomasz Chłodecki, Justtag Group | fot. mat. prasowe

Justtag Group przejęła Adrino, tym samym poszerzając ofertę m.in. o usługi z zakresu reklamy natywnej, a zespół powiększył się o ponad 20 ekspertów z obszaru adtech.

Justtag Group, spółka technologiczna należąca do Holdingu Dirlango, to platforma danych zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online. Oferuje produkty, wspierane przez AI, podnoszące efektywność działań we wszystkich kluczowych kanałach marketingowych, m.in. w kampaniach programatycznych, social mediach czy DOOH. Jest największym dostawcą danych do kampanii programatycznych realizowanych w Polsce, posiadając w swoich bazach informacje dotyczące ponad 85 proc. polskich internautów. Justtag Group prowadzi działalność w 8 krajach – Danii, Finlandii, Łotwie, Norwegii, Polsce, Serbii, Szwecji i na Węgrzech.

Teraz Grupa rozszerza portfolio swoich usług o reklamę natywną oraz performance marketing. Właśnie przejęła Adrino, jedną z pierwszych w Polsce sieci reklamy natywnej oraz mobilnej, od kilku lat z sukcesem realizującą też działania z obszaru performance marketingu. Wszystkie produkty firmy działają w oparciu o autorskie narzędzia technologiczne. Transakcja nie obejmuje produktów Adrino służących do e-mail marketingu – LeadR i EmailNetwork, które od teraz będą funkcjonowały jako niezależne podmioty.

W ostatnich miesiącach skupiliśmy się na rozwoju JustID, największego w Polsce systemu identyfikacji użytkowników w otwartym internecie i wprowadzaniu go na kolejne rynki. Obecnie współpracujemy już z ponad 9 tys. domen w kilku krajach, a miesięcznie osadzamy ponad 350 mln identyfikatorów JustID. W Polsce w ciągu ostatnich 6 miesięcy zasięg identyfikatora wzrósł czterokrotnie, tworząc realną alternatywę dla reklamodawców w świecie bez 3rd party cookies. Teraz przyszedł czas na włączenie go w kolejne obszary rynku digital – zaczynamy od reklamy natywnej. Stąd też decyzja o konsolidacji z Adrino – podkreśla Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group. – Równocześnie, dzięki tej transakcji rozbudowujemy m.in. naszą ofertę natywną, a zespół o jednych z najlepszych specjalistów na rynku – dodaje.

Do Justtag Group dołączył dotychczasowy zespół Adrino – łącznie ponad 20 osób, z których część objęła stanowiska kierownicze. Tym samym zespół Grupy składa się już z 65 osób. Dotychczasowy CTO Adrino – Tomasz Mielcarz – został CTO całej Grupy Justtag. Z kolei Anna Pakulska, wcześniej CSO w Adrino, objęła stanowisko head of direct sales i będzie zarządzała działem sprzedaży direct. Natomiast Maciej Szymczak, jako head of product w Justtag Group zajmie się rozwojem produktów w obszarze reklamy natywnej oraz identyfikacji JustID.

Obecnie skupiamy się na połączeniu obu spółek w jedną dobrze funkcjonującą firmę. Pracujemy też nad rozwojem produktu natywnego i stworzeniem unikalnej oferty dla wydawców, łączącej kompetencje obu firm. Jednocześnie nadal intensywnie rozwijamy JustID, ponieważ tzw. „era post 3rd party cookies” zbliża się wielkimi krokami – zaznacza Tomasz Chłodecki.

Obecnie Justtag Group pracuje m.in. dla takich klientów jak: BP, McDonald’s, Sephora, OBI, Żabka czy działającej na 9 rynkach poza Polską sieci stacji benzynowych OMV.