Jesteśmy w tym razem, aż po deadline – agencja Ancymony ruszyła z kampanią „Brief, please!”

Zeszłoroczna kampania SAR „Przetargowe bingo”, której celem było budowanie świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach i opracowanie jak najlepszych standardów współpracy kliencko-agencyjnej, odbiła się szerokim echem w środowisku reklamowym. Agencja Ancymony (*ancy) idzie o krok dalej: w swojej najnowszej kampanii ogłasza erę kliencko-agencyjnych dream-teamów i narodziny czerwono-żółtego tandemu, na miarę tegorocznego, marvelowskiego hitu kinowego.

Walcząc o serca i portfele współczesnych klientów, nie warto prowadzić równolegle wojenek domowych: z innymi agencjami, czy jeszcze gorzej: z własnym klientem. Postanowiliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki jest wspólny wróg klienta i agencji? I to pozwoliło na stworzenie listy wyzwań rynkowych i mini-spotów na ich temat: coraz bardziej wymagający klienci, rosnące koszty mediów, paradoks wyboru, szum informacyjny, ślepota banerowa i wiele innych. Najpierw rozprawimy się z lukrowaniem briefów, a potem pokażemy, jak zwyciężać na rynku ramię w ramię z nami. Efektownie, ale przede wszystkim efektywnie – tłumaczy Stella Gonet, creative & strategy executive director w agencji Ancymony (*ancy).

Główną osią kampanii, realizowanej pod hasłem „Brief, please!” jest seria spotów, w których bohaterami są klient i kreatywny, dyskutujący o typowych problemach i wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża, tworząc strategie komunikacyjne. Przerysowana gra aktorska, sarkazm, łamanie czwartej ściany i zabawa kiczem – to wszystko sprawia, że „antybohaterowie” odzierają środowisko reklamowo-marketingowe z niepotrzebnego patosu, by dotrzeć do tego, co najważniejsze: efektywności sprzedażowej. Ancy chce trafić z działaniami kampanijnymi do odważnych marketerów, oczekujących partnerskiej współpracy z wyspecjalizowanymi zespołami.

Tworzymy reklamy w ciekawych czasach: to era kreatywnych marketingowców i marketingowych kreatywnych. Granice między tymi dwoma, niegdyś znacząco różnymi światami, stopniowo się zacierają. Wierzymy, że doskonale zgrane tandemy kliencko-agencyjne to klucz do świetnych kampanii i rekordowych wyników sprzedażowych. Ale do zbudowania silnych sojuszy potrzebne są szacunek i zaufanie, a one są zawsze oparte na prawdzie. I tej prawdy szukam w briefach i rozmowach z klientami – dodaje Stella Gonet, creative & strategy executive director w agencji Ancymony (*ancy).

W kreację i produkcję spotów i materiałów promocyjnych zaangażowane były wszystkie business unity agencji, co kolejny raz udowodniło, że struktura Ancy, złożona z wyspecjalizowanych, autonomicznych podmiotów kreatywno-sprzedażowych, jest doskonałym rozwiązaniem dla kontrahentów poszukujących kompleksowych rozwiązań: od strategii biznesowej i badań rynku, aż do brandingu, kreacji, produkcji oraz planowania i zakupu mediów. Zarówno sam proces tworzenia kampanii, jak i jej tonality, jest idealnym odzwierciedleniem misji agencji: „Two-żyć z frajdą”. Jej kreowaniu towarzyszyły bowiem entuzjazm, odwaga, humor i energia, którymi Ancy zaraża na co dzień swoich klientów. 

Głównych ról nie odegrali profesjonalni aktorzy, ale managerowie z Ancy: Wojciech Papuziński (associate creative director & business unit manager) i Bartosz Broda (business unit manager). Elementem uzupełniającym jest również dedykowana landing page z ankietą prospektingową w duchu kampanii.

Codziennie udowadniamy naszym klientom, że współpraca z agencją to nie zło konieczne, ale strategiczny sojusz, który pozwoli nam na zwycięstwo w wielkim stylu. Zapraszamy do kontaktu odważne marki, których celem jest podbicie rynku. Działając razem, jesteśmy o wiele silniejsi – bez wielkich słów i wielkich briefów – podsumowuje Stella Gonet, creative & strategy executive director w agencji Ancymony (*ancy).

Kampania jest w całości realizowana przez Ancymony (*ancy). Odbywać się będzie w kanałach digital (YouTube, Meta, Linkedin) i potrwa dwa miesiące.

Za ideę kreatywną kampanii odpowiada Stella Gonet. Scenariusz: Maciej Bojda, Katarzyna Katner, Sylwia Kaczorowska, Julita Semrau. Reżyseria: Maciej Urbanek. Operator: Jakub Kiełtucki. Asystent operatora: Kamil Klimuszko. Produkcja: Joanna Jastrzębska, Anna Siwek. Postprodukcja: Katarzyna Skoczylas-Siwek, Maciej Urbanek, Roksana Wantulok. Aktorzy: Wojciech Papuziński, Bartosz Broda. Planowanie kampanii w mediach: Kamila Fenik.